הכירו את מאמן השוערים של מ.ס אשדוד

רק בן 32, אבל כבר 13 שנים שהוא מאמן שוערים, איתי זילפה, כבר 4 שנים מאמן שוערים במ.ס. אשדוד, הוא בין האחראים לשדרוג של אופיר מרציאנו, שהגיע עד לנבחרת ולאירופה. הוא שואף להיות מאמן השוערים הראשון מישראל באירופה, ובינתיים מצהיר שיישאר באשדוד ומקפיד לנסוע להשתלמות באירופה וללמוד. זילפה שומר על קשרים מצוינים עם מאמן השוערים של צ'לסי, שהפך לחברו והזמין אותו בחשאיות למלון, כשצ'לסי הייתה פה

בגיל 19 וחצי, כשמאחוריו קריירה כשוער בליגה הלאומית עם הפועל בית שאן והפועל עכו, החליט איתי זילפה שהספיקה לו קריירה בינונית בליגה לאומית והוא לא יגיע לרמות הגבוהות ביותר. אז הוא החליט לעשות מעשה ולפרוש. בגיל 19 וחצי. אבל לא לפרוש וזהו, אלא ללכת עם החלום ולהיות מאמן שוערים ברמה הגבוהה ביותר. בינתיים עושה רושם שהוא צועד בכיוון הנכון. איתי, נשוי לדינה להם 3 ילדים, עבר לאשדוד והקים כאן את ביתו. הוא הגיע מהצפון לאחר שהיה מאמן שוערים בסכנין, הפועל עכו ונס ציונה. יוסי מזרחי שאימן את אשדוד קיבל המלצה משמואל בוכריס, מהנהלת הקבוצה והיתר היסטוריה. זה 4 שנים כאמור שהוא מאמן את שוערי הבוגרים ובמחלקת הנוער.

אחד השוערים שעבר תחת ידיו הוא אופיר מרציאנו, ובתקופתו עשה מרציאנו את ההתקדמות הגדולה ביותר, הגיע לנבחרת ישראל ומשם לבלגיה.

איתי, אומרים שאתה בין האחראים להתקדמות של אופיר מרציאנו.
"קודם כל, מחמיא לי וזה משמח אותי. אני אחד מהפירמידה שעזרה לאופיר להגיע לאן שהגיע. מה היה חלקי, זה אחרים יגידו, אבל אני מאוד גאה בזה".

אולי תעזור לו בתקופה הזו?
"אנחנו בקשר רציף, כשהוא בארץ הוא מגיע להתאמן. ברגע שאתה מאמן שוערים אתה מעבר. החבר הכי קרוב של השוער, המשענת ברמה היומיומית. ביני לבין אופיר נוצרה מערכת אמון מאוד גבוהה. מערכת אמון של דברים אישיים אפילו, שהייתי מייעץ לו אז והיום. זה גורם לי להשיג מהשוער שלי יותר".

לאחרונה רכש איתי חבר קרוב יקר, מאמן השוערים של צ'לסי, כריסטופר לוליסון, בהשתלמות בהולנד ומאז הם בקשר קרוב. כשצ'לסי הייתה בארץ הוא אירח בחשאי את איתי במלון. איתי: "הייתי בהשתלמות בהולנד, עם מאמני השוערים הטובים בעולם מריאל, יובנטוס ובנפיקה וגם מאמן השוערים של צ'לסי. שנינו התחברנו, וכשהיה בארץ הוא הזמין אותי למלון והעברנו חומרים בנינו, כשאפילו מוריניו היה ליד והקשיב".

ומה אמר לך מאמן השוערים?
"מה אני עושה בליגה שנייה בישראל ולמה אני לא משווק את עצמי. אמר שלמד ממני שיטות אימון, הסגנון שלי הוא מאוד דינאמי, לשיטתי השוער צריך לחיות את המשחק. לא להיות סטאטי גם כשהוא לא מעורב והכדור בצד השני. אני והשוערים שלי בקשר מתמיד במהלך משחק. אני מסמן להם במהלך המשחק, חי את זה".

באמת, למה אתה לא משווק את עצמך?
"זה יתרון או חיסרון לא יודע איך להגיד את זה. לא אעלה לפייסבוק או לאינטרנט חומרים שלי. פעם העליתי וראיתי אח"כ איך משתמשים בחומר הזה. אני מעדיף לשמור את החומר שלי אצלי. ברור שאני שואף להצליח, מי לא שואף למשהו בחיים. אני שואף להגיע לאירופה וזה מתישהו יקרה. לא קרה עדיין שמאמן שוערים ישראל אימן בחו"ל, אבל בארץ זה יהיה רק באשדוד".

שאלה שמעניינת אותי. יש לאשדוד שני שוערים טובים. משפתי וג'רפי, ורק אחד משחק. בעיה?
"שניהם שיחקו העונה והתחרות הזו עושה להם טוב. אומנם משפתי שיחק יותר, אבל תמיד ג'רפי נשף לו בעורף והוא צריך לדעת שהוא צריך להיות טוב. מחר מחרתיים יכול לקרות גם ההיפך. הייתה במועדון מדיניות לתת לג'רפי לשחק בגביע הטוטו".

לפני שנפרדים אני מבקש טיפ אחד למאמן שוערים?
"להיות פסיכולוג. מאמן שוערים טוב הוא קודם כל פסיכולוג".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך