סיפור אהבה: סי היימן ומוזיקאים מאשדוד משתפים פעולה ללא הפסקה

סי היימן הגיעה בשבוע שעבר אל המספרה של חברה הטוב שמוליק דואק, על מנת לקדם את מכירת הכרטיסים למופע שלה. היימן תארח את הזמרות האשדודיות ולרי פרץ ושי סול חבר, וזה אינו שיתוף הפעולה היחיד עם האשדודים

הזמרת סי היימן חוגגת 25 שנה על הבמה, ונדמה שבאשדוד ועם האשדודים היא חוגגת יותר. ביום חמישי שעבר היא הגיעה אל המספרה של חברה הטוב, הפעיל החברתי שמוליק דואק, על מנת לקדם את מכירת הכרטיסים למופע הבא שלה, שיתקיים ב"סאנסט" בתאריך 21.12, יום שני, בשעה 21:00. כחלק מסיבוב ההופעות "25 שנה על הבמה", סי תופיע עם להקה בת חמישה נגנים ותארח שתי זמרות אשדודיות, ולרי פרץ ושי סול חבר. "בסופו של דבר כולם הרי יקנו כרטיס למופע של מלכת הרוק סי היימן באשדוד! כי לא מפספסים מופע כזה בועט ואנרגטי", כתב דואק בפייסבוק. "אז למה לא לקנות כרטיס ישירות מסי? בואו למספרה ביום חמישי בבוקר, לפגוש את סי ולקנות ישירות ממנה כרטיס להופעה, וגם לקבל מתנה". ואכן, בבוקר יום חמישי, קפצה היימן לשעה קלה וביקרה באשדוד, מכרה באופן אישי כרטיסים למופע, חילקה מתנה על כל קניית כרטיס, כתבה הקדשות על דיסקים, הצטלמה והתחבקה. "יותר ממחצית מהכרטיסים כבר נמכרו", אומר דואק, "ועד סוף השבוע הציפייה היא לגמור את כולם".

דואק, המוכר בעיר בשל פעילותו החברתית, מכנה את היימן "הזמרת הכי חברתית בארץ". "יש שירים על אפליה, על גזענות, על שנאה, על כיבוד האחר, על פמיניזם, על אי שוויון ועל חוסר צדק. סי היימן היא זמרת שלא שותקת כאשר נדרש להשמיע קול מחאה", הוא אומר. "בשנת 89' כשישבה בקפה נורדאו בת"א, והייתה עדה במקרה לשיחה בין אימא לבנה, שם הוא נחשף בפניה וסיפר לה על נטיותיו. היא כתבה על זה: 'הרגשתי תסכול נוראי בשבילו אחרי שנחשף. נשבעתי לכתוב אז את 'צא מהארון', שייתן כוח לאלה שאין להם מאיפה לשאוב אותו'. ולפני שמישהו ידע מה זה צדק חברתי, לפני שמישהו העז לשיר שירי מחאה, סי היימן שרה ב-88' על פועלים ופועלות, על אדונים ומשרתות, בשיר 'עולם תעשייתי', וזה בדיוק השיר שיפתח את המופע שלה באשדוד.

הרבה לפני שיר הסטיקרים של 'הדג נחש', סי עשתה את זה ראשונה ובגדול, בשירה 'גראפיטי תל אביב 89'. היא ליקטה כתובות גראפיטי מהקירות, וחיברה אותם יחד לשיר שהפך ללהיט היסטרי באותה שנה. בקיץ 2011 עם תחילת מחאת הדיור, הוקם מחנה אוהלים גם באשדוד. מחוסרי דיור ישנו שם כמחאה, בתנאים מאוד קשים ובחום ולחות אשדודית מוכרת. פניתי לסי היימן ושאלתי אם היא יכולה לבוא ולהביע תמיכה, לשיר משהו, לחזק אותם. זה היה יום אחרי הופעה בדרום כשלמחרת היה לה מופע בצפון, אבל בלי להסס היא אמרה 'אני לוקחת מונית ובאה. אתה יודע כמה אני חולה על העיר שלכם'. אחרי הצהריים חיל האוויר חיסל מבוקש בעזה, ובערב כבר הגיעה התגובה בדמוי טילים על אשדוד. היה לי ברור שמבטלים את הגעתה כשהתקשרתי אליה, אבל היא הייתה נחושה לבוא. היא אמרה לי 'אם הם שם במאהל למרות הכול, אז גם אני יכולה. היא אכן הגיעה, דיברה אל ליבם של המפגינים שנשארו למרות הכול במאהל ונתנה להם הרגשה טובה. אני לא מכיר הרבה אמנים שיש להם כזאת אהבה לעיר שלנו".

כי אין צדק ואין צדק
אחרי הסינגלים "ליפגלוס", "סוס מעץ" ו"בא והולך", שחררה סי היימן לפני כחודשיים סינגל רביעי לקראת אלבומה החדש שיצא בחג פסח הקרוב. בשיר החדש "אין צדק", שואלת היימן: "יהודים, נוצרים ומוסלמים למה מלחמות? איפה אלוהים מסתתר כשאתם נותנים פקודות? והכסף הגדול מסנוור על הפנים, הם לא יתנו לנו לראות וירימו בניינים. אני רוצה להתפוצץ ולצעוק בקול גדול, שאין צדק ואין צדק".

מי שכתב והלחין את השיר הוא היוצר והזמר אלעד שודלר, שאף הוא צמח וגדל באשדוד. השיר זכה להצלחה, מככב ברשימות ההשמעה של תחנות הרדיו בישראל, ובתחילת נובמבר הגיע למקום שיא בכניסה ראשונה למצעד, מקום שמיני ברשת ג'. שודלר כבר הספיק להתארח על הבמות עם סי בהופעותיה בתל אביב, וזהו אינו שיתוף הפעולה היחיד ביניהם. ביום הזיכרון הקרוב ייצא הסינגל "בר", ששודלר הלחין למילותיה של יהודית בנימין, אשר נכדה סגן בר רהב ז"ל, נפל במבצע "צוק איתן".

היימן מבצעת את השיר. "נפלה בחלקי הזכות להקליט ולשיר לזכרו של בר רהב, חלל 'צוק איתן', ולהכיר את משפחתו המדהימה, ובראשה סבתא יהודית האחת והיחידה, שגם כתבה את מילות השיר המרגש", כתבה סי בדף הרשמי שלה. "צולם קליפ שיעלה ליוטיוב. אנחנו מזמינים אתכם להאזין לשיר היפה הזה ולהתרגש ממנו כפי שאנו התרגשנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך