מאשדוד לקריית שמונה באהבה

מסתבר כי באשדוד מתארגנת קבוצה קטנה של תושבי העיר אשר מתכוונים לעזור לתושבי קריית-שמונה להכין את המבנים הציבוריים ולהפכם למרכזי קליטת תושבים בעת מלחמה ארוכה עם לבנון. אחד המארגנים כתב כי עדיין: " יש צורך במתנדבים רבים".

המשפט היותר ידוע הוא "מצפון תפתח הרעה", אבל מסתבר כי יש בימים אלה המשך למשפט הזה…- "מדרום תפתח הטובה".

מסתבר כי יש קבוצות של מתנדבים מכל הארץ, כולל מאשדוד, אשר מתארגנים להגיע בהתנדבות לקריית-שמונה ולהכשיר מבנים ציבוריים, למבנים לקליטתם של תושבי העיר הצפונית, במקרה של מלחמה ארוכה מול חיזבאללה ולבנון. התושבים הללו מאשדוד שמתארגנים כדי להגיע משמשים כשגרירים טובים של העיר אשדוד.

אבל יחד עם זאת מסתבר כי עדיין יש צורך רב במתנדבים, מהעיר, אבל לא רק ממנה. מה-7 באוקטובר גילנו כולנו כי האחדות הישראלית למען האחרים חוצה גבולות, וכמו במקרה הזה ערים מצדי  המדינה. אחד האחראים לקבוצה כתב על הצורך הזה:

blank

"יש צורך במתנדבים רבים להכשרת מבנים בקריית שמונה (כ 40 בתי ספר וגני ילדים, וכ- 200 מקלטים) כמרכזים לקליטת תושבים (כולל 10 תושבים הגרים בימים אלו בעיר ומחוברים למחוללי חמצן ) בתרחישים של מלחמה ומתיחות מתמשכת ו/או בעיות באספקת החשמל בעיר.נודה לכם אם תוכלו להגיע ולעזור"

למעוניינים הוא גם מפרט את שעות העבודה: "כל יום (למעט שבת) בשעות 05:15-12:00 (ניתן לתאם גם הגעה בשעה מאוחרת יותר, וכמובן שניתן לעזוב בכל שעה.) חובה לעדכן את היום, שעת ההגעה, ומספר המתנדבים ערב קודם לכן. נקודת המפגש היא  ליד השופרסל במרכז ביג בכניסה לקריית שמונה.יש להביא ליטר מים , אוכל , כובע".

קִרְייַת שְׁמוֹנָה היא העיר הצפונית ביותר בישראל. היא שוכנת באצבע הגליל ושייכת מנהלית למחוז הצפון. לפני ה-7 באוקטובר היו בה למעלה מ-24 אלף תושבים, אבל רבים מהם פונו או התפנו. היא רחוקה מאשדוד כ-250 קילומטרים ואת הדרך הזו תעשו בין שעתיים וחצי ל-שעתיים ו-45 דקות.

אותו אחראי מסיים את הודעתו: "ההתנדבות היא בעיקר כאמור בהכנת המבנים. המדובר ניקוי סביבת המקלטים מבחוץ – איסוף וריכוז גרוטאות, פתיחת דרכי גישה למקלטים, גיזום עם מזמרה וחרמש, גריפת עלי שלכת, איסוף פסולת בשקיות ועוד.  ניקוי המקלטים מבפנים – לנגב משטחים ולהסיר אבק, לטאטא, לשטוף רצפה. כלי עבודה מסופקים על ידי העירייה, אך, אם יש מתנדבים עם כלי עבודה מתאימים (מפוחים, חרמשים, מזמרות, מגרפות, מטאטאי שטח, עגלות, באלות, וכו') זה יעזור לנו להתקדם מהר יותר."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך