גילויים חדשים בפרשת הקצין המתחזה שהתעלל מינית בתלמידים

כשל ניהולי חסר תקדים עשוי להוביל לפיטוריה של מנהלת בית ספר תיכון ותיק ומוערך בעיר, אין שום הסבר לכך שהנהלת בית הספר אפשרה לע', צעיר בן 22 מאשדוד, להתחזות לקצין רפואה, להיכנס לחדר האחות במרחק 10 מטרים מחדר המנהלת, ולבצע מעשים מגונים מחרידים ב-6 נערים בני 16, תלמידי כיתה י"א. רק לאחר שהתלמידים התלוננו על מה שעברו בחדר, המשטרה הוזעקה ועצרה את הקצין המתחזה, שצפוי להתמודד מול כתב אישום חמור ביותר

במינהל החינוך בעיריית אשדוד זועמים על מנהלת בית ספר תיכון ותיק בעיר. היא נכנסה לתפקיד לפני כשנתיים, החליפה מנהל מיתולוגי מצליח ומוערך מאוד, ועתה נשאלת השאלה האם התפקיד גדול עליה, בעקבות מקרה חמור, חסר תקדים בכל קנה מידה, שהתרחש מתחת לאף שלה, במרחק של מטרים בודדים ממשרדה. בזמן שהיא ישבה על כסא המנהלת, 6 תלמידים שלה עברו התעללות מינית מזעזעת, ויש צורך להקים ועדת בדיקה איך מקרה שכזה מתרחש בתוך מוסד חינוכי.

בסיפור הזה מככב ע', בן 22 מאשדוד. מי שמכיר את ע' לא מאמין שלמעשה מדובר בסוטה מין מסוכן וחולני, שביצע לכאורה מעשים מגונים מחרידים בנערים הקרובים מאוד לגיל הגיוס. ע' היה בעבר בין כותלי בית הספר, בכובע אחר שלו, ונראה שכבר אז גיבש את התוכנית המזוויעה שלו. מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, עם אישיות כובשת, בחור רציני ואחראי, וכל אחד ממכריו איתם דיברנו, לא מאמינים שהוא זה שביצע את המעשים החמורים המיוחסים לו.

ע' הכין מבעוד מועד רשימה של 6 נערים שאמורים להגיע לצו ראשון לקראת הגיוס לצה"ל, יצר קשר עם רכזת השכבה של התלמידים, הזדהה כקצין רפואה שאמור להגיע לבדוק את הנערים. רכזת השכבה משתפת עימו פעולה ובתחילת השבוע הוא מגיע למקיף, מקבל את המפתחות לחדר האחות ו-6 התלמידים נכנסים בזה אחר זה לחדר ל"בדיקה רפואית". אף אחד לא דרש ממנו תעודה מזהה, לא קיבל מסמכים המעידים על הבדיקות אותן הוא אמור לבצע, וע' פשוט ניצל זאת עד תום.

ע' דורש מכל אחד מהתלמידים להתפשט, ואז הזוועה מתחילה. הוא דורש מהם דרישות מיניות מוזרות, חולניות, הילדים ההמומים משתפים עימו פעולה, ובסיום "הבדיקה" הוא מעביר להם איום ברור: "אם תספרו על המפגש, אפילו להורים, אתם תשלחו לשלוש שנים לכלא ותקבלו חצי מיליון שקל קנס". מעדויות שהגיעו על ידי חבריהם של התלמידים שעברו את ההתעללות המינית, מסתבר שכל אחד מהם שהה עם הקצין המתחזה במשך שעה ארוכה בחדר, והם נאלצו לעשות דברים חמורים ביותר, ולמרות זאת שיתפו עימו פעולה. ברגע שיצאו מהחדר, הם החלו לדבר על מה שעברו, משטרה הוזעקה למקום, ורגע לפני שע' נמלט מהמקום, הוא נעצר ע"י השוטרים ונלקח לחדרי החקירות. במשטרה כבר החלו לגבות עדויות מהתלמידים, ובכיר במשטרת אשדוד מעריך כי בקרוב מאוד יוגש כתב אישום חמור נגד ע', שבחלק מהדברים משתף פעולה עם המשטרה.

הורים רבים בבית הספר נדהמו מהפרשה החמורה שהתרחשה בסמוך למאות ילדים ששהו באותו הזמן במוסד החינוכי. אחת האימהות כתבה לחברותיה בקבוצת ווטאספ: "אני רק רוצה להבין באמת דבר אחד, איך זה שהבת שלי מגיעה הביתה, ואני כבר יודעת מזה ולא מתכוונת לספר לה על כך, כדי לא להכניס בה פחד וחרדות, והיא כבר יודעת ממה שהיה. מה אני עונה לבת שלי ואיפה אתם בתור צוות חינוכי? לא דיברתם איתם? לא הרגעתם את הרוחות? לי אין כלים ותשובות לתת לה, שדבר כזה קרה בין כותלי בית הספר, למה זה צריך ליפול עלינו ההורים, אני לא מבינה. אני מקווה שמישהו שם בהנהלה ייתן לנו דין וחשבון".

ביום שלישי ועד ההורים שיגר אגרת להורים בה נכתב: "בעקבות אירוע בביה"ס, ועד הורים מרכזי התכנס לפגישה עם מנהלת ביה"ס, בה נמסר שהנושא בטיפול של משטרת ישראל וכן כל הגורמים העירוניים ומשרד החינוך. לצערנו, הפרסומים אינם משקפים את המציאות כהלכה, אך איננו יכולים לתת פרטים נוספים כיוון שהנושא בחקירה פעילה. מטרת ביה"ס בימים הקרובים להכניס את התלמידים לשגרה, תוך ליווי ותמיכה של גורמי יעוץ והגורמים המקצועיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך