הנציג שלנו בתערוכת העתיד במוסקבה

תערוכת ALL OVER IP במוסקבה הציגה מבט אל העתיד הטכנולוגי, אבל מסתבר שבאשדוד העתיד כבר כאן. האשדודי ליאור בדיחי, כמעט שלא הופתע מהמבט אל העתיד, מאחר שבישראל בכלל ובאשדוד בפרט יש דרישה לטכנולוגיה מתקדמת, בין אם מדובר בחובבי גאדג'טים טכנולוגיים, אנשי העשירון העליון או בעלי עסק גדול, אז מה בכל זאת מקרב אותנו לעולם של פנטזיה?

"בעתיד זה יהיה בכל בית", אומר ליאור, הנדסאי תוכנה והבעלים של "בילינט טכנולוגיות בע"מ", כשהוא מספר על פלאי הטכנולוגיה הקשורה לטלפונים, מצלמות, אזעקות ובתים חכמים. "היום זה הכרחי בעסקים ובארגונים גדולים, וצובר פופולאריות בקרב אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה שדואגים לבטיחות מצד אחד, אבל גם רוצים ליהנות משכלולי הטכנולוגיה שמשדרגים עוד יותר את רמת החיים".

ליאור בדיחי (39) נשוי ואב לארבעה, הוא הנדסאי תוכנה, שעבד בתחום ההיי-טק בסטארט-אפ הקשור לצנתורי לב, ולפני כעשור עבר לתחום מצלמות האבטחה והאזעקות. לפני כחודש נכח, ואף התראיין, בתערוכת ALL OVER IP שבמוסקבה, שהציגה מבט אל העתיד. "רוסיה הייתה חמימה, ואני לא מדבר על מזג האוויר", מספר ליאור, "קיבלו אותנו מאוד יפה, אותי ואת העובד שלי מתן בן משה".

תן לי דוגמה קטנה לאיך ייראה העתיד שלנו?
"היום אנחנו יכולים לעשות שיחות וידאו בין שני סמארטפונים, אבל בעתיד גם כשתדברי עם פקידה במשרד תוכלי לנהל שיחת וידאו. שיחות הווידיאו לא יהיו רק מנייד לנייד, אלא הטלפון בבית יהיה עם צג LCD לניהול שיחת וידאו".
כשהתראיין בתערוכה, אמר כי לא הופתע מכל השכלולים. "לא 'נפלתי מהרגליים', כי אני מקפיד להישאר מעודכן בכל החידושים הטכנולוגיים", הוא אמר למראיינת, "אבל אני שמח להיות פה כדי לראות שאני מכיר את מה שקשור להתקדמות ולהתפתחות של המכשירים".

אילו חידושים כבר ניתן לרכוש ולהתקין בבית?
"בתחום המצלמות למשל, יש מצלמה הנקראת 'מצלמת פיש', היא נראית כמו חצי תפוז שקוע, ויש בה ארבעה חיישנים שיודעים לפרק את חדר למסך של ארבע. מצלמה אחת ממלאת תפקיד של ארבע מצלמות. היא יודעת לנתח מארבע זוויות שונות את החדר. המצלמות צועדות קדימה עם הטכנולוגיה. כבר היום אפשר לראות לכ-200 מטר קדימה. את יכולה לעמוד בקומה שמינית ובאמצעות המצלמה לראות את הנמלים על המדרכה. מערכת מצלמות אבטחה ומכשיר הקלטה נותנת לנו שקט הנפשי. זה חשוב במיוחד כאשר אנו לא בטוחים אם אפשר לסמוך על אדם מסוים שנמצא בטריטוריה שלנו, כאשר אנחנו לא פוקחים עליו עין ממשית. הצורך לתעד אירועים שקרו בעבר בבית, בעסק או בארגון קיים אצל כולם: ממעביד אשר מעוניין לדעת מתי העובדים מגיעים למשרד או לחנות, מה מצב המלאים על המדפים, מי שילם וכמה לקופאי ועוד. זה חשוב גם לאזרח הפשוט המעוניין לדעת מי שרט את רכבו בחנייה, איך המטפל הזר סועד את הוריו, איך המטפלת דואגת לתינוק שהשארנו באחריותה, תיעוד של פריצה וגניבה וכיוצא בזה. בנוסף, מערכת המצלמות נותנת לנו את השקט והיכולת להרגיש מוגנים, נוכחות המצלמה מרתיעה גורמים לא רצויים לבצע פעולות עוינות.

לאור החידושים האחרונים, ניתן לצפות במצלמות מכל מקום בעולם, ובכל רגע נתון על ידי התחברות מרחוק למכשיר ההקלטה בעזרת חיבור לאינטרנט מהמחשב או מהסמארטפון. האפשרות לצפייה מרוחקת במצלמות האלה משחררת אותנו מהצורך להיות בעסק בשעות העבודה ולצפות מרחוק במה שקורה. כמו כן גם בבית כאשר משאירים אדם זר עם אחד מבני ביתנו, ועוקבים אחר פעילותו, זה נותן לנו שקט נפשי ורוגע. המערכת כוללת אפשרות לשליחת התרעות כמו רצף תמונות או התרעה על תזוזה באזור המצלמה, הפעלת אזעקה במידה והמצלמות זיהו גורם זר או פורץ".

ליאור מספר כי עוד נושא שהוצג בתערוכה היה הבית החכם. מי לא חולם על מערכת ניהול המאפשרת שליטה פרטנית או קבוצתית על כלל ערכות החשמל הביתיות מכל מקום בבית ומחוצה לו? גם האפשרות הזו קיימת בהווה. "קיימת מערכת המאפשרת בנוסף לפעולות הפרטניות גם הפעלת רצף של פקודות חשמליות בלחיצה אחת או בהתאם למצב מוגדר מכל מקום בבית ומחוצה לו", מסביר ליאור. "ייחודה של המערכת היא האפשרות לשלוט דרך פקודה אחת בפעולות רבות. רצף פעולות אלו נקרא 'מצב' או 'תרחיש'. לחזור אחרי העבודה לבית, שבו האורות יהיו עמומים ותישמע מוזיקה רגועה, זה תרחיש! ישנו גם מצב של רצף פעולות, שאינו מותנה בלוחות זמנים. למשל, כאשר יוצאים מהבית התרחיש הוא כיבוי כל האורות והמזגנים והורדת כל התריסים. מהסמארטפון אתה מתכנת את הבית, איזו מנורה תידלק כשתיכנס הביתה, על איזו טמפרטורה המזגן יתחיל לעבוד. גם על הקומקום אפשר לשלוט".

הציגו שם משהו שמקרב אותנו למדע בדיוני?
"מציאות מדומה, וירטואל ריאליטי (VR). את מכניסה את הטלפון הנייד למעין משקפת שיש בה חיישנים, ומטיילת פיזית בעולם וירטואלי, כמו למשל פארק היורה או רכבת הרים. במשקפי המציאות המדומה ניתן לראות סרטים, סדרות, והופעות בחווית צפייה תלת מימדית אינטראקטיבית ומדהימה בשלוש מאות שישים מעלות. ממש להיות בתוך עולם תלת מימדי. זה שימושי לכל מי שטס הרבה ורוצה לראות סרטים כמו בקולנוע פרטי, לחובבי התלת מימד ולכל מי שרוצה חוויה מרגשת. במשקפי המציאות המדומה ניתן לשחק משחקים בתלת מימד וממש להיות בתוך המשחק, זאת חוויה מדהימה לילדים ולמבוגרים כאחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך