"יש המון ילדים שרק חולמים על אופניים ואנחנו יחד אתכם יכולים לשנות את זה ולהגשים להם חלום בכיפור"

יוזמה ברוכה של עמותת 'צעצוע של חיוך' בצוותא עם 'רוכבי הרובע' ומרכז קהילתי ספרא, מנסה לדאוג בימים אלה שגם ילדים, באשדוד, שאין להם כסף לאופניים, ירכבו עם החברים שלהם ביום הכיפורים. כל מה שאתם צריכים זה רצון טוב ואופניים שכבר הילדים או אתם לא משתמשים, ויהיו עוד ילדה או ילדה שיחייכו בכיפור. אפשר גם לתרום כסף. אביעד לוי, מי שיזם והקים את עמותת 'צעצוע של חיוך': "משפחות עם ילדים מבקשות אופניים בכל מצב שיש, רק כדי שלילדים שלהם יוכלו לרכב עם החברים שלהם" .
תביאו אופניים בכל מצב למרכז קהילתי ספרא.

כל אחד מאתנו, ולא משנה כבר בן כמה הוא, לא שוכח את הרגעים הקסומים ההם שלו כילד ביום הכיפורים. הרגע הזה שהכבישים פנויים לגמרי ואנחנו מחכים לרכב עם האופניים שלנו עם הרוח, אולי אפילו יותר מהר ממנה. אלה היו רגעים קסומים. אבל מסתבר כי לא כל ילד יכול לעשות את זה. יש ילדים באשדוד (ולצערנו לא רק בה) אשר ההורים שלהם לא יכולים לרכוש להם אופניים, גם לא משומשים. הם יסתכלו בכיפור בעיניים מלאות דמעות על הילדים שיכולים, וירצו גם הם לרגע להיות כמותם.

בימים האלה מתקיים מיזם מדהים לו חברו מספר עמותות וגופים אשר רוצים להגשים את החלום הזה. לאפשר לילדים האלה ליהנות ולצבור גם הם זיכרונות.  תכירו את "מיזם האופניים של 'צעצוע של חיוך', יחד עם "'רוכבי הרובע' ומרכז קהילתי ספרא – לקראת יום הכיפור.

אביעד לוי, מי שיזם והקים את עמותת 'צעצוע של חיוך', למען החיוך של ילידם שהוריהם לא יכולים לרכוש עבורם מתנה, עומד כאמור גם מאחורי היוזמה הזו של "אופניים לכיפור". הוא מסביר בדיוק מהי היוזמה הזו

אביעד, מה זה אומר?

"יום כיפור הוא "יום האופניים". היום הזה מתקרב ויש המון ילדים שרק חולמים על אופניים. אנחנו יחד עם מי שרוצה לעזור, יכולים לשנות את זה ולהגשים להם חלום"

 איך זה יקרה?

"אם יש הורים שהילדים שלהם גדלו, וכיום יש להם אופניים במצב מעולה שרק צוברים אבק במחסן, אז כל מה שהם צריכים לעשות זה להביא אותם אלינו. אנחנו ננקה נסדר ונשפץ ונדאג לחלק אותם לילד/ה שצריכים"

מתי ואיפה?

"מתחילים איסוף במתנ"ס ספרא באשדוד. כתובת רחוב אב 4 רובע י"ב"

אגב אם אתם מאוד רוצים לעזור, ואין לכם אופניים, אתם תמיד יכולים לתרום לעמותת 'צעצוע של חיוך" (0פרטים בסוף הכתה – מ.ס), או לפנות אליהם בפייסבוק.

blank
אביעד לוי, היזם של פרויקט האופניים ושל 'צעצוע של חיוך'. "בקושי זוכר מה זה לא להיות במדים"

סיפורו של הארגון "צעצוע של חיוך" החל בשנת 2021 ידי אביעד לוי, שפעל שנים רבות בתחום החברתי בעזרה בשיפוץ בתים עבור משפחות מעוטות יכולת באשדוד, עזרה בתשלומי חובות עבור משפחות מעוטות יכולת ועוד. כבר מתחילת הדרך הוא רצה לגדול בתחום העשייה החברתית. הכל קרה כשאביעד לוי וחבריו שיפצו את ביתה של אישה מעוטת יכולת וחולה, והפכו את הדירה ממקום שלא ניתן לגור בו לבית ראוי למגורים: כל הבית עבר שיפוץ ואף נעשו קניות עבור המשפחה. בתוך כל זה היה ילד אחד קטן שנשאר שקט ואפאטי לכל השינוי על אף השיפוץ שעבר ביתו.  אביעד וחבריו לצוות השיפוץ החליטו כי הם רוצים שהילד יחייך. זה לא הניח להם. קנו עבור אותו ילד מתנה על מנת לשמח אותו. כשקיבל הילד את המתנה הוא כל כך הופתע, שמח וחייך. הילד הקטן והשקט הביע רגש של שמחה. את הרגע הזה החליט אביעד להפוך לעוד הרבה רגעים כאלה לילדים אחרים. כך החל את דרכו ארגון "צעצוע של חיוך" בעקבות חיוכו של ילד אחד.

אגב, מאז ה-7 באוקטובר אביעד לוי בימי מילואים רבים. זה מאט את פעילות העמותה, אבל לא עוצר אותה. אביעד וחבריו ב'צעצוע של חיוך', מנסים להמשיך כמה שניתן בימים אלה. הפרויקט הזה באשדוד של האופניים בכיפור, נערך לראשונה ודווקא בזמן הזה של המלחמה. הכוונה להמשיך את זה ולהפוך אותו למסורת.

אביעד לוי: "קודם כל אני אתחיל בזה שלדעתי זה אחד הפרויקטים היותר יפים ומיוחדים שעשינו בעמותה. כל שנה לקראת יום הכיפורים פונות אליי משפחות עם ילדים ומבקשות אופניים בכל מצב שיש, רק כדי שהילדים שלהם יוכלו לרכב עם החברים שלהם. בשנה האחרונה פעילות העמותה ירדה בעיקר בגלל המלחמה ובגלל שהמון אנשים במילואים. אני אישית כבר המון זמן במילואים שאני בקושי זוכר מה זה לא להיות על מדים. אבל זו התרומה שלנו ונישאר כמה זמן שנצטרך עד שיחזור השקט, ובעזרת השם נצליח להחזיר את החטופים והחטופות למשפחותיהם בשלום".

blank

אביעד ממשיך ומסביר על הפרויקט הנוכחי: "יצרנו קשר עם חגית ענטבי מ'מרכז קהילתי ספרא'. חגית אישה מדהימה עם לב עצום. היא אתנו המון שנים וחלק בלתי נפרד מהעמותה. היא הכירה לי בחור בשם יגאל שיש לו סדנה לאופניים ומיזם יפיפה בשם "אופני הרובע" ויחד הולדנו את "פרויקט האופניים". אני פונה אל האנשים – אתם תביאו אופניים שצוברות אבק ולא בשימוש ואנחנו יחד עם הסדנה נשמיש אותם ונחלק לילד/ה שצריכים. באמת שאין יותר יפה מזה. אתם  מוזמנים למרכז קהילתי ספרא ברובע י"ב להביא את האופניים ואנחנו נדאג ליתר"

 

למעוניינים לתרום:

בנק דיסקונט:

מספר סניף: 114

מספר חשבון: 0206770806

שם בעל החשבון: צעצוע של חיוך (ע"ר)

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך