גברת מגונדרת בת 5…

אם עד עכשיו חשבתם שספא הוא ממלכה למבוגרים בלבד, המאפשרת פינת מרגוע ובריחה מהמירוץ האינסופי של עבודה-משפחה-פרנסה-סידורים, הגיעו הילדות הקטנות וכבשו לעצמן גם אותו. מסיבות הספא של הילדות כוללות איפור, תסרוקות, מניקור-פדיקור, מסיכת פנים, תלבושות, אקססוריז, מסלול דוגמנות, ובעיקר גבול מתעתע בין הילדות לבין הנשיות
גברת מגונדרת בת 5...

מסכה על הפנים, מלפפונים על העיניים, לק על הציפורניים וקרם על הרגליים, שמלה, כתר, שטיח אדום, כך את וחברותייך בנות החמש תהפכו לנסיכות. מסתבר שככה ילדות באשדוד רוצות לחגוג יום הולדת, במסיבת ספא או במסיבת נסיכות ואם אפשר לשלב בין השניים, עוד יותר טוב. מי שבעד יגיד שזה בסך הכול שעתיים של פאן, סוג של הגשמת פנטזיה להיות נסיכה ליום אחד. הן ממילא אוהבות איפור ולקים, והרצון שלהן להתנהג כמו נשים קטנות הוא טבעי. גם אנחנו, המבוגרות, רוצות להרגיש כמו נסיכות, כך שאפשר להבין מדוע בנות רוצות מסיבת ספא. המתנגדים יגידו שזה מצמצם את הפער בין ילדות לנשים. האמהות עושות הכול כדי להיראות צעירות, ואילו הילדות עושות פעולות שמובילות אותן במהרה לעולם של המבוגרים. הם יוסיפו ששוב מתעסקים ביופי ובחיצוניות, וגם ככה לבנות רבות יש בעיות עם דימוי הגוף והמראה החיצוני שלהן מגיל מאוד צעיר, שלא לדבר על ההיבט הכלכלי וההוצאה הכרוכה במסיבות ימי הולדת כאלה. הצדדים יכולים להעלות טענות עד אחרית הימים… על דבר אחד אי אפשר להתווכח: זה הטרנד המוביל של ימי ההולדת בגילאי 5-14, כשיש מי ששם דגש על נסיכות באופן כללי, ויש מי שהנסיכות שלו הן מבית היוצר של אולפני דיסני, ויש גם מי שמינף את מסיבות הספא לגיל 16 תחת הכותרת "סוויט סיקסטין".

"שולי קוסמטיקס", היא שולי חזוט, קוסמטיקאית בעלת ותק של 20 שנה, החלה לערוך בשנים האחרונות ימי הולדת תחת השם "ספא נסיכות בסטייל שולי". אל טרנד הספא נסיכות נחשפה דרך חברה תל אביבית, שהתחילה לעשות ימי הולדת לילדות בקונספט הזה. "ראיתי איך הטרנד תופס תאוצה", היא מספרת, "ומכיוון שאני מתחברת לספא ולטיפולי פנים, נכנסתי לזה. התחלתי לעשות ימי הולדת ספא נסיכות, והוספתי דברים משלי".

ליום הולדת כזה מגיעות עד 20 בנות, גיל החוגגות נע בין גילאי 5-14. האירוע מתקיים אצל שולי או בסלון בבית כלת השמחה, כאשר הסלון מעוצב כספא. שולי מגיעה עם שתי עובדות, ומסיבת יום ההולדת אורכת שעתיים-שעתיים וחצי, "תלוי איך הן זורמות, לפעמים זה יותר, לפעמים פחות".

מה עושים ביום הולדת ספא נסיכות?
"מתחילים בספא. הבנות לובשות חלוקים וסטרפלסים, אני שמה להן מסכות יופי היפו-אלרגניות, שמתאימות לעור של ילדות, מלפפונים בעיניים, רגליים בקערות עם מים וסבון, אני מורחת להם קרם רגליים, לק ברגליים ובידיים, הספא מתנהל באווירה נעימה עם מוזיקה שקטה. הבנות צוחקות, מדברות, מצטלמות ומצלמות. לאחר מכן עוברים אל תצוגת האופנה. אוספים את הקעריות ואת כל מה שקשור לספא, ופורסים שטיח אדום. אני תפרתי שמלות של נסיכות, שאותן לובשות הבנות. כלת יום ההולדת לובשת שמלה לבנה, שאר הבנות לובשות שמלות ורודות. לזה מתלווים המון אביזרים כמו כתרים, תיקים, נוצות, משקפים וכו'. כל הפמליה עולה לתצוגת אופנה על השטיח האדום לצלילי מוזיקה. בחלק השלישי, הנסיכות הופכות לרקדניות בטן עם דרבוקות, ולצלילי מוזיקה מרוקאית הן רוקדות ושמחות. אחר כך מגיע טקס העוגה כמו בכל יום הולדת. בסוף האירוע אני נותנת לכל ילדה מתנת ספא, ערכת קרם. את האירוע כולו אני מתעתדת בווידיאו ובתמונות, ומביאה למשפחה דיסק".

מה מבינה ילדה בת חמש בספא, במסכות ובמלפפונים על הפנים?
"הבנות של היום זה דור אחר, הן מבינות ורוצות להיות כמו האימהות. אבל כבר קרה שהאימא רצתה את יום ההולדת הזה יותר מהבת, שבקושי השתתפה. הרבה אימהות רוצות לתת לילדה את מה שהן רוצות לעצמן".

את יכולה לאפיין את קהל הלקוחות שלך?
"מאז גל העלייה מצרפת, יש לי הרבה עולים צרפתים. הם מאוד אוהבים את זה. הם לא דוברי עברית, אבל אני מסתדרת. בספא ובמוזיקה אפשר להסתדר גם בלי השפה. הם, בניגוד לישראלים, מעדיפים לערוך את יום ההולדת אצלי. הם לא רוצים שהבלגן יהיה אצלם בבית. הישראלים מעדיפים לעשות את הספא אצלם בסלון".

איך זה התחיל, לדעתך?
"לדעתי זה התחיל מהאימהות. הן הולכות לספא, הן מתפנקות, יודעות שהילדות רוצות להיות כמוהן, והן רוצות לפנק את הילדה".

כשאלזה שברה את הקרח בספא
ניצן גלאם-אסרף או בשם הבמה שלה, "ניצי קפיצי", פועלת בתחום האירועים והפעלות ימי ההולדת מעל 13 שנה. עד לפני שנתיים היא הייתה "ניצן הליצנית", וכיום היא "ניצי קפיצי תגלית הילדים". היא מסבירה שהיום כולם עושים מעצמם מותג עם שם ותלבושת מיוחדת. תמו ימי הליצן המפעיל, והגיעה תקופת ימי הולדת תחת נושא מסוים. "בחצי שנה האחרונה נכנסתי חזק ל'אלזה', כל הבנות רוצות יום הולדת בהשראת הסרט. תמיד היו ימי הולדת של גיבורי על, הישרדות, אינדיאנים ונסיכות אצל הבנות. לפני שנה עלה הביקוש לימי הולדת ספא עם קערות לרגליים, לקים ותצוגת אופנה, והיום הלהיט זה אלזה. אני עושה יום הולדת אלזה, יום הולדת ספא אלזה ויום הולדת אלזה לבנים ולבנות.

הטרנד שמייחד ימי הולדת לבנות כבש כל פינה בארץ. "הבנות מתפתחות יותר מהר מהבנים", נכתב באחד מהאתרים המציעים פעילויות מיוחדות לבנות, "ולקראת כיתה ה' נגלה שהן כבר פחות מתפשרות, עומדות על דעתן ומבינות שיום ההולדת היא החגיגה שלהן! הן יאמרו מה הן רוצות ביום ההולדת, איך הן רוצות את יום ההולדת שלהן, את מי הבנות רוצות ביום ההולדת שלהן ואפילו מי יהיה המפעיל או המפעילה ליום ההולדת. מכאן מגיע הצורך להפעלת יום הולדת בהתאמה אישית לקהל היעד שלנו שהוא הבנות! בפעילות שכזאת יש כל מה שהבנות אוהבות או כמו שאומר השיר : "Girls Just Want To Have Fun" , בנות רוצות לעשות כיף. הבנות בוחרות קונספט שמדבר אליהן בלי חרבות או אבירים ובלי הבנים. ויש מגוון רחב כמו יום הולדת ספא, ולגיל הצעיר יותר יש יום הולדת נסיכות. הבנות מתקשטות בשלל צבעים ולבוש הולם והחגיגה מתחילה בלי ששום בן כיתה יעצור אותן מליהנות, לרקוד יחד ולהשתולל כמו שרק הן יודעות ואוהבות".

פתאום הבנים מקופחים. את עושה להם העדפה מתקנת?
"יום הולדת אלזה ספא זה רק לבנות, ויש כאלה שרוצים יום הולדת רק בהשתתפות בנות. אבל למי שרוצה הפעלה מעורבת, הצלחתי לשלב גם בנים וגם בנות תחת הנושא של אלזה. חוץ מזה שעכשיו עושים גם יום הולדת אולף, הדמות של בובת הקרח. בתחילת הפעילות אני מאפרת את הבנות בקונספט של קרח, ואת הבנים אני מאפרת כאולף, אבל מי שרוצה איפור אחר, כמו למשל ספיידרמן, אאפר אותו".

מה עושים ביום הולדת בסגנון אלזה?
"יש את התלבושות של אנה ואלזה. אני מתחפשת לאלזה והילדה לאנה. ההפעלה נקראת 'יום הולדת הקרח' כדי לא לפגוע בזכויות יוצרים של הסרט 'לשבור את הקרח'. גם 'מותק של פסטיבל' עשו את 'ממלכת הקרח', זה נהיה טרנד. אני מתמקדת במשחקים ותחרויות שקשורים לקרח, הכנתי מצנח בצבעים שמאפיינים את אלזה, בסיום ההפעלה יש ספריי שלג. במהלך ההפעלה יש שירים מתוך הסרט, שעשיתי להם רמיקסים ומקצבים. כל הזמן אני משדרגת ומוסיפה, הבעיה היא שהסרט השני עומד לצאת, ובפרומו ראינו ששינו את כל התלבושות והצבעים לוורוד ולירוק. חברות שלי כבר הזמינו וקנו את התלבושות החדשות. בנוסף אני משלבת שירים מהדיסק שלי כ'ניצי קפיצי', שמתאימים לכל יום הולדת".

כמה ילדים משתתפים בהפעלה כזו?
"בהפעלות לגילאי 3-9 אם מדובר בהפעלה לבנים ובנות זה יכול להגיע גם ל-50 משתתפים. ביום הולדת רק לבנות מגיעות בערך 30 ילדות. כשיש לי ספא אני מגיעה עם עוד שתי עובדות, ובהפעלה רגילה אני באה עם עובד שאחראי על התאורה".

כמה זה עולה לנו?
"טווח המחירים של ימי הולדת ספא נסיכות הוא 800-1500 שקלים באשדוד וסביבותיה", אומרת שולי. "מי שלוקח 800 שקל הן בדרך כלל מפעילות שהספא נלווה להפעלה וזה לא הדבר העיקרי. אין להן את כל הציוד לספא, ולכן זה זול יותר. בסגנון שלי יש אולי עוד אחת באשדוד. החברות הקוסמטיקאיות שלי שעובדות במרכז הארץ מתמחרות את יום ההולדת בסכומים של 2500-3000 שקלים, והן נותנות פחות ממני". ניצן מספרת שבימי ההולדת לגילאים הקטנים, היא מגלה פעמים רבות, שהמפעילה היא חלק קטן מההוצאה. "על הפעלת ימי הולדת באשדוד מבקשים 1000-1500 שקלים", היא אומרת, "אם עושים יום הולדת בקונספט של ממלכת הקרח, ההורים מזמינים עוגה מעוצבת של אלזה, שעולה בסביבות ה-300 שקל, מי ששוכר חדר במתנ"ס ייפרד מעוד 400 שקל. יש הורים שבנוסף לתפאורה שלי, מדפיסים פוסטרים עם תמונות של הילדה לפי קונספט יום ההולדת, זה כסף קטן 50-100 שקל, עמוד בלונים עם מספר יום ההולדת יעלה 130-180 שקל, תלוי כמה בלונים יש בעמוד. יש הורים שמשקיעים 2000-3000 שקל בבר מתוקים שמעוצב לפי נושא יום ההולדת, מזמינים 8-9 מגשי פיצה, ומשקיעים גם בכיבוד לשולחן המבוגרים. זה קורה בעיקר בגילאים הנמוכים, כאשר ההורים של הילדים המוזמנים נשארים במסיבת יום ההולדת".

זה נשמע מטורף. אי אפשר לחסוך קצת?
"בבר מתוקים יותר מחצי נשאר על השולחן. אני ממליצה להורים לקחת תקציב של 500 שקל ולא לעבור אותו. הם יכולים לקנות בסכום הזה 20-30 חטיפים, כלים חד פעמיים, שיפודים שאפשר לעצב כשיפודי ממתקים, מצרכים לשתי עוגות וקאפ קייקס. שולחן מבוגרים זה עניין אחר, אבל אם מדברים רק על הילדים זה מספיק. גם ככה הם מזמינים פיצות. הורים משקיעים גם בגיל שנה, גם לפני בר מצווה, יש את הקריוקי לגילאי 10-12, הם נותנים רשימת שירים, ואני עושה להם תאורה ותפאורה כמו במועדון, אבל אצל הילדים הגדולים פחות משקיעים באוכל. רוב העיצובים זה על מנת שהורים אחרים יראו. בגיל 11 הורים לא נשארים במסיבת יום ההולדת, וגם לא בגיל 9, אז שם בדרך כלל לא יהיה בר מתוקים.

אבל בגילאים הקטנים זה מטורף. הייתי בימי הולדת שהאוכל למבוגרים היה טירוף, לא פחות מחינה. פעם הזמינו אותי ליום הולדת שנה, והאימא אמרה לי 'תעשי מה שאת רוצה'. אני מגיעה ורואה שישה מתנפחים בגובה 7 מטר, על האש, בלונים, בר מתוקים, מתנות לילדים בסלסאות, ואני עוד עשיתי לה הנחה, וכשבאתי הבנתי שאני זה הכסף הקטן. אבל בסוף ההורים מבינים שההפעלה זה הכי חשוב, וצריך לדעת איך לגרום לריכוז ואיך לייחד את הילד שחוגג יום הולדת. יש השקעה גדולה בימי הולדת, אולי זה בגלל שאימא רואה מה עשו לילד אחר, והיא רוצה לעשות לילד שלה לפחות כמו של האחר. לדעתי, הורים הבינו שמכיוון שיום הולדת יש פעם בשנה, כדאי להשקיע בהפעלה מיוחדת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך