תואר ראשון לאיש עם הכי הרבה תארים

יעקב טומרקין, השחיין האולימפי מאשדוד סיים בימים אלו את לימודי התואר הראשון שלו בחינוך ובחברה בהתמחות ספורט בקריה האקדמית אונו. הוא שילב את התואר עם התחרויות הבינלאומיות הרבות שהיו לו: "התואר במחשבה על היום שאחרי. אני רוצה להיכנס לעולם התעסוקה בעולם ניהול הספורט. זה עולם שמעניין אותי". בימים אלו הוא חוזר לאשדוד לפרויקט עם רשות הספורט.
יעקב טומרקין. צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

אם הייתם צריכים להגיד שם של ספורטאי עטור תארים, אנחנו מניחים שהייתם מצביעים מיד על יעקב טומרקין. השחים מאשדוד בעל תארים רבים בזירות הבינלאומיות ובאולימפיאדה מחזיק בהישג הכי טוב של שחיין ישראלי.  אבל בימים האל ההוא קיבל עוד תואר. תואר אולי אחד החשובים בתקופה הזו של חייו.

יעקב טומרקין, 32 קיבל בימים אלו את התואר הראשון שלו בחינוך ובחברה בהתמחות ספורט מהקריה האקדמית אונו. טומרקין שמתלבט באם להמשיך לשחות או להודיע על פרישה, החליט בצעד חכם לדאוג ליום שאחרי.

יעקב, איך שילבת בין לימודים לשחייה?

"למזלי התחלתי ללמוד בקורונה, אז הרבה מזה היה בזום. ידעתי להשלים את החומר. משמעת תמיד הייתה לי. זה גם תואר שהרבה כדורגלנים בעיקר וגם ספורטאים אולימפיים עשו. איתי סיימו נטע ריביקן ואלכס שטילוב"

 ומה היה בתקופת המבחנים. היו לך תחרויות?

"הסתדרתי. בחלק מהתואר זה עבודות להגשה. לגבי המבחנים מצאתי את הזמן להשלים. אם הייתי בתחרויות בחו"ל עשיתי מועדי ב', אם הייתי מחמיץ את מועד ב'עשיתי  גם מועדי ג'"

ממליץ גם לספורטאים אחרים?

"כן זה תואר שהוא מאוד מתאים לספורטאים. שמדבר אליהם. במסלול היו רבים מענפי הספורט כולל מאמני ספורט ופעילים"

blank
טומרקין: ""המשכתי לתואר השני, תוך כדי השנה האולימפית, במנהל עסקים עם התמחות וניהול ספורט".

מה תעשה עם התואר?

"כרגע ישר המשכתי לתואר השני, וזה תוך כדי השנה האולימפית. אני לומד מנהל עסקים עם התמחות וניהול ספורט"

יש מחשבות לעתיד?

"כן כן ,לגמרי מחשבה של היום שאחרי. אני רוצה להיכנס לעולם התעסוקה בעולם ניהול הספורט,. זה עולם שמעניין אותי"

מה הלאה מבחינת הקריירה שלך? לא הודעת על פרישה

"עד סוף השנה אדע להגיד איפה אהיה. אז אודיע על פרישה או מעבר למשהו אחר".

אגב משהו אחר, בימים האלה הוא משתף פעולה עם רשות הספורט בפרויקט שחייה חדש לילדי אשדוד. הוא מונה למנהל המקצועי של פרויקט שחייה לנערים ונערות.

אתה חוזר לשורשים בעיר באשדוד.

אשדוד היא עיר שהוציאה שלוש שחיינים אולימפיים. בעתיד תהיה פה אולימפית של 50 מטרים. זה חשוב לעתיד"

אז אולי תגדל את הטומרקין הבא?

"הלוואי. בגלל זה אני גם חוזר לתפקיד אשדוד. אני מאמין בעיר הזאת. לרשות הספורט בראשות יורם אסרף יש ראייה לטווח ארוך בנוגע לספורט. גם הספורט העממי וגם ההישגי וזה מדבר אליי".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך