אמיר כבירי, עבדו עליך!

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי העמיד תקציב של 40 מיליון שקל, ומקבל עד עתה קבוצה חסרת חיים, חסרת אנרגיות ובלי שום אופק מעודד. הפועל אשדוד היא המרענן הרשמי של ליגת העל בכדוריד, וצועדת בבטחה במקום הראשון, אייל לחמן יחזיר את מ.ס. אשדוד לליגת העל, ובונה כאן קבוצה להרבה מאוד שנים

חכם סידי התאמץ הפעם עבורכם. מה זה התאמץ, הזיע… הלכתי לראות מי זה אמיר כבירי מהבעלים של הפועל ת"א. לראות אם הוא בעל מסעדה ולכן אוהב "לקרדה", כמו הלקרדה שהאכילו אותו (לקרדה בתרגום מדויק, הוא דג מלוח ובתרגום חופשי – זה שעובדים על מישהו…). מה מצא חכם סידי באינטרנט, ידידו הטוב ביותר של כל אדם? שכבירי הוא איש עסקים שפועל בגרמניה. סבו הוריש למשפחתו אוסף אומנות וכבירי מתעסק באספנות של אומנות (סבא של חכם סידי התעסק פיצוחים. מה אעשה?).

חכם סידי מבין באומנות כמו שהוא מבין בפיזיקה גרעינית או בזוגיות.. במילים אחרות, לא מבין כלום, נאדה (שזה בספניולית גם כן כלום). אבל חכם סידי מבין בכדורגל, מבין מאוד. תקציב הפועל ת"א הוא 40 מיליון שקל. אז תן לי מר כבירי 30 מיליון והייתי בונה לך קבוצה טובה פי 2 (שלא נאמר פי 10. תמיד הייתי צנוע), הנה חסכתי לך 10 מיליון שקלים שתוכל לקנות תמונה של איזה צייר שאף אחד לא מתעניין בתמונה שלו (אצלנו ביפו אומנות הייתה שמשה אוננה החלוץ הגדול שלנו, היה נוגח שער לחיבורים). יודע מה? גם עם 20 מיליון אני בונה לך בונבוניירה יותר טובה ממה שיש לך. כי אין לך כלום. נאדה.

אז אם כבירי מבין באומנות, הוא צריך להבין כבר שמה שקורה בהפועל ת"א רחוק מאומנות הכדורגל. כבירי צריך להבין, או שאינו מבין, חכם סידי לא מבין את זה, שמישהו מכר לו פה קבוצה במיליונים שלא שווה גרוש. גרוש.
בכלל, חכם סידי משתגע מאותם אנשי עסקים, שרוכשים קבוצת כדורגל ועושים בה את כל הטעויות שלא היו עושים בעסק שלהם. כבירי צריך להבין שהוא לא רכש מחזיק מפתחות יפה שקוראים לו הפועל ת"א, והוא רק מסתובב איתו. תקציב של 40 מיליון שקלים, על מה? על קבוצה שלא פוגעת? לא פוגעת זו מחמאה מחכם סידי אבל חכם סידי רוצה לראות את האומן שהאכיל את כבירי בלוקש/לקרדה הזו. אם באומנות עסקינן, בעיניי להצליח להוציא מכבירי מיליונים, זו אומנות. לגרום לאיש להפוך את הפועל ת"א ב-180 מעלות, שכמעט כל הסגל חדש ולבסוף להגיע בקושי לפליאוף התחתון, לאזור בו מצויות "אריות הליגה" כמו הפועל עכו, הפועל כפר סבא, הפועל חיפה? באמת הישג… זו באמת אומנות. אצלנו ביפו היו קוראים לזה ל"תשתש"… אז מישהו אולי לא "תשתש" את כבירי… אבל הוא מה זה רואה לאחרונה מטושטש. אומנות עלאק.

הפועל אשדוד בכדוריד, פשוט תענוג!
חכם סידי רגיל ששחקן נוגע ביד, אז הוא מצפה לשריקה מהשופט על נגיעת יד. ככה זה בכדורגל, לא? אבל לאחרונה חכם סידי שם לב, שיש באשדוד קבוצה אחת שמשחקת עם היד, אבל מתחילה לגעת לו בלב. הכוונה להפועל אשדוד בכדוריד. בלי לשים לב ואולי הגיע הזמן שכן, אשדוד מוליכה את הליגה ובכל מקום שהיא מגיעה, מתחילים לדבר על אשדוד בכבוד. לא כל כך ספרו אותה השנה, מאחר וסיימה בשנה שעברה חמישית ולא נכנסה לפלייאוף העליון. אבל השנה מתוך 10 משחקים היא נוצחה בשניים בלבד ומוליכה את הליגה. חכם סידי מתחיל להידבק במחלה ולאחרונה נצפה זורק כדור עם היד, שאלוהים ישמור…

מה שחשוב כאן היא העובדה שהסכומים שנמצאים בכדוריד, לא מתקרבים לעשירית ממה שמחולקים בכדורגל (רואה כבירי? אתה מהפועל ת"א מהאייטם הקודם, אפשר אומנות בלי כסף גדול). בנוסף, ידעו לאזן בקבוצת הכדוריד של אשדוד עם צעירים וותיקים והלכו על קונספט (יענו רעיון מרכזי) של 2 זרים מאותה המדינה, סרביה. וואלה, זה עובד. עד כדי כך עובד שחכם סידי רץ לראות מה התוצאה בכל משחק של קבוצת הכדוריד, שמשחקת בשישי בדרך כלל. ככה שכדוריד משחקים משישי לשישי…

ועוד דבר שהקבוצה מאשדוד יכולה לעשות בית ספר לרבות. לקבוצה יש מערך תקשורת שמגיע לכל מקום. לאיש הזה שהוא מערך של איש אחד, קוראים מני אלגריסי. חכם סידי לא הכיר את אלגרסי, אבל אלגריסי הצליח לרתום אפילו את חכם סידי לעניין. אפילו את הטלוויזיה שלא צילמה עד כה, הוא הביא לכאן שתצלם. אז שאפו. אין לי כובע (זוכרים?), אז אקנה עבורו.

אגב, זה הרגיז את חכם סידי. לא הכובע, הטלוויזה. האם צריכים להתחנן לערוץ הספורט בכדי שיגיע לצלם לאחר 10 מחזורי ליגה? האם הספורט נגמר בין הרצליה לראשל"צ (ואני אוהב את הערים הללו. הילדים שלי והאמהות שלהן שם..). מדוע לא מצלמים קבוצה שנמצאת במקום הראשון? הראשון? אתם ערוץ הספורט או ערוץ הצחוק? בכדורגל זה לא היה קורה לכם. בעצם אתם הייתם מתחננים לצלם…

אייל לחמן – אחד המאמנים הטובים בארץ
נכון, חכם סידי חבר שלו, נכון. חכם סידי אומר את האמת בגילוי נאות. אנחנו חברים כבר מגיל שחכם סידי היה יפה וצעיר (והיום הוא רק יפה…), אבל זה לא צריך למנוע מחכם סידי לשבח את האיש שמגיעות לו התשבחות, אייל לחמן.
אפשר להגיד מה שרוצים על לחמן, אבל הוא אחד האנשים הכי מקצועיים שיש בכדורגל. הוא חי ונושם כדורגל ויודע בדיוק על כל שחקן, בארץ ובחו"ל, איזו אצבע (אני מגזים אבל לשם ההדגמה. בסדר? רק לשם ההדגמה), היא האצבע החזקה שלו.

נכון, מיד תגידו יא חכם סידי איך אשדוד לא ברחה לליגה אם הוא כזה תותח? אז מיד אענה. א. היא עוד תברח, הליגה ארוכה, 39 מחזורים. ב. גם בני יהודה שברחה לליגה בתחילת העונה הזיעה בסוף כמו מי שעולה את המגדל המרובע בעזריאלי בתל אביב ברגל עם קיטבג ועוד בקיץ. ג. אשדוד משחקת את הכדורגל הכי טוב בליגה, את זה אומרות היריבות שלה. ד. והכי חשוב, אייל בונה כאן קבוצה לעוד הרבה שנים.

הוא לא בא וביקש חבילות של כסף (כמו החברה שעבדו עלייך כבירי… נו זה מהקטע הראשון על הפועל ת"א). הוא לקח את החברה הצעירים ועשה מהם קבוצה מוכשרת שעוד תדבק. או כלשונו החכמה של לחמן: "אנחנו מתבגרים ממשחק למשחק.". הבנתם? קבוצה צעירה שעוד תתבגר ושזה יקרה, אני, חכם סידי מציע לכולם לבוא אז ולהגיד: "טעינו. סלח לנו יא חכם סידי. הנה הקבוצה ברחה. אתה יכול להגיד לה להאט כי אנחנו לא מצליחים לתפוס אותה…". תזכרו, מילה של חכם סידי היא מילה. מברזל.

וחכם סידי אומר: אהבה שנקנתה בכסף, תימכר למרבה במחיר…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך