סקר בקרב הנוער באשדוד: נוסעים במהירות מופרזת וללא חגורה

מסקר קבוצת הנוער באשדוד שנעשתה על ידי עמותת או ירוק עולה כי כמחצית מבני הנוער מודים כי לפעמים, הם או מי שמסיע אותם אינם חוגרים חגורת בטיחות. עמותת אור ירוק: "על משרד החינוך להקציב שעה שבועית של לימודי תעבורה במסגרת בית הספר כבר מגיל צעיר כדי להטמיע את ערכי הבטיחות בדרכים"

בשנים האחרונות פועלות קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין ברחבי אשדוד, במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים, אשר ישפיעו על הקהילה בה הם חיים לשיפור בתחום הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

מאז תחילת השנה, פועלות קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין באשדוד, במסגרת הפעילות רוכשים ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכון בפרט.

במסגרת פעילותם החברתית הם מבצעים, בין היתר: תצפית מעברי חציה; תצפית חגורות בטיחות; בדיקות לחץ אוויר בחניונים ציבוריים; הקמת פינות זיכרון להרוגי תאונות הדרכים; הדרכה בבתי ספר יסודיים ובצהרונים בתחום הבטיחות בדרכים ועוד.

מהסקר עולה כי כמחצית מבני הנוער באשדוד מודים כי לפעמים הם או מי שמסיע אותם אינם חוגרים חגורת בטיחות, נוהגים במהירות מופרזת ולא מקפידים לתת זכות קדימה להולכי רגל.
orya

עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים מהווים כ-15% מסך הנהגים אבל מעורבים בתאונות קטלניות שיעור גבוה יותר. על משרד החינוך להקציב שעה שבועית של לימודי תעבורה במסגרת בית הספר כבר מגיל צעיר כדי להטמיע את ערכי הבטיחות בדרכים. מתוך הסקר עולה כי בני נוער רבים עדין לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה במהירות מופרזת כפעולה שמסכנת את חייהם ולכן, חשוב מאוד לחנך ולהסביר כי פעולות מהסוג הזה יכולות גם להסתיים במוות בכביש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך