פרשת השבוע \ ניצבים

"אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם" וגו'
תמונה: FREEPIK

לאורך כל הדורות עם ישראל תמיד נמדד באחדות שלו, במשך כל הדורות תמיד קמו עלינו לכלותינו אך כאשר עם ישראל התאחד יחדיו אין אומה יכולה לשלוט בנו.

מעשה בזקן אחד שהיה נוטה למות, קרא לכל ילדיו ואמר להם: הביאו לי אגודה של קנים לחים, ונתן לכל אחד מילדיו לנסות ולשבור את האגודה ניסו וניסו כל אחד בתורו אך ללא הצלחה. אמר להם אביהם ראו כיצד אני אצליח לשוברה: נטל אביהם קנה אחר קנה והצליח לשוברה. אמר להם אביהם תלמדו מזה את הלקח כאשר אתם מאוחדים אי אפשר להזיק אתכם אך כאשר תהיו בפירוד או מחלוקת תשברו אחד אחר השני (הברון רוטשילד בצוואתו לבניו סיפר להם את הסיפור הזה).

לכן נקט משה באתם ניצבים הכוונה כאיש אחד מאוחדים. אדם יכול להיות צדיק עצום אך אם לא השתמש בחכמתו לעזור לאחרים או להטיב עם הכלל לא עשה דבר. להבדיל אם תיקחו פאזל ותורידו ממנו חתיכה אפילו חתיכה קטנה ולא מעניינת, הפאזל הזה איבד את השווי שלו. וכך עם ישראל, כולנו בניו של ה' יתברך, אז אם דאגת להיות מצטיין אשריך, אבל תדע שישאלו אותך מה עם אחיך האחרים דאגת לקרב אותם או שדאגת רק לעצמך?

אם נסתכל על כל הצרות שעברו ישראל לצורך העניין עם אסתר המלכה. מגיע רשע אחד בשם המן שעולה לגדולה מאת המלך אחשוורוש. ומחליט להפטר מכל היהודים בי"ג לחודש אדר, מילדים קטנים עד זקנים מי חשב שהכל יתהפך לטובה ודווקא היום שנקבע להרוג את כל היהודים בכל מדינות המלך אחשוורוש יהיה היום הכי שמח ליהודים?

וכן עם מצרים וכל הגלויות שעברו בדרך נראה שהגענו לבאר שחת ופתאום באה הישועה שהופכת את המר לטוב.

והכל השתנה כיון שהתאחדנו כמו שאמרה אסתר המלכה למרדכי "לך כנוס את כל היהודים" מלכנוס (לחבר ולהקהיל) את כל היהודים שם מתחיל פתרון לבעיה שלנו.

השבוע ציינו באופקים ובכלל בעם ישראל 12 חודשים לרציחתם של אנשים יקרים וטהורים שנטבחו רק כי הם יהודים!!

כאב גדול שממנו צריכים להתחזק ולהתרומם באהבת אחים כלפי כל אדם. כולנו אחים צריך לזכור זאת תמיד. בלי אחדות לא תבוא גאולה ושלמות בעם ישראל.. אלול זה זמן לקבל על עצמנו קבלות לכבוד השנה החדשה וזאת קבלה ראויה ומשמעותית לאהוב כל יהודי.

זכות דברי התורה יהיו לע"נ כל הנרצחים האהובים ה' יקום דמם אמן. להצלחת ושמירת כלל ישראל וכל חיילנו היקרים. והשבת חטופינו לביתם בריאים בגוף ובנפש במהרה אמן!

שבת שלום ומבורך עם ישראל האהוב.

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך