פרשת שופטים \ פרשת השבוע

שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ. לך ולא לאחרים...
תמונה: FREEPIK

אמר רבי חיים זיצייק: כל אחד צריך לעבוד את ה' לפי תכונותיו שלו, ולא להביט על מעשי חברו ולחקותו. וכן פירש הגאון מוינה את הפסוק במשלי "הוֹלֵךְ בְּיָשְׁרוֹ יְרֵא ה', וּנְלוֹז דְּרָכָיו בּוֹזֵהוּ", ידוע שאין בני האדם שווים וכל אחד והיצר הרע שלו, והניסיונות שלו. יש אדם שיותר קשה לו עם מידת הכעס ויש אדם שיותר בלקום בבוקר וכן הלאה "כל אחד והחבילה שלו" אבל מה שחשוב, תעשה את המוטל עליך בצורה המלאה בלי להסתכל על הסביבה שלך ובלי להשוות ולחלק ציונים, אלא רק על עצמך כי כל אדם בא לתקן דבר מסוים ולכן הקושי והניסיון שלך בדברים מסוימים, הוא דבר קל ואפילו לא בגדר הניסיון עבור חברך וכן להיפך.

והמשיל רבי חיים דבר זה במשל מיוחד: סוס אחד ראה איך בעל הבית משחק עם כלבו, והכלב מתפנק, מתרפס וקופץ על בעל הבית ומלקקו בידיו בפניו וברגליו כדרך הכלבים הששים לקראת אדונם, והאדון משיב לו חיוכים ופינוקים, כידוע כראות זאת הסוס התעצב עד מאד ואמר, הנה אני מושך בעול ודירתי באורווה בין זבל ואשפה ומעולם אין בעל הבית מתייחס אלי ומסביר לי פנים, והכלב הלז העצל מתרוצץ כל היום ללא עבודה ומלאכה מזלו כ"כ טוב, אולי חשב הסוס הסיבה היא שהכלב מחניף לבעליו על כן אעשה גם כמעשהו ואתרצה לאדוני, למחרת בשעת צהרים כשבעה"ב שכב לנוח קם הסוס מאורוותו ונכנס לחדרו והחל ללטפו בטלפיו כמובן שעוד רגע קט היה מפוצץ את מוחו והורגו, אנשי הבית המבוהלים נזעקו מי בגרזן מי במקל ויעשו כלה בסוס המחניף. הנמשל ברור הוא, הרוצה לחקות ולהדמות למעלת חברו ולהיות דווקא כמוהו, בניגוד לכל צביונו אופיו וטיבו שלא נברא לכך, ואינו מתאמץ להשתלם בהתאם לתכונתו וצביונו המיוחד לו דומה לסוס המטופש. וזה למה התחילה הפרשה שופטים "ושוטרים תתן לך" שים לעצמך גדרים וסייגים (הכוונה מעצור) לפי ההכרות שלך עם עצמך במה שקשה לך לעמוד מולו ולהעמיד שופטים ושוטרים על כל מעשיו הפרטיים, האם הם על פי חוקי התורה או לא.

עם ישראל האהוב התחלנו את חודש אלול ימים גדולים וחשובים לעם ישראל לשנות את הדרך למוטב, לדרך המלך. ימים בהם ראוי לכל אדם לפשפש במעשיו ולהרבות בתורה ובמעשים טובים ולשוב בתשובה שלמה הן מעבירות שבין אדם למקום והן מעבירות שבין אדם לחברו, ואף על פי שהתשובה יפה ככל ימות השנה בחודש אלול יפה יותר שנאמר דרשו ה' בהימצאו קראוהו בהיותו קרוב וכבר אמרו דורשי רשומות "אני לדודי ודודי לי" ראשי תיבות אלול וסופי תיבות בגימטריא ארבעים. רמז לחודש אלול ועשרת ימי תשובה שהם ארבעים יום.

יהי רצון שזכות דברי התורה תעמוד לעם ישראל לברכה ומזל ולשמירת כל חיילנו היקרים והשבת כל החטופים לביתם בריאים ושלמים בגופם ונפשם אמן!!

שנזכה לשוב בתשובה שלימה, ויבוא משיח צדקנו ויגאלנו, אמן.

שבת שלום ומבורך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך