עזבו אתכם מיהודה לוי, יש לנו את עומר חזן

יש לנו הרגשה שבקרוב אשדוד תתגאה בכוכב נוער תוצרת בית * בקיץ ראינו אותו על המסך הגדול בסרט "הקפות", בהשתתפות ליאור אשכנזי, אסי לוי ואורי גבריאל, ביום ראשון שידר ערוץ הילדים סרט שהפיק במיוחד לציון עשרים שנה לרצח רבין, והוא משחק בו בתפקיד ראשי * חברת "יס" בוחנת פיילוט של סדרת פשע בכיכובו, ועוד לא מלאו לו 17, מפרגנים לעומר חז...

בפעם הראשונה שעומר חזן (17) עבר מסך, הוא קיבל חמש דקות בסדרה "עספור" בפרק הפותח של העונה השנייה. מאז עברו כמה שנים והרבה אודישנים, הילד הפך לנער, ולאור השנה האחרונה מסתמן כי עומר נמצא במסלול הנכון בהגשמת חלומו לשחק, לשחק ו… לשחק.
עומר נולד באשדוד, ילד הסנדביץ' של אשר ואורלי חזן, האחיין של שחקן נבחרת ישראל בכדורגל בעבר, אלון חזן, וכמו הדוד גם הוא אוהב משחק, אלא שאת הכדורגל החליפה הבמה. "אני זוכר את עצמי כבר מגיל שלוש מחפש את הבמה", הוא מספר, "תמיד עליתי על במות בערבי כישרונות בבתי מלון, ובאירועים משפחתיים היו מעלים אותי לשיר ולרקוד". כשהיה בן שמונה נרשם עומר לבית ספר למשחק ותיאטרון "יצירתי". "התמזל מזלי וכבר בשנה הראשונה שלחו אותי לאודישן, ועברתי אותו. זה לא קורה לכל אחד.

קיבלתי תפקיד קטן ב'עספור', התלהבתי והתרגשתי, והייתי בטוח שמיד אעבור את האודישנים הבאים. ואז כשלא מקבלים תפקיד, זה קצת קשה לקבל את זה, וקצת כואב שאפילו לא מתקשרים כדי להגיד שלא עברת את האודישן, ומשאירים לך תקוות שווא בלב. אבל זה לא שבר אותי, השקעתי, שיפרתי, וגם היום אני ממשיך לבדוק בכל פעם מה עשיתי טוב ומה לא. גם אם לא עברתי אודישן, אני עובד על התפקיד כדי ללמוד ממנו, להתפתח ממנו. ב'יצירתי' אני מקבל כלים", הוא מסביר, "עזרה בקריאת טקסט, איך לעמוד על הבמה, תנועות גוף, פיתוח יכולת כתיבה שזה דבר חשוב לשחקן, פיתוח הדמיון, ההבדל בין תיאטרון לקולנוע. הם פיתחו את הכישורים אצלי ולימדו אותי, אמשיך להיות שם, מעולה לי שם ואני מקווה להמשיך ללמוד בניסן נתיב או בבית הספר למשחק של יורם לווינשטיין".

הקפות בקולנוע, כפרות בטלוויזיה
לפני שנתיים קיבל עומר תפקיד בסרטה של לי גינת "הקפות", שעלה למסכי הקולנוע בקיץ. בסרט מככבים לפרויקט אורי גבריאל, ליאור אשכנזי ואסי לוי. "זו הייתה הפקה מדהימה", הוא אומר. עומר נבחן תחילה לתפקיד הראשי, אך הבמאית הציעה לו לנסות גם תפקיד אחר, שאותו קיבל לבסוף. זה אמנם תפקיד משני, אך עומר מספר שהתאהב בדמות שגילם במהלך הצילומים. "שיחקתי ילד בשם מאיר, מלך השכונה, קצת ערס צעצוע כזה, אוהב לצחוק ולעשות שטויות עם החברים, להיות עם החבורה ולהיות השולט. הסרט עצמו מרגש ונוגע ללב. מי שיראה אותו יכאב, ישמח, יצחק איתו. הוא מלא ברגש. הוא מתאר את ההווי של השכונות שהיו פעם, אנשים יתחברו אליו".

איך התייחסו אליכם, הצעירים, בצילומי הסרט?
"התייחסו אלינו בצורה נהדרת. התחברתי במיוחד לאריה צ'רנר ופלורנס בלוך ששיחקו את האימא ואבא שלי בסרט, וגם לילדים שהיו בסרט כמובן. מרוב שהיינו משפחה, היה לנו את הבדיחות הפרטיות שלנו, שרק אנחנו הבנו. אסי לוי וליאור אשכנזי גם עזרו לנו אם רצינו לדעת יותר על הטקסט. אני אישית ניגשתי אליהם כדי ללמוד מהם, לשאוב מהם".

השבוע ציינו עשרים שנים לרצח רבין. ערוץ הילדים הפיק סרט בשם "לאן נעלם נמני?", ועומר הוא אחד מהגיבורים הראשיים. הסרט הוקרן שלוש פעמים במהלך יום ראשון, יוקרן גם בסוף השבוע, תוכלו לצפות בו דרך האתר של ערוץ הילדים וגם ב-VOD. הסרט מגולל את סיפורם של תלמידים שלומדים בבית הספר שנקרא על שם רבין. לצידו של עומר מככבת הילה הרוש (אביגיל מ"זגורי אימפריה", שחר מ"שוברי גלים"). עומר מגלם את יוני, קפטן נבחרת הכדורגל ה"סגולים" של כיתה ט', המעורב בקטטה עם תומר, קפטן נבחרת "הירוקים" מכיתה ח'. השניים נשלחים על ידי מנהלת בית הספר אל מרכז רבין על מנת להתפייס ולעזור בהכנות לקראת טקס יום הזיכרון ליצחק רבין שיתקיים בבית הספר, אולם הם עסוקים בשאלה אחת בלבד, מי גנב את נימני, "הקמע" של קבוצת הסגולים. "הסרט מדבר על ערכים, על קבלת השונה, על לשמוע דעות שונות ולהקשיב לאחר. אני בטוח שהסרט הזה ילווה אותי כל חיי", הוא אומר.

הילה הרוש משחקת לצידו גם בפיילוט לסדרה "כפרות", ("הרוצחים"), שאם תקבל אישור, תופק עבור yes Oh. עומר מככב בה בתפקיד ראשי. "זו סדרה קצת לקהל בוגר", הוא מסביר, "אני מגלם נער שמסובך עם המשפחה שלו, הוא מתבודד ונמשך לעולם הפשע. הסדרה מתארת את כל התהליכים שהוא עובר ואת ההסתבכות שלו".

אתה חושש שתיכנס למסגרת של העבריין "הערס"?
"בינתיים אני צוחק מזה. אני קורא לעצמי 'המאיים הלא מאיים', כי בסוף הסיפור אני נהיה הילד הטוב והחמוד. ככה היה בסרט 'הקפות', וכך ב'לאן נעלם נמני?' בכל אופן, אני לא חושב שחיצונית אני נראה מאיים".

שאבת השראה ממישהו כדי להיכנס לדמות?
"בתפקיד קפטן הכדורגל שאבתי השראה גם מהדמות שגילמתי ב'הקפות', גם לקחתי המון מהחיים האמיתיים וגם הוספתי מהניסיון הקצר שלי כילד ששיחק כדורגל במ.ס אשדוד".

"ההורים שלי שומרים שאהיה עם הרגליים על הקרקע"
כידוע, תעשיית המשחק היא תחרותית וקשה, וכשמדובר בילד יש לשמור עליו כפל כפליים. "המשפחה שלי היא הכי מפרגנת", מספר עומר. "ההורים שלי הולכים אתי לכל מקום. הם לא 'פושרים' שדוחפים אותי, כמו שראינו בתכניות ריאליטי, שרואים שהילד לא רוצה. במקרה שלי אני זה שממש רוצה לעשות דברים וללמוד משחק. הם מחזירים אותי לקרקע, ואני מצדיע להם. אני לומד בכיתה י' במקיף ז' במגמת תיאטרון, כשתקופת הצילומים והלחץ נגמרים, הם מזכירים לי שיש חיים, שיש לימודים, ציונים, שיעורים וצריך להשלים חומר. אולי הייתי שבועיים 'כוכב' בצילומים, אבל זה נגמר. גם הסוכן שלי אביתר דורן תומך בי ושומר עלי. אביתר הוא איש טלוויזיה, וכבר יותר מ-14 שנה הוא עובד צמוד מול מלהקות, בימאים, צלמים, ומציע אותנו לאודישנים. המון סוכנים מנצלים לרעה, יש כאלה שסתם גובים כסף ולא עושים כלום.

הייתי עם ילדים בצילומים, וראיתי שהם בכלל לא מדברים עם הסוכן שלהם. אצלי אין מצב כזה, שאני לא מספר לאביתר. אני מחויב להתקשר אליו ולספר לו מה היה, האם דאגו לי, מה נתנו לי לאכול ואני נדהם מחדש מהדאגה ומהשיחות. זה כיף ונותן הרגשת ביטחון שיש לי שלישיית גיבוי איתי לאורך כל הדרך. גם המשפחה המורחבת מפרגנת לי. כולם התאספו להקרנה של הסרט ביום ראשון. ולסרט 'הקפות' כל המשפחה הגיעה: סבים, סבות וסבתות רבות, דודים מצרפת באו לפרגן, וגם חברים מבית הספר וחברים מ'יצירתי', שמהם אני אוהב לשמוע ביקורת מקצועית".

איך מתייחסים אליך התלמידים במקיף?
"הרבה חושבים שזה נוצץ, שהחיים יפים אם אתה מפורסם, כל הזמן שואלים אותי כמה כסף אני מקבל. אני מסביר שזה לא כל כך מעניין אותי. אני לא עושה את זה בשביל פרסום, אני פשוט אוהב את תחום המשחק, וכשאני על במה אני מאושר, ואני מרגיש שאני רוצה לעשות את זה כל החיים. היום ילדים רוצים להיות מפורסמים, ולא מבינים שזה לא מקצוע. ללכת להקרנות זה רק חלק קטן מהמקצוע, צריך לעשות דברים כדי להתפרסם. אני קם ורוצה לעבוד כדי שיזכרו אותי".

עומר הוא לא השחקן הראשון שהתברג בתעשייה ולומד בבית הספר למשחק "יצירתי", שעובד בשיתוף פעולה עם בית יד לבנים והחברה העירונית. די אם נזכיר את תותי ניניו מ"שכונה", ועמרי לוקאס מ"גאליס". 'יצירתי' הפך להיות דרך למאות בני נוער שעברו בשעריו מאז נוסד ב-1998 על ידי היוצרת שירלי עודד. "ביצירתי מסתכלים עלינו בגובה העיניים, מתייחסים אלינו ברצינות, וגם קורעים אותנו מצחוק", מספר עומר על הדינאמיקה הקבוצתית והאישית. "המשפט הראשון ששירלי אומרת בסדנאות המשחק הוא שמי שרוצה להיות מפורסם שיעזוב. וזה מה שקורה ביצירתי, אתה מגיע כדי לעבוד, כדי ללמוד להיות שחקן, אמן, יוצר. בנוסף אנחנו עוברים סדנאות משחק עם אמנים כמו דביר בנדק, דאנה איבגי, נעמי לבוב. למשל, הייתה לנו סדנה עם השחקנית מיכל גבריאלוב שאחריה היא זכרה אותי והמליצה עלי וזה מה שעזר לי, בין היתר להשיג התפקיד ב'לאן נעלם נימני'".

אז מה השלב הבא? שער בפנאי פלוס? חוזה דוגמנות?
"יש ציפיות, אבל אני לוקח הכול בפרופורציות. אם זה לא יקרה עכשיו, אז זה יקרה עוד מעט. אני מניח שכן ייפתחו דלתות, ואני בינתיים לומד יותר טוב ומרוויח עוד ניסיון. אני מאמין ששחקן טוב הוא שחקן שמאמין באני שלו, וזו הדרך שמלמדים ב'יצירתי', להאמין בעצמך, לא להאמין בתוצאות מהירות, ושהסוד להצלחה הוא להעז ולהתמיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך