כך נראית חופשת בין הזמנים של הציבור החרדי באשדוד

בזמן שאתם מבלים בחו"ל ומבזבזים עשרות אלפי שקלים על מלונות, בציבור החרדי מסתפקים בארץ ישראל, והפכו את ערי החוף אשדוד ואשקלון ליעדי חופשה בטוחה במהלך שלושת שבועות "ההתרעננות" של החופש הגדול, המכונה בפי הציבור החרדי – בין הזמנים * הפארקים העירוניים, מתחמי הקניות וחופי הים מלאים בחרדים מאלעד, ביתר, בית שמש, מודיעין עלית וערים חרדיות נוספות * עיתון 'המגזין' יצא לסקר את החופש המשפחתי של הציבור החרדי, מתופעת החלפות הדירות, דרך האטרקציות המעניינות ועד החופשה המצומצמת * עסקן חרדי בראיון "בזמן שציבורים אחרים מעדיפים לבלות בתל אביב או במיקונוס – בציבור החרדי מעדיפים להסתפק באשדוד היפה או באשקלון השכנה"

החופש הגדול – צמד המילים הללו שכל הורה מכיר ומחכה לסיומו, קרב מאוד. בעוד כשבוע ימים ישימו הילדים על כתפיהם את התיקים ויצעדו אל הכיתה או הגן החדשים בדרך לשנת הלימודים, בציפייה שזו תהיה שונה מקודמתה שנגדעה קצת יותר מחודש אחרי תחילתה, בעקבות המלחמה הקשה שפרצה בשביעי באוקטובר.

אך לפני שנגיע לשלב הסיכומים, החופש הגדול עוד כאן – חי ובועט, ועדיין אתם כהורים מחפשים מדי יום אטרקציות נבחרות כדי לספק את ילדיכם. חלק מההורים עדיין נמצאים בחו"ל עם ילדיהם, חלק כבר חזרו ויש כאלה שמתכוננים לחופשה המושלמת, אם זה בחו"ל או באחד מהמלונות הפזורים ברחבי הארץ, שגובים מחיר עתק ודיי דומים לחופשה משפחתית במדינה אחרת.

בעוד החופש הגדול בציבור הכללי החל בראשון ליולי, לעומת זאת רק ב-15 באוגוסט יצאו בציבור החרדי לחופשת בין הזמנים, בת שלושה שבועות בלבד. וכיום הם נמצאים בעיצומו של החופש הגדול שלהם, שעתיד להסתיים מספר ימים אחרי הראשון לתשיעי לו כולנו מייחלים, החופשה של הציבור החרדי נקראת "בין הזמנים" מקור השם הוא מהמונח הישיבתי זמן קיץ וזמן חורף, והשם בין הזמנים הוא ביטוי ליציאה להתרעננות בין הזמנים הללו בהם יושבים ללמוד תורה.

באופן כללי ביקשנו מאחד מרבני העיר לפרט לנו כיצד באים לידי ביטוי המילים "חופשת בין הזמנים", וזה אמר לנו כך "כאשר משפחות רבות יוצאות לחופשות יוקרתיות בארץ ובעולם, הציבור החרדי מוצא דרכים ייחודיות ליהנות מחופשה משפחתית דלת אמצעים בעיקר בערי הפריפריה. בעוד שמשפחות רבות משקיעות עשרות אלפי שקלים בחו"ל, הציבור החרדי פונה לאופציות יותר צנועות, אך מלאות בתוכן ומשמעות".

הוא הוסיף "הציבור החרדי נהנה מנתיבי טיולים טבעיים ופסטורליים בערי הפריפריה, ובחופשה העכשווית הם מסתפקים בערים הדרומיות בעיקר, נוכח המלחמה המתקיימת בצפון הארץ. משפחות רבות יוצאות לפיקניק בפארקים, מסלולי טיול בהרים ובחופים, וזוכות לשעות איכות עם הילדים ללא צורך בהשקעה כספית גדולה. טיולים אלו מציעים זמן איכות יחד, חיבור לטבע וחוויות בלתי נשכחות".

"במקביל, בערים רבות מתארגנים אירועים קהילתיים מיוחדים במהלך חופשת בין הזמנים. משפחות חרדיות משתתפות במופעים, סדנאות ופעילויות המיועדות לילדים ולמבוגרים כאחד במחירים סמליים השווים לכל נפש. האירועים הללו מספקים הזדמנות לפיתוח קשרים חברתיים ותחושת שייכות לקהילה".

לסיום הוא אמר "במהלך חופשת בין הזמנים, הציבור החרדי משקיע זמן בלימוד תורה ובפעילויות רוחניות. משפחות רבות מקדישות זמן לשיעורי תורה, סדנאות חינוכיות ופעילויות שמחברות בין הדורות. חוויות אלו מעניקות ערך מוסף לחופשה, ומסייעות לחיזוק הקשרים המשפחתיים".

"בסופו של דבר, הציבור החרדי מציע מודל של חופשה משפחתית שבה ההנאה והאיכות לא תמיד קשורות להשקעה כספית רבה. החופשות בערי הפריפריה מהוות הזדמנות להעצים את הקשרים המשפחתיים, להתחבר למסורת ולחוות חוויות מגוונות — כל זאת ללא צורך בבזבוז כספים רבים".


החופשה בערי החוף

בעת הזאת, שהשפעת המלחמה בדרום הארץ על הציבור פחתה, לעומת זאת המלחמה בצפון רק הולכת ומתעצמת, הציבור החרדי שמאוד אוהב את טבריה וצפת, עבר לבלות בימי בין הזמנים המעטים בערי החוף אשדוד ואשקלון, בשתי הערים קיים חוף נפרד כשר ומהודר, מה שגורם לחרדים הירושלמים, או אלה מבית שמש, ביתר או מודיעין עילית להגיע לערי החוף לאטרקציה הראשית.

העיר אשדוד בשונה משכנתה זוכה למבקרים רבים מהמגזר החרדי במהלך שלושת השבועות, בעיקר הודות לחרדים המתגוררים ברובעים ג' -ז' ח' ועוד. זאת בעיקר בשל נוהג מיוחד שנהוג בציבור החרדי חסידי הנקרא "החלפת דירות במהלך חופשת בין הזמנים". תעשייה שלמה פועלת בתחום החלפת הדירות, הכוללת עיתונים, קווי תוכן טלפוניים, מתווכים ועוד.

על מנת להמחיש לכם כיצד השיטה פועלת נייצר דוגמא, משפחת כהן מאשדוד מעוניינת לבלות במהלך אחד משלושת השבועות של החופש בעיר ירושלים או בבית שמש, לשם כך היא מוציאה הודעה בזו הלשון "מעוניינים להחליף את דירתנו בעיר החוף אשדוד בת החמישה חדשים – בדירה דומה בירושלים בשכונת רמות" כאשר למודעה בעיתון מצורף מספר טלפון ומשם הדרך לחופשה החרדית קלה ומהירה.

עסקן חרדי תושב העיר אמר "אשדוד היא עיר מדהימה, הפארקים רחבי הידיים כאן, חופי הים, האגם החדש שנפתח. מרכזי הקניות הגדולים ועוד פלוסים רבים, גורמים לציבור החרדי להבין שהעיר היא יעד תיירותי מעניין, משפחות רבות באות באוטובוסים בשעת בוקר מוקדמת וחוזרות בשעת ערב מאוחרת. לטייל באשדוד זה שם דבר במגזר, יש לנו עיר יפה ומעניינת, רק חבל שלא כולם רואים את זה ומעדיפים לטייל בתל אביב או ביוון, אשדוד עיר מהממת לכולם, והציבור שלנו אוהב אותה כי היא יפה ונגישה וגם אשקלון, רבים מאיתנו נחשפו אליה לאחרונה והתאהבו בה מאוד, היא דומה לאשדוד".

לסיכום, כיף לראות שיש ציבור שיודע להעריך את יופייה של העיר, אשדוד שלנו יפה ומיוחדת בזכות עצמה ובזכות התושבים שחיים בה, והתיירים מחוץ לעיר מעריכים זאת. ולא משנה אם הם חרדים או חילונים, אנחנו כאשדודים צריכים לקבל את כולם בסבר פנים יפות ולקוות שהם ימשיכו לשמור על העיר שלנו יעפה ונקייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך