"עד המדינה ע' גם היה מעורב ברצח, וגם שקרן כפייתי"

יוסי אדרי, העבריין האשדודי, המוגדר ע"י המשטרה כיעד מספר 1 בעיר הנמל, מתמודד בימים אלה עם כתב אישום חמור של רצח מנשה מאור ז"ל, ועוד שורה של עבירות חמורות אחרות. אולם עורכי דינו ומקורביו טוענים כי עוד לפני שהמשפט ייצא לדרך, כתב האישום יימחק, כי הוא מבוסס כולו רק על דבריו של עד המדינה ע' ("הכל שקרים, אין אפילו דבר אחד אמיתי שע' מכר למשטרה"), ולא נתמך לטענתם באף ראייה תומכת, משה מרוז ושרון מילר, עורכי דינו של יוסי אדרי, חושפים לראשונה את גרסתו לכל הפרשה האחרונה, ואומרים בצורה ברורה: "יוסי תמיד שומר על זכות השתיקה בחקירה, אבל בפרשה הזו, הוא דיבר 8 שעות מול החוקרים וענה על כל שאלה, כי מדובר בעלילה אחת גדולה שע' מנסה להלביש עליו". שירה אדרי, רעייתו של יוסי, משמיעה אף היא את זעקתה: "הרדיפה האישית אחרי בעלי הגיעה לשיאים חדשים, ואני מקווה שכאן זה יסתיים"

חשוב להבהיר כבר בתחילת הכתבה – יוסי אדרי הוא לא אחד מל"ו הצדיקים, אפילו לא מתקרב לכך. אדרי ביסס את מעמדו כעבריין מספר 1 באשדוד, הוא יושב בכלא שנים ארוכות, מאז היותו בן 18, לאחר שנשפט ל-15 שנות מאסר, ומסומן אצל גורמי המשטרה הבכירים ביותר כיעד מספר 1 בעיר הנמל. נגד אדרי היו בעבר כמה וכמה תיקים פתוחים, חלקם מורכבים ומסובכים יותר וחלק מסובכים פחות, אך כולם כבר הגיעו לידי הכרעה משפטית. מה שכן, אחד מהאנשים הכי קרובים לאדרי אמר לעיתון "המגזין" בתחילת השבוע: "יוסי הוא עבריין, הוא לא מסתתר מאחורי אף אחד ולוקח אחריות על מעשים שעשה, אבל יוסי הוא לא רוצח. הוא גם מעולם לא הזמין רצח, והוא יעשה הכל, אבל הכל, כדי להוכיח זאת".

במשך 6 פרשיות שונות שאדרי "כיכב" בהן לאורך השנים, הוא שמר על זכות השתיקה ונתן לעורכי דינו לעשות את העבודה. בתיק האחרון, בו טוען עד המדינה מאשדוד ע', כי אדרי הוא זה שהזמין את הרצח של מנשה מאור ז"ל, ואף מאשים אותו בעוד שורה של עבירות פליליות חמורות, אדרי החליט לענות ב"שידור חי" בקולו בחדר החקירות על כל השאלות במשך שמונה שעות. "יוסי מעולם לא מדבר בחדר החקירות, אבל מול כל השקרים האלה של ע', הוא לא יכל לשבת בשקט וסיפק תשובות ברורות לחוקרים".

בינתיים זה לא עוזר ליוסי, שמתמודד בימים אלה עם כתב אישום קשה וחמור, שכולל בין השאר עבירת רצח, לצד שורה של עבירות חמורות אחרות. ובכל זאת, אדרי בטוח כי עוד לפני תחילת המשפט, כתב האישום יבוטל והוא אומר למקורביו: "השקרים של ע' השפל, השקרן הסדרתי שרצח את קובי אברג'ל, כבר נחשפו ברובן, ובימים הקרובים ייחשפו שקרים נוספים שימוטטו את כתב האישום שהוגש נגדי. אין ראייה אחת שמחזקת את השקרים שלו, וברור גם לפרקליטות ולמשטרה כי התיק יקרוס אם הוא יגיע לבית המשפט".
שירה אדרי, רעייתו של יוסי שעוברת אף היא ימים קשים ומלווה את בעלה עקב לצד אגודל, אמרה השבוע לעיתון "המגזין": "הרדיפה האישית אחרי בעלי הגיעה לשיאים חדשים, ואני מקווה שכאן זה יסתיים".

עד המדינה היה מעורב ברצח של קובי אברג'יל?
עד המדינה ע' ידוע ומוכר בעולם הפשע באשדוד, ועל פי החשד היה מעורב ברצח של קובי אברג'יל לפני מספר שנים. אם אכן יתברר כי כך פני הדברים, הרי שכל העדות שלו לא תהיה קבילה, ותיק החקירה הזה יקרוס, בלי קשר לטענות של אדרי כי מדובר ברצף של שקרים.
רגע לפני שחתם על עדות "הניקיון" שלו, שבה הצהיר על כל הפשעים שעשה ובגינם יקבל חסינות, נפגש ע' ביולי 2015 עם קצין המודיעין של ימ"ר לכיש, פקד בועז זגדון. הוא אמר לחוקרים כי שותפו בעבר לעולם הפשע, גולן אוחיון ז"ל, הוא זה שרצח את קובי אברג'יל. הדברים האלה עלו על מסמך ונכתב כי "המועמד ציין שבתקופת הרצח גולן אוחיון היה שותפו הפלילי".

אלא שהמידע שמסר העד אינו תואם את המציאות: בדיקה פשוטה הייתה מגלה שאוחיון היה באותו זמן בכלא אחרי שנגזרו עליו שבע שנות מאסר וחצי, ולכן לא ברור כיצד ביצע את הרצח. אלא שכאן לא נגמרו הבעיות של המשטרה עם העד. במהלך חקירות חשודים שנעצרו בעקבות עדותו של ע', סיפרו כמה מהם לחוקרים את מה שהם יודעים עליו. כך למשל, יוסי אדרי הדהים את החוקרים כשמסר להם כי עד המדינה התוודה בפניו על רצח שביצע. "הוא התוודה, זה היה במקלחות ב'רימונים', הוא פתח חזק את הברז ולחש לי באוזן", אמר. "הוא סיפר שרצח את קובי אברג'יל ז"ל והדגיש – תשעה כדורים". החוקר שאל אם הוא סיפר לו עוד דברים על קובי אברג'יל, וזה השיב: "אני מוכן ללכת למכונת פוליגרף ולהצהיר שהוא התוודה בפניי במקלחת של כלא רימונים שרצח את קובי אברג'יל באמצעות תשעה כדורים".

"ע' משקר לאורך כל הדרך"
משה מרוז ושרון מילר, עורכי דינו של יוסי אדרי, טוענים כי מול כל טענה של ע', שלמרבה תדהמתם חלקם הפכו להאשמות חמורות בכתב האישום, יש תשובות ברורות שמוכיחות כי מדובר ברצף של שקרים.
עד המדינה טען כי אדרי העביר באמצעות שתי עורכות דין מסרים בכתב, עם הוראות ברורות לביצוע מעשים חמורים, כולל הרצח של מנשה מאור ז"ל. בעימות שע' קיים עם אחת מעורכות הדין הוא חזר בו ואמר שהיא לא העבירה לו שום פתק. ע' טען כי באחד המקרים קיבל פתק שהיה מהודק מסביב, כדי שלא יהיה ניתן לראות מה כתוב בתוכו. עורכי דינו של אדרי טוענים כי מדובר בטענה בעייתית מאוד, שלא לומר הזויה, מאחר ואין אפשרות להכניס מהדק סיכות בין כותלי בית הסוהר…
ע' טען כי בזמן שאדרי ישב במאסר בחדר אחד עם שלום דומרני, אדרי שלח לו שומרי ראש, כדי שיגנו עליו לאחר החיסול של מנשה מאור. עורכי דינו של אדרי טוענים כי הוא ישב עם דומרני במאסר חודשיים אחרי הרצח, ואת הדברים הללו ניתן לבדוק בקלות על פי נתונים שיש בשב"ס.

במהלך העדות של ע', הוא נשאל האם הוא מכיר את אבנר אברג'ל. ע' השיב: "הוא היה מאבטח שלי". החוקרים שאלו אותו: "מה זאת אומרת?". ע' השיב: "קצת אחרי הרצח של מנשה מאור היה לחץ גדול, ביקשתי מיוסי אדרי שידאג לי לאבטחה. באותה תקופה אדרי היה באותו תא מעצר עם שלום דומרני, והם דאגו שאבנר יאבטח אותי". חוקרי ימ"ר לכיש הזמינו את אבנר אברג'ל לחקירה, שטען בצורה ברורה כי מעולם יוסי לא שלח אותו לאבטח את ע'. זאת ועוד, מבדיקה שנערכה ע"י עורכי דינו של אדרי, עולה כי רק אחרי שע' הפך להיות מבוקש (ב-17.12), אדרי ודומרני ישבו באותו תא מאסר, לכן הטענה של ע' הינה מופרכת ושקרית.

ע' טען כי קיים שיחות ועידה עם אדרי ואחרים באמצעות הצ'ט הטלפוני, וכך היה מקבל ממנו הוראות. בדיקה מהירה שביצעו עורכי דינו של אדרי מפריכים גם את הטענה הזו, מאחר ושירות בתי הסוהר הכניס לא מכבר מערכת טלפונית חדשה, שאינה מאפשרת לקיים שיחות ועידה באמצעות צ'טים. המערכת הזו פועלת הרבה לפני שע' טען כי קיבל הוראות טלפוניות מאדרי, דבר שכאמור אינו אפשרי מבחינה טכנולוגית, לטענת עורכי דינו של אדרי.

לאורך התקופה בה ע' הפך לעד מדינה הוא תועד במשך שבועות ארוכים מנהל שיחות נפש עם שותפו לדירה העבריין הבכיר שניר ואזנה. במהלך השיחות ע' הצליח לדובב את ואזנה ל"פתוח" איתו נושאים כבדים, על חיסולים של עבריינים בכירים, על ההתנהלות מול שלום דומרני ואחרים. עורכי הדין של אדרי אמרו בעניין הזה: "זה לא הגיוני שבכל התיעודים הללו לא עלה פעם אחת השם של יוסי אדרי, על זה שלכאורה הוא זה שהזמין את הרצח של מנשה מאור. אם אכן לע' היה גרעין קטן של אמת מול כל השקרים שהוא הפיל על יוסי, הוא היה מדבר על זה עם שניר, כפי שדיבר איתו על חיסולים אחרים. זה רק מחזק את העובדה שמדובר במסע של שקרים בלתי נגמרים".

ע' טוען כי אדרי יצר קשר עם שני העבריינים הבכירים שלומי בסה ומומי קסנטיני, וביקש מהם להעביר מטען חבלה לע', כדי שזה יחסל את מנשה מאור. מקורביו של אדרי טוענים כי הוא מעולם לא דיבר ואינו מכיר את בסה וקסנטיני. "אפשר לבדוק את תיעודי השיחות אם אי פעם הוא דיבר איתם, יוסי מגיל 18 בבתי סוהר, ואין לו שום היכרות עם השניים", אומרים מקורביו.

ע' טוען כי יוסי אדרי עומד מאחורי החיסול של מנשה מאור ז"ל. אדרי אמר למקורביו: "מנשה היה אחד החברים הכי טובים שלי, וביום הרצח דיברתי איתו פעמיים בטלפון. ברגע שאמרו לי שמנשה נרצח, הייתי בהלם מוחלט, זה היה אחד הימים הקשים בחיי. אפשר לשמוע את השיחות שלנו בהאזנות שעושים לי, ולשמוע לפי השיחות אם היינו חברים טובים שמדברים על הכל או שלא".

אחד מרגעי השיא של הפרשה ההזויה הזו, שמחזקת את טענותיו של אדרי, הגיעה בשבוע האחרון לאחר שעו"ד אורי מרום, חתם על תצהיר חדש. כזכור, בתחילת הפרשה טען ע' כי שתי עורכות דין היו מעבירות פתקים מאדרי, עם מסרים ברורים לבצע מעשי פשע חמורים, כולל הרצח של מנשה מאור. לאחר שטענות הללו קרסו בעימות מול ע', ולאחר שהחקירה הסתיימה, ע' "נזכר" כי גם עו"ד אורי מרום עביר לו מסרים בכתב מאדרי. עו"ד מרום חתם על תצהיר בו נכתב כי "מעולם לא קיבלתי מהאסיר יוסי אדרי פתק, כדי להעבירו מתוך הכלא לאדם אחר. מעולם לא פגשתי את ע' (עד המדינה), מעולם לא מסרתי מידע למשטרה בעניינו של יוסי אדרי". עורכי דינו של אדרי טוענים כי מדובר במהלך חמור ביותר, מאחר והעדות של ע' בעניינו של עו"ד מרום הייתה לאחר סיום שלבי החקירה והגשת כתב האישום, ורק אז הוחלט להוסיף את עדותו המאוחרת של ע' בעניין.

עו"ד מילר: "המשטרה והפרקליטות בנו מגדל בבל, עם יסודות רעועים וחלשים, וראיות שלא קשורות אחת לשנייה"
עו"ד שרון מילר, המייצג את אדרי בהליך המשפטי, מסר בתגובה: "כתב האישום כנגד יוסי אדרי הוא מופרך ותולדה של שקרים של עד מדינה, ושל מוטיבציית יתר של היחידה החוקרת. יוסי הינו אסיר זה שנים ארוכות וכל שיחות הטלפון שלו מאוזנות ומוקלטות. אין שום האזנה שמפלילה את יוסי וגם אין שום ראיה אחרת שקושרת אותו לרצח. המשטרה והפרקליטות בנו מגדל בבל, עם יסודות רעועים וחלשים, וראיות שלא קשורות אחת לשנייה ובטח לא מפלילות את מרשי יוסי אדרי, סופו של כתב האישום לגבי יוסי אדרי הוא אחד- להתבטל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך