למעלה מ-20 כלבים ננטשים בכל שבוע באשדוד

גל הנטישות של כלבים הולך וגדל. בכלבייה העירונית באשדוד נאלצים להתמודד עם כמויות בלתי רגילות (לעיתים למעלה מ-20 כלבים בשבוע) של כלבים נטושים. ד״ר דנית כהן, וטרינרית רשותית באשדוד והדר שזיפי מתנדבת בכלבייה העירונית באשדוד מסבירות על התופעה. תגיעו לאמץ. השירות הווטרינרי העירוני 089238512
צילומים: משה דהן

מי שאימץ כלב או חתול בחייו מבין את המשמעות של הבית שהוא נותן ושל בן המשחה החדש שהוא מכניס. בן משפחה לכל דבר. לכן לא ברור כיצד ניתן לנטוש כלב או חתול שאומצו. זה בדיוק חס וחלילה כמו לנטוש ילדים.

ד״ר דנית כהן, וטרינרית רשותית אשדוד והדר שזיפי מתנדבת בכלבייה עירונית באשדוד מסבירות על התופעה.

מה הסיבות לנטישה ההמונית?

"עם פרוץ המלחמה באוקטובר האחרון היו המון אימוצים. אנשים פתחו את ליבם ואת ביתם ורצו לעזור לחסרי הישע. היום, אנחנו חווים נטישה מחדש של חלק מהכלבים, בנוסף לחוסר רצון/ יכולת  של משפחות לאמץ כלב חדש. אנחנו יכולים להעיד כי השנה האחרונה הפכה להיות אחת מהשנים הקשות שידעו הכלבים בישראל. כניסה רבה של כלבים מאזור המלחמה לתוך שטח ישראל, חוסר יציבות של תושבים שפונו מבתיהם ואין להם לאן לחזור. כלבי "קיבוצים" או "מושבים" שהתרגלו לחיות במרחבים ובחודשים האחרונים נאלצו לנדוד עם בעליהם לפתרונות דיור ארעיים. הקיץ שהגיע עם כל הסטרס וחוסר הוודאות שאפיינה אותו, הביא אף הוא לעלייה במספר הנטישות. זאת בנוסף לתקופה הקשה בה אנשים יוצאים לחופש וגידול בעל חיים הופך פתאום למטרד עבורם. טענות על התפתחות של אלרגיות , מצב כלכלי, מצב נפשי, שינוי בהרכב המשפחתי, מעבר לחו"ל של הבעלים ועוד…"

ד"ר כהן מספרת על מה שקורה כל מום בכלבייה: "אנו מקבלים בכלבייה בכל יום שיחות מאנשים המעוניינים למסור את כלבם ונאלצים להפנות אותם לפתרונות אחרים , שכן על בעלים של כלב חלה האחריות למצוא עבורו בית חלופי באם לא יכול לטפל בו עוד. חשוב לזכור כי נטישה היא עבירה פלילית ויכולה להגיע גם לעונש מאסר"

blank

יש פתרון?

"אחד הפתרונות שיאפשר שליטה על מספר הכלבים חסרי הבית וטיפול בבעיית הכלבים המשוטטים הוא עיקור וסירוס של כלבים בבעלות. אנו מעודדים בעלים לעקר ולסרס ובכך למנוע המשך התרבות בלתי מבוקרת. שינוי האקלים בצירוף מזון זמין במשך כל השנה גרם לעלייה חדה בכמות ההמלטות בקיץ הזה. הכלבייה העירונית נמצאת במצב של תפוסה מלאה  עם למעלה מ 80 כלבים – מעבר למכסה האפשרית. ככל שיהיו יותר אימוצים – כך נוכל לתת את המענה השוטף שלנו ולקלוט כלבים נוספים.

ד"ר כהן מוסיפה: "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם עמותות כדוגמת ראשון אוהבת חיות ועוד עמותות שמסייעות לנו במציאת מאמצים פוטנציאליים. אנו נעזרים בכישוריהם של אנשי שיווק מוכשרים (תודה להדר שזיפי המדהימה!) שתורמים מזמנם האישי , ולעיתים אף מכספם כדי להעלות חשיפה ולעורר מודעות לאימוצים מהכלבייה העירונית וכל זאת הם עושים בהתנדבות. אנו נעזרים בשירותיו של שי שרון, מאלף ומאמן כלבים, שמבצע הערכות התנהגות ובונה תכנית שיקומית התנהגותית לכלבים שלנו.

blank

למה לאמץ דווקא מהשירות הוטרינרי באשדוד?

*כל הכלבים שמגיעים עוברים בדיקה רפואית מקיפה על ידי צוות הרופאים הווטרינרים, כולל חיסונים, טיפולים ומתן שבב.

*כל הכלבים עוברים הערכה התנהגותית ע"י מאלף מוסמך במטרה להכיר נכון כל כלב ולהתאים אותו לאימוץ כדי שיגיע מוכן לבית.

*אנו דואגים לצלם ולפרסם את הכלבים ברשתות החברתיות על מנת שיקבלו את החשיפה שמגיעה להם לטובת אימוץ. נעזרים במתנדבים שמפיצים את התמונות והמידע במדיוץ השונות.

בשלב זה ניתן כבר מראש למיין את הפניות ולהתקדם עם מאמצים אשר מאושרים על ידנו כמאמצים ראויים

*הכלבים שלנו יצאו לאימוץ אחראי דרך הכלביה ישירות, או דרך עמותות מסודרות אשר לוקחות חסות על הכלב ועל אימוצו לבית ראוי.

*בשילוב עם אותן עמותות גם מתקיימים ימי אימוץ במטרה להגדיל את החשיפה לכלבים למטרת אימוץ ולאפשר לפגוש כמה מהם פנים מול פנים.

*כפי שכבר נכתב, כל כלב אשר יוצא לאימוץ מאפשר לנו להרחיב את הפעילות השוטפת ולהתפנות לשאר הכלבים שצריכים אותנו. מדובר בעבודה אינטנסיבית סביב השעון, שלעולם לא נגמרת…….

*לאחר האימוץ יש ליווי ראשוני מקצועי של מאלף הכלבייה וזמינות שלנו לכל שאלה בנוגע להסתגלותו של הכלב בבית החדש.

בשישי הקרוב, בתאריך  23.8.2024 יתקיים יום אימוץ בקניותר נס ציונה. נשמח מאוד שיגיעו כמה שיותר משפחות לאמץ וכמובן להגדיל את החשיפה כדי שכמה שיותר כלבים יוכלו להתחיל חיים חדשים ולצאת לבית.  פרטים נוספים על יום האימוץ ומתן מענה מקצועי בכל שאלה שהיא מתאפשר דרך אתר הפייסבוק של הכלבייה העירונית באשדוד או בטלפון 089238512 בשעות הפעילות.

blank

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך