אלי לוי: "למדנו לא לעזוב את המשחק מהשנייה הראשונה"

לא ידוע מה יהיה בעונה הזו, אבל זה נראה שהיא תהיה אחרת לגמרי מהקודמת, בה נותרה מ.ס אשדוד בליגת העל מחזור לפני הסיום. בעונה שעברה אשדוד השיגה את הניצחון הראשון שלה במחזור השביעי! בשבת שעברה, היא עשתה זאת במחזור השני לאחר ניצחון 1:2 על קריית-שמונה
אלי לוי. צילום: משה סידי.

אל תתפסו אותנו במילה כי עברו רק שני מחזורים, אבל נראה כי העונה זה הולך להיות אחרת. נראה לנו על פי היכולת עד עתה בליגה, כי העונה של מ.ס אשדוד לא תהיה דומה לזו שהסתיימה. אם אשדוד תמשיך כך, היא לא תצטרך לקוות להישאר בליגה מחזור לסיום, כמו שהיה בעונה שעברה. אשדוד של העונה קבוצה טובה יותר.

בואו נתחיל במספרים. בעונה שעברה אשדוד השיגה ניצחון ראשון רק לאחר 7 מחזורים. העונה כבר אחרי המחזור השני היא עם ניצחון. אשדוד כבשה בעונה שעברה אחרי שני מחזורים 2 שערים וספגה 6. העונה היא כבר עם 4 כיבושים ורק עם 4 ספיגה. אגב ל-4 שערי כיבוש הגיעה אשדוד בעונה הקודמת רק לאחר 7 מחזורים. הסטטיסטיקה לא יכולה לשקר. נראה שמשהו אחר קורה לאשדוד.

אבל לא רק זה. אלי לוי המאמן שם את אצבע על הדבר הנכון: "למדנו לא לעזוב את המשחק מהשנייה הראשונה". זה תוצר של ניסיון של קבוצה. השחקנים הצעירים שקיבלו דקות משחק למדו מהעונה הקודמת ורואים את השילוב עם הוותיקים. בכלל יש לא מעט שחקנים שרצים יחד גם העונה. גם המאמן אלי לוי מגיע מוכן ומנוסה יותר לעונה. רואים את זה.

blank
רועי לוי (צילום: משה סידי).

עוד דבר לאופטימיות היא שילוב הזרים שהגיעו. הבלם לואי דה לוקאס מצוין, ונראה שנמצא הבלם שחיפשו. גם השילוב שלו לצד טימותי אוואני, שעוד חסר כושר משחק, מצוין. הקשר עמנואל אג'יי גם הוא תורם הרבה למשחק של הקבוצה. אשדוד חיכתה עם הזרים כמעט עד פתיחת העונה, אבל נראה שהביאה בול. אגב היא מחפשת עדיין שחקן בכנף ימין עם רגל שמאל.נקודה חשובה נוספת הוא הספסל של אשדוד. במשחק מול קריית שמונה היו בספסל שחקנים שכמעט כל אחד מהם יכול לפתוח בהרכב. לאורך זמן ספסל ארוך וטוב, עושה שינוי

אבל, ויש אבל. הליגה רק נפתחה וכמו שלאחר ההפסד לא התאבלו באשדוד, לא קושרים כתרים עכשיו לקבוצה בניצחון על קריית-שמונה הבנו שזו תחילת השינוי. המחצית הראשונה הייתה מצוינת של אשדוד, היא ידעה לחזור למשחק לאחר פיגור של שער, והייתה יכולה לרדת עם עוד אחד לפחות. במחצית השנייה היא ניסתה לשמור על התוצאה, ירדה לאחור וכמעט ספגה. לכן יש עוד מה לתקן, אבל יש בהחלט ממה ליהנות.

המאמן אלי לוי התייחס לזה: " אמרתי לאחר המשחק מול בית"ר שאם נשחק בבית מול קריית-שמונה כמו ששיחקנו מול בית"ר ירושלים, בתוספת ליכולת, וניקח את הנקודות, אדע שאנחנו בכיוון חיובי. השחקנים הוכיחו שאנחנו בכיוון הזה. ידענו לחזור מפיגור עם 1:2 וכדורגל טוב. בחצי השני הלכנו אחורה, יכולנו לעשות יותר טוב, אבל שווה לסבול בשביל 3 נקודות. החכמה ללמוד מהדברים האלו ולשפר אותם. למדנו לא לעזוב את המשחק מהשנייה הראשונה".

עכשיו חשוב להמשיך. בעוד שבועיים לאחר פגרת הנבחרת, תצא אשדוד למשחק חוץ בסכנין  ב-14.9. חשוב לחזור משם עם נקודות. חשוב מאוד להמשך.

blank
שחקני אשדוד במשחק מול קרית-שמונה (צילום: משה סידי)

מילה על רועי לוי. רועי לוי הוא שחקן ורסטילי שיכול לשחק הן בהגנה והן בהתקפה. הן כמגן והם כשחקן כנף. מול קריית-שמונה הוא שיחק כמגן שמאלי, לראשונה כמעט בחייו, כבש את שער השוויון והוכשל בדרך לפנדל הניצחון של חמודי כנעאן. בהחלט שחקן שהפך להיות אחד החשובים בסגל.

רועי לוי אמר בסיום: "מקווה שנצא מפה לעונה מוצלחת. מבחינה אישית, זה לא הכי קל כל פעם לשחק בתפקידים אחרים, אבל אני מנסה בכל תפקיד לעשות את המקסימום בשבילי ובשביל הקבוצה. זאת אולי הפעם הראשונה שאני משחק כמגן שמאלי ואני שמח שזה היה באמת מוצלח".

ומילה אחרונה לקהל של אשדוד. בימים אלה שמדברים על יחד, ולא תמיד עושים, מגיע לקהל של אשדוד שאפו גדול הקהל של אשדוד, במחווה לקהל של קריית-שמונה, שנכנס חינם (שאפו גם להנהלה), העלה שלט משותף ושר שירים למען האחדות. בימים האלה, המעט הזה הוא המון…

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך