לסרי: ״לא נאשר בכל מחיר בנייה בטווח של 100 מטר מהחוף״

בזמן שבערים אחרות ״מעגלים״ את החוקים ומאפשרים בנייה סמוך לחופים, באשדוד מציגים קו נוקשה וברור.

מינהל התכנון הארצי הכריז בעת האחרונה על תוכנית מהפכנית לאפשר בנייה לשימושים מסוימים מתחת לקו ה־100 מטר לחוף הים. המסמך הראשוני עורר בהלה בקרב כל מי שהבין את האסון שעלול להתרחש ואת הנסיגה המשתמעת ממנו בהשוואה לסטנדרטים הקיימים. אמנם לעת עתה ירדה היוזמה הזאת מסדר היום, אך בהתחשב במהירות שבה היא עלתה לדיון בימים שבהם יש קונצנזוס כמעט מוחלט בנוגע לאיסור הבנייה על החופים, זהו תמרור אזהרה לכל מי שהנושא עומד בראש מעייניו.
אלא שגם אם יישמר קו ה־100 מטר באדיקות, והוועדה לשמירת הסביבה החופית (וולחוף בקיצור) תדון בכובד ראש בכל תוכנית בנייה בקווים שבין 100 ל־300 מטר, נשאלת השאלה אם בכך צריך להסתיים המאבק. הרי גם מעבר לקו 300 המטר אפשר לראות לא פעם שאופי הסביבה החופית ממשיך להתקיים, ומטרידה לא פחות מציאות שלפיה בעוד כעשור תתאפיין רצועת החוף בארץ במגדלים שנבנים 300 מטר ועוד סנטימטר מקו החוף, מסתירים את הנוף ולעתים אף חוסמים את הגישה אליו.

בעניין הזה אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כי "ברשות מקומית ששוכנת על חוף ים אתה צריך לצאת מנקודת הנחה בסיסית שהים הוא משאב טבע ששייך לציבור מכל הבחינות, הן בכל הקשור לפעילות פנאי, תיירות, שמירה על הנוף הטבעי והן בכל הקשור לבנייה. יש לנו תוכנית מתאר מאושרת שאומרת שחוף הים שמור ונקי מכל בנייה בטווח של 100 מטר. בתי מלון לא גבוהים ייבנו בין קו ה־100 ל־300 מטר". בנוגע לתוכניות מעבר לקו 300 מטר לסרי מסביר כי לא יאשרו שם בנייה ליותר משש קומות. "קו החוף באשדוד הוא הפתוח ביותר מבין ערי החוף", הוא אומר.
עכשיו תקווה כי בשאר ערי החוף השוכנות בארץ ילמדו מהעיר אשדוד וישמרו על סביבת חוף נקיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך