בגידה, או לא בגידה

"אני יודעת שגיא בוגד בי", הכריזה מורן בפגישה הראשונה של תהליך האימון הזוגי, שעברו אצלי מורן וגיא (שמות בדויים). גיא פתח זוג עיניים מופתעות: "אני? על מה את מדברת?" מורן טענה כי שמעה מחברים שבטיול מטעם מקום עבודתו, הוא פלרטט עם אחת העובדות, צחק איתה, ואפילו התחבק והתנשק איתה.

גיא לא נשאר חייב: "אני לא מסתיר ממך כלום", טען. "הייתה אווירה נחמדה עם כל עובדי המחלקה. וכן, צחקנו, רקדנו, התחבקנו, והנשיקה הייתה חברית לגמרי, לא יותר מזה. זה מקובל. אין פה שום בגידה, מלבד חברות כייפית". "זה בדיוק בגידה!" התעקשה. "אם זה לא בגידה, אז מה כן בגידה בעיניך?"

מהי באמת בגידה? האם כל האנשים מגדירים 'בגידה' באותו אופן? מה הופך קשר מסוים לבגידה? ומי קובע את הגבול של מהי בגידה ומה לא?

אין תשובה אחת מוחלטת, שכן זה תלוי מאד בתחושה האישית של כל אחד. יש מי שחשים נבגדים גם אם בני הזוג נמצאים בקשר אישי קרוב עם חבר או חברה ו/או כאלו שמקיימים שיחות נפש. יש כאלה שבגידה בעיניהם היא רק קשר פיזי אינטימי וכל השאר לגיטימי. יש מי שייתנו לבן/בת הזוג שלהם להתחבק עם חבר/ה, כי הם יודעים שזו ההתנהלות הסחבקית הרגילה שלהם, ותו לא. ויש גם כאלה, שבעיניהם אפילו סימוס של חיבה היא בגידה. אמנם לא פיזית, אבל רגשית.

לא פעם הדגשתי את החשיבות של "תיאום ציפיות" בין בני הזוג. מה שמתאים לזוג אחד, לא בהכרח מתאים לאופיים של זוגות אחרים. מה שמתאים לאיש, אולי לא מתאים לאישה, ולהיפך. בתיאום ציפיות ישנם, בין היתר, הצבת גבולות שיהיו מקובלים על שני בני הזוג, ושאותם לא עוברים.
חשוב מאד שבני הזוג יעבירו זה לזו את התחושות ואת הקושי בנוגע לקשרים שמפריעים להם, מבלי להפנות אצבע מאשימה או לצאת בהצהרות והכרזות. חשוב להבין ולהיות קשוב למה שמפריע לבן/בת הזוג. כשאישה מסרבת שבעלה יפלרטט אם נשים אחרות כי היא מרגישה חוסר ביטחון, על הבעל לדאוג לתחושת הביטחון הרגשי שלה, גם אם בעיניו זה רק פלירטוט.

בדרך כלל, בני זוג יאפשרו להתנהג ברמת פתיחות כזו או אחרת, לפי כמה פרמטרים: הכרת ההתנהלות האופיינית, ניסיון העבר ורמת האמון ההדדי. אם אין אמון בין בני הזוג, סביר להניח שקשר קרוב עם אדם אחר, יכול להיחשד כיותר מ"סתם" חברות ולעורר חשש ליחסים אינטימיים יותר. הבסיס הוא אפוא ליצור מערכת של אמון בזוגיות, להשקיע בה ולטפח אותה, ואז ממילא החששות מתמעטים.

בגידה היא צעד לא ראוי ולא הוגן, גם אם היתה, לכאורה, "סיבה טובה" לכך. יחד עם זאת, היא לא סימן בהכרח לסוף הדרך. לא מעט זוגות שפגשתי, התמודדו עם משברי בגידה, ולמרות הקושי, הצליחו להתרומם, לפתוח דף חדש ולבנות מערכת זוגית טובה, יציבה ובריאה יותר.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתיאום פגישות
054-5919824
פייסבוק: שביל הבחירה – ריקי עזרא / אימון אישי וזוגי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך