"מי שלא מכיר את ישראל חושב שיש פה מלחמות, אני אוהב את המדינה שלכם"

ניבלאדו, בלם הרכש החדש של מ.ס אשדוד, מדבר על הכל בראיון מיוחד. על הילדות הקשה שלו בברזיל, על המעבר למכבי יבנה לאחר הטופ של הכדורגל באירופה (כמו ריאל ויאדוליד הספרדית וסנט אטיין הצרפתית ובמכבי ת"א בארץ), וההחתמה שעליה לא חשב פעמיים באשדוד * ניבאלדו מגלה מה הוא חושב על ישראל ("מדינה שאני אוהב"), על סיכוייה של אשדוד לעלות ליגה, ועל ההפסד במשחק הבכורה מול בית"ר ת"א/רמלה. ראיון עם אדם שעבר לא מעט בחייו, אפילו הרבה. זה נקרא ניסיון שבאשדוד כל כך חיפשו
ניבלדו

בגיל 12, הדבר האחרון שניבאלדו, בלמה החדש של מ.ס אשדוד, או בשמו המלא ניבאלדו בטיסטה סנטנה, חשב עליו, שתהיה לו קריירה כל כך מפוארת. הילד שגדל בברזיל עבד בעבודות בתנאים שרק במקומות כמו ברזיל עובדים בהם. הוא עבד בעבודות סבלות, כעוזר לצבעי, בסופרמרקט, במפעל לתיקים ועוד. העיקר היה לעזור בפרנסת הבית לאימו וארבעת אחיו ואחיותיו. בחלום הכי ורוד שלו הוא לא חשב שיגיע לאירופה לטופ, לקבוצות כמו ריאל ויאדוליד מספרד, סנט אטיין מצרפת ועוד קבוצות בפורטוגל ואצלנו במכבי ת"א, מהטובות בליגה הישראלית. עד שבא דודו ולקח אותו לקבוצה המחוזית של העיר שלו ומשם הסיפור, של ניבאלדו בן ה-35 החל.

עכשיו התחנה הלא סופית שלו, היא באשדוד, בה חתם לעונה וחצי. אשדוד רצתה שחקן עם ניסיון בהגנה והחתימה אותו, והוא עבר אליה לפני כשבועיים ממכבי יבנה. את הראיון איתו, אגב תירגם חברו הטוב רפאל קסטרו, יליד ברזיל בעצמו, שעלה בשנת 2000, המשמש כאנליסט הקבוצה שמלווה את ניבאלדו כחבר קרוב עוד כשהיה במכבי ת"א לפני 5 שנים והמליץ בחום לניבאלדו לבוא לאשדוד. קסטרו: "זה אדם מיוחד עם לב זהב, אשדוד הרוויחה".

ניבאלדו, מאירופה הגדולה ליבנה הקטנה?
"הגעתי לפורטוגל לאחר שעזבתי את מכבי ת"א בריו אבה מהליגה הפורטוגלית. לאחר החוזה דיבר איתי יוסי קקון מאמן הכושר של מכבי יבנה, שהייתי איתו בקשר, ואמר לי שאבוא ליבנה. לא הייתה לי קבוצה אז באתי לראות את יבנה, כי אני מאוד אוהב את ישראל. אז לא הייתה לי בעיה לבוא". אגב, כשניבאלדו מדבר על אוהב, הוא יכול להיות בפירוש שגריר של רצון טוב של הקבוצה בברזיל. אגב היום כשבברזיל לא רוצים לקבל את השגריר המיועד של ישראל דני דיין, יכול ניבאלדו להחליפו. לפחות לפי מה שהוא אומר לנו.
"תמיד אמרו לי שישראל זו מדינה של מלחמות. לאחר מה שעברתי כאן, אני יכול להגיד שזה רחוק מהאמת. לפני שהגעתי לישראל, למכבי ת"א, דיברתי עם האנשים הנכונים למזלי שאמרו לי שזה לא כזה נכון. אני מאוד אוהב את ישראל. מי שלא מכיר את המדינה יכול לחשוב מה שהוא רוצה, אבל האמת שונה. אפילו אמא שלי נהנתה פה".

מה ההבדל בין הכדורגל בישראל לבין אירופה?
"הכדורגל באירופה שונה מאוד מהכדורגל הישראלי. הכדורגל באירופה הוא הרבה יותר תחרותי . פה יש כמה קבוצות כמו פה הפועל ומכבי ת"א, מכבי חיפה, שהיו דומיננטיות בארץ ובאירופה, אבל תדע לך שגם מול אשדוד תמיד היה קשה, עוד כששיחקתי במכבי ת"א".
ניבלאדו מכיר היטב את ישראל. הוא גר כיום בראשל"צ עם האישה והילדה בת ה-8. כשהגיעה ההצעה מאשדוד לא חשב פעמיים, בשבילו זה היה המקום הנכון בזמן הנכון, מקום שאפשר לחזור איתו לליגת העל, שיש מה לשאוף.

"אשדוד התעניינה בי. המאמן של אשדוד רוני אואט מאוד רצה אותי. הוא הגיע לראות משחקים שלי ועקבו אחרי מספרים פעמים. כשדיברו איתי על אשדוד, חשבתי מיד על הקבוצה שרוצה לעלות ליגה, זה לא לקח לי הרבה זמן לחתום. יש לנו מטרה עכשיו לעלות ליגה עם אשדוד ולהגיע לליגת העל. לכן חתמתי לעונה וחצי, כי אני רואה את עצמי עולה עם אשדוד ועוזר לה גם בליגה הבכירה".

אז מה קרה בשישי ברמלה בהפסד 3:1? אתה יכול להסביר?
"מבחינתי זה היה משחק ראשון שלי בקבוצה, בסך הכל עשיתי אימון וחצי עם הקבוצה. אין יותר מה להסביר, כל מה שרצינו לעשות לא הלך ולא הצלחנו להביא את הנקודות. זה היה משחק רע. אני מקווה שלא יחזור על עצמו. אני יודע למה הביאו אותי לכאן, המטרות היו ונשארו ניצחון ועליית ליגה".

אז איך אתה רואה באמת את הסיכויים לעלות ליגה?
"אשדוד הוא המועדון שהכי תלוי בעצמו, הכל תלוי בנו ביכולת שלנו ואנחנו נעלה ליגה. אני בטוח שנוכל לעלות ליגה. הסגל שלנו הוא הכי טוב בליגה הזו. אנחנו צריכים לחשוב על משחק למשחק ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. זה לא שאנחנו 11 נגד 5 . נבוא לכל משחק כדי לנצח. הליגה הלאומית היא ליגה מאוד קשה, אבל אנחנו יכולים וצריכים לעלות ליגה".

מי יכולה לסכן את העלייה, מי עוד יכולות לעלות?
"הקבוצות שיכולות לסכן את העלייה הן ראשון לציון, הפועל פ"ת ומכבי הרצליה. גם עפולה היא קבוצה טובה, עשתה לנו ביבנה כאבי ראש לא קטנים. השבוע יש לנו את הפועל ראשל"צ, שהזכרתי אותה כקבוצה טובה. אחרי משחק הגביע אחת המטרות היא לנצח את הפועל ראשל"צ". על הדרך ניצלנו את ניבאלדו שמכיר את מכבי ת"א לספר לנו מי לדעתו תהיה אלופת המדינה. לא איש בשורות בעניין הזה, אגב. "באר שבע או מכבי ת"א, עד הסוף זה יהיה צמוד, רק בסיום העונה זה יקבע. אגב מכבי ת"א, אני הכי מתגעגע לגל אלברמן, יואב זיו, ברק יצחקי ודור מיכה". לידיעתכם חברים.

אגב, רגע לפני שנפרד ספר לאנשי אשדוד, מה לא יודעים עלייך?
"אני מאוד אוהב להיות עם משפחתי. אני אוהב להיות בבית עם האישה והילדה, לא אוהב לצאת הרבה. הבילוי המועדף עליי הוא עם הילדה שלי, זה התענוג שלי".

עד איזה גיל אתה רוצה לשחק.?
"מבחינתי עד שהגוף שלי ייתן לי. אני אוהב את המשחק הזה, אז כל עוד אוכל לשחק, אשחק". לידיעת אנשי אשדוד, הוא עוד עשוי לסיים את הקריירה באשדוד. מבחינתו אגב זה בסדר גמור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך