דוקטור דניאל "דוליטל" של איחוד הצלה

דניאל יוסף, 21, מאשדוד, הוא מתנדב באיחוד הצלה ביחידת האופניים, אבל עיקר עבודתו היא עם ילדים מגיל הגן וביה"ס שם הוא עוזר להם עם החרדות בטיפול באמצעות בעלי חיים. ליוסף כל סוגי החיות. הניסיון שלו עם חיות גם עזר לו אפילו במהלך התנדבותו באיחוד הצלה. דניאל מסביר על החיבור של הילדים והחיות: "אנחנו עובדים עם בעל החיים והילד. מסבירים לדוגמא שכמו שהנחש לא מפחד מכלום, גם אתה יכול להיות גיבור". בינתיים הגיבור שלנו הוא "ד"ר דוליטל יוסף".

"יש לי זוחלים, נחשים, עופות, טווסים, אפרוחים, זיקיות, לטאות, תוכים ועוד". זה נשמע לכם אולי רשימת מלאי של גן חיות, אבל אם כבר גן, אנחנו מיד נבהיר לכם איך הרשימה הזו מתחברת לילדי הגנים באשדוד וגם ילדי בתי הספר והמתנ"סים. הכל מתחבר אל בחור אחד  שהכינוי שעלה לנו מיד בראש הוא – ד"ר דוליטל, אבל של איחוד הצלה. הצלחנו לבלבל אתכם? אז קדימה בואו נעשה לכם סדר…בחווה, או במקרה הזה –  בכיתה.

תכירו את דניאל יוסף, 21., מאזור א' באשדוד, שלומד בישיבה. דניאל הוא מתנדב כבר שנתיים באיחוד הצלה כחובש ביחידת האופניים של האיחוד. הוא גאה מאוד בהתנדבות שלו וביחידה אליה הוא משתייך. אבל דניאל עושה עוד דבר אחד חשוב, הפעם למחייתו. הוא עוזר לילדי הגנים, בתי הספר והמתנ"סים בעיר להתמודד עם החרדות שלהם באמצעות טיפול בבעלי חיים. הוא עושה זאת עם העסק שהקים בשתי ידיו ו"חבריו" החיות – "חיות וחוויות"

blank

דניאל ממש גן חיות צברת לך?

"כן הם כולם בבית שלי"

גם הנחשים בבית?

"כן. חלק גם אצלי חברים".

אתה לא מפחד?

"ממה יש?"

מנחש

"הוא  לא עושה כלום".

וזה בדיוק העניין אליו מחבר דניאל את הילדים הקטנים. התמודדות עם הפחדים שלהם. דניאל: "אנשים מפחדים, אבל אח"כ מתחברים לנחש או לחיה ולא מוכנים לשחרר. הייתה להם טראומה, אבל הם בסוף משתחררים".

blank

איך אתה עושה את זה, איך עוזר להתמודד עם הפחדים?

דניאל: "אנחנו לדוגמא בתקופת מלחמה. זה עוזר להפיג לחצים ומתחים וחרדות. אנחנו עובדים עם בעל החיים והילד. מסבירים לדוגמא שכמו שהנחש לא מפחד מכלום, גם אתה יכול להיות גיבור. זה יכול להיות עם כל חיה אחרת. גם סוס יעזור מאוד. רכיבה על סוס מלמדת על שליטה, קשב וריכוז. הילד לומד איך עובדים עם הסוס, עם המושכות, איך עובדים עם הסוס בזהירות. מלמד שליטה וביטחון.  הילד למעשה ממקום של פחד בעצמו הופך להיות המגן של החיה, וזה מחזק את הילד".

אבל כמו שסיפרנו לכם, דניאל הוא חבר גם באיחוד הצלה ביחידת האופניים. גם הוא חווה את ה-7 באוקטובר. גם עליו זה לא פסח. הוא מספר: "הגעתי לחפ"ק של איחוד הצלה. בעוטף. הלכנו לעזור להוציא פצועים ולהעביר לבית החולים. הייתה שם זוועה, גופות על הכביש, היה שם בלגן. אח"כ עזרנו גם לזק"א".

blank

דניאל גאה מאוד ביחידת האופניים של איחוד הצלה בה הוא חבר. זו  יחידה שהיא ומקצועית ומגיעה מהר לכל מקרה. לכל מקום אנחנו מגיעים, כי אין עם האופניים בעיה של פקקים ורכבים. יש לנו תיק חובש ודפיברילטור ואנחנו נותנים מענה בכל העיר אשדוד".

רק לפני כחודש דניאל וחברו לאיחוד הצילו חייה של קשישה. הוא מספר: "הייתי בדרכי לבית בשעה 1 וחצי בלילה. בדרך אני שומע קריאה של דום לב והחייאה באזור שאני נמצא. הגעתי למקום, בצוותא עם כונן נוסף, ביצענו החייאה על אישה מבוגרת. לאחר כשעה וחצי של החייאה שבה לא ויתרנו, היא החזירה דופק. אח"כ היא פונתה לאסותא להמשך טיפול"

מסתבר שדניאל גם לפעמים משלב בין איחוד הצלה והטיפול בעזרת חיות, כמו שתלמדו מהמקרה הבא: "היה מקרה של מישהו עם כאבים בחזה", מתאר דניאל. ,הגענו אליו והיו לו תוכים בבית. הוא היה  מאוד מחובר אל התוכים. טיפלנו באדם, ודיברתי על התוכים שלו. ספרתי לו שגם אני מגדל תוכים מגיל 6. ככה הוא גם טופל וגם נרגע"

blank

.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך