עברי לידר מגיע לפזר אהבה באשדוד

עברי לידר מגיע למשכן לאמנויות באשדוד במסגרת סיבוב הופעות החורף, שנקרא "האהבה הזאת שלנו", וזו הזדמנות מצוינת לדבר איתו על אהבה, לידר בראיון מיוחד: "בגדול אפשר להגיד שהקו המנחה בטקסטים שלי הוא חוויות אישיות". ועל הדרך לקבל ממנו מחמאות על העיר: "האולם באשדוד ברמה מאוד גבוהה, זה תענוג לנגן בו. ההופעות בקיץ על החוף באמפי הן חוויה כיפית, שכל שנה אני מחכה לה"

עברי לידר מהזמרים והיוצרים המובילים והבולטים בצמרת המוזיקה הישראלית, יוצא לסיבוב הופעות חורף עם המופע "האהבה הזאת שלנו", ויגיע אל אשדוד בשבוע הבא, מוצאי שבת, 6.2, למשכן לאמנויות הבמה. "המופע החדש כולל את הלהיטים המוכרים שלי מכל הקריירה, ושירים מהאלבום האחרון, אבל מה שמיוחד במופע הזה, זה שילוב הקרנות וידיאו ארט מיוחדות לצד תאורה עוצמתית, וכל השילוב הזה בעצם מעצים את החוויה המוזיקלית שאני רוצה להעביר לקהל", הוא אומר בראיון ל"מגזין".
הלהיטים של לידר הפכו זה מכבר לפס הקול שלנו, כמו למשל: זכיתי לאהוב, מישהו פעם, יותר טוב כלום, האהבה הזאת שלנו, ניסים, ואולי, בתי קפה, בקצב אחיד, לאונרדו, הכל בוער, מקום ליותר, ילדות והעיר הגדולה והרשימה ארוכה. כפי שציין לידר, המופע החדש עם במת מופע מפתיעה בעוצמתה, מותירה את הצופים פעורי פה. לידר משלב בהופעתו הקרנות וידיאו ארט ייחודיות לצד תאורה עוצמתית ומרשימה, וסאונד ייחודי שעוטף את הגוף, הלב והנשמה. זהו מופע מוזיקלי, עדכני ומדויק שעובד על כל החושים.

מה ההבדל בין "סיבוב הופעות חורף" להופעות קיץ? חוץ מזה שמדובר בעונה אחרת, יש לזה השלכות על תוכן המופע?
"אני חושב שהאווירה שהקהל מביא איתו, והמקומות הסגורים בהם מופיעים משפיעים על אווירת המופע, וגם באיזושהי מידה על בחירת השירים. אפשר למצוא במופע גם רגעים עדינים ושקטים ויותר 'חורפיים', ובמופע הקרוב זה יבוא לידי ביטוי בשירים כמו: 'חורף', 'לרגע קטן', לצד שירים קצביים ומרקידים יותר שיש בהם אווירה חמה יותר כמו: 'הכוס הכחולה', 'מרי לנצח".

עד כמה השירים כמו למשל, "האהבה הזאת שלנו" מושפעים מהחיים האישיים שלך?
"הכתיבה שלי היא בדרך כלל אישית מאוד, והיא כמובן מושפעת מחיי האישיים, חוויות שאני או האנשים שקרובים אלי עוברים. זה לא בהכרח אומר שכל השירים שלי הם תיאור אוטוביוגרפי של היום יום שלי, יש בהם כמובן גם דמיון והשפעה מסיפורים חיצונים, אבל בגדול אפשר להגיד שהקו המנחה בטקסטים שלי הוא חוויות אישיות. כך גם בשיר 'האהבה הזאת שלנו".

עברי מציין שאזור הדרום אהוב עליו. "האזור הזה תמיד מתחבר לי לזיכרונות נעימים, ולאווירה הטובה שיש בהופעות שלי כאן", הוא אומר. "הופעתי באשדוד הרבה פעמים, גם במשכן וגם באמפי. מאוד נהניתי בהופעות האלו. הקהל תמיד היה חם ואיכותי והלוקיישנים מצוינים. האולם באשדוד ברמה מאוד גבוהה, וזה תענוג לנגן באולמות מהסוג הזה. ההופעות בקיץ על החוף באמפי הן חוויה כיפית שכל שנה אני מחכה לה".

איזה שיר אתה הכי אוהב לבצע בהופעה?
"התשובה עשויה להשתנות לפי יום בו אני מופיע, ובהתאם למצב רוח שלי. יש ימים שמתחשק לי יותר לבצע שיר מסוים, וביום למחרת אני קם בהרגשה כזו לשיר אחר".

על איזה שיר הקהל לא מוותר?
"וואו יש הרבה. הכוס הכחולה, מרי לנצח, זכיתי לאהוב, מישהו פעם ועוד".
בימים אלה לידר עובד על אלבום חדש. "אני מאוד מתרגש", הוא מספר, "כי אני משתף בו פעולה עם המפיק המוזיקלי עופר מאירי, שזה דבר שרציתי לעשות כבר הרבה שנים. המפגש בינינו בהחלט מייצר סאונד חדש שאני נורא נורא אוהב ושמח בו".

אילו סגנונות מוזיקליים השפיעו עליך, וממי אתה שואב השראה?
"התעסקתי בהרבה סוגים של מוזיקה, החל ממוזיקה קלאסית שהתחלתי לנגן בפסנתר בגיל חמש, ג'ז, מוזיקה אלקטרונית, פופ, רוק. אני שואב השראה ממוזיקאים שאני אוהב מכל התקופות, החל מהרכבים שגדלתי עליהם כמו U2, פיטר גבריאל, ברוס ספרינגסטין ועד למוזיקה חדשה שאני מאוד אוהב לגלות ולהתעדכן בה".

למי אתה אוהב להקשיב בימים אלה?
"אני מאוד אוהב תקליט של זמר אוסטרלי צעיר שמצליח יותר ויותר בעולם בשנה האחרונה, טרוי סיון. הקשבתי הרבה לתקליט של דיוויד בואי החדש, סם סמית ועוד".

ואם כבר הזכרנו אהבה, ומעלינו מרחף שם המופע והמילה "אהבה", גם המבקרים מציינים כי "אי אפשר שלא להתאהב במופע החדש. הוא מציג מופע פופ מהודק ונוצץ המשלב טרנדים עכשוויים בפופ העולמי, ויודע לתת לכל אחד בקהל את האפשרות להיכנס לעולמו. האהבה הזאת לגמרי שלנו, עברי לידר הפך למלך האמיתי והבלתי מעורער של הפופ הישראלי". בנוגע להגדרות של פופ ורוק אומר לי לידר: "המונחים פופ ורוק משולבים אחד בשני הרבה שנים, וההגדרה שלהם משתנה מבן אדם לבן אדם. אני יכול להגיד שנגעתי בסוגים שונים של פופ ורוק. כחלק מהנגיעות בסגנונות מוזיקה שונים, לידר הוא חלק מההרכב המצליח TYP. הוא ושותפו להרכב, ג'וני גולדשטיין, מופיעים הרבה ברחבי העולם ובאירופה בשנים האחרונות. לשאלתי איך מקבלים אותם בעולם בכלל ובאירופה בפרט, הוא עונה: "מקבלים אותנו מאוד יפה. לא נתקלנו ביותר מדי שאלות על פוליטיקה, גם כשמבינים שאנחנו הרכב ישראלי. האנשים יותר מתעניינים בצד המוזיקלי והתרבותי של מה שקורה בישראל, ופחות בנושאים פוליטיים, ואנחנו תמיד שמחים לייצג את המדינה שלנו ברחבי העולם".

אי אפשר לסיים שיחה בלי להתייחס להיותך שופט בתכנית "אקס פקטור". אתה מאמין שאפשר היום למנף קריירה מהשתתפות בתכנית כזו?
"לגמרי כן. תוכנית כמו 'אקס פקטור' היא קרש קפיצה מצוין לאנשים מוכשרים, והם יכולים לצבור הרבה מאוד ניסיון, ולהכיר את האנשים הנכונים כדי לקדם את הקריירה שלהם באופן מקצועי ומהיר".

להתראות במוצ"ש, 6.2, המשכן לאמנויות הבמה, בשעה 21:00. טל: 08-9568111

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך