"אסיים את אליפות ישראל באוגוסט ואחליט לאן מועדות פניי"

יעקב טומרקין, 32, ממכבי אשדוד, מגדולי השחיינים שהיו כאן, אולי הגדול שבהם, שמחזיק בהישג האולימפי הגדול ביותר לשחיין ישראלי, מקום 7 בגמר, לא הצליח להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה רביעית בפאריז שתפתח ב-26.7. בריאיון מיוחד איתו, מעט לאחר שניסה בפעם האחרונה באליפות אירופה להשיג את כרטיס הכניסה לפאריז, הוא מספר על ההרגשה שלא יהיה שם, העבר, ולא פחות חשוב, מה יעשה הלאה". ריאיון סיכום (אבל עוד לא פרישה בינתיים...) עם ספורטאי ענק.
" היה לי חלום להיות השחיין הישראלי הראשון שקובע ארבע אולימפיאדות. לצערי לא הצלחתי". (צילומים: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

מה שיעקב טומרקין עשה בקריירה המופלאה שלו כשחיין, מעטים מאוד עשו, למעשה אף אחד. טומרקין , 32, שחיינה של מכבי אשדוד, ששבר שיאים על שיאים, רצה עוד שיא אחד – להגיע לאולימפיאדה הרביעית שלו. הראשון שעושה את זה בישראל. בחודש שעבר הייתה ההזדמנות האחרונה להשיג את הקריטריון האולימפי באליפות אירופה בשחייה בבלגרד, אבל הוא לא עשה זאת.

בריאיון מיוחד לעיתון ה'מגזין אשדוד', מדבר טומרקין על הרצון העז הזה, על הקריירה המפוארת, והיא הייתה מפוארת, ועל העתיד.

מה איתך יעקב בימים האלה?

"אני בסדר, עדיין מתאמן. יש לי את אליפות ישראל בתחילת אוגוסט, אז יש לי תחרות נוספת עד לתום העונה"

לא הצלחת להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה רביעית. איך אתה מקבל את זה?

"נכון, לא הצלחתי להשיג את הקריטריון. היה לי חלום להיות השחיין הישראלי הראשון שקובע ארבע אולימפיאדות. לצערי לא הצלחתי. ההזדמנות האחרונה הייתה באליפות אירופה. מאוד רציתי לעשות את זה, אבל אני מקבל את שבספורט יש דור צעיר מאוד חזק. אבל חלמתי ורציתי. בשביל זה התאמנתי".

מה הלאה מבחינת השחייה?

"אני כאמור אייצג את מכבי אשדוד באליפות ישראל בעוד חודש. בינתיים אני שומר על כושר לטובת זה"

blank
"לשאלתך, כן, אני מרגיש שאני אחד מגדולי השחיינים בישראל".

אתה תחשב כאחד מגדולי השחיינים שהיו פה, אולי הבולט שבהם. אתה מרגיש ככה?

"אני חושב שכן. נכון לכרגע, לפני האולימפיאדה הנוכחית, אני עדיין מחזיק בשיא האולימפי הישראלי של מקום 7 בגמר, מקווה שזה יישבר. הייתי שלוש פעמים סגן אלוף אירופה, 5 מדליות באליפויות אירופה. לא כולם עשו את זה. הייתה לי קריירה מאוד ארוכה ואני מגיל צעיר בטופ העולמי. הראיתי לשחיינים שאפשר גם למשוך את זה ולהיות יותר זמן ולא לפרוש בגיל צעיר, ולשלב בזה משפחה ולימודים, אני השנה מסיים את התואר השני שלי".

האם תישאר בענף?

אני לא מודיע על פרישה עדיין. אסיים את אליפות ישראל ואחליט לאן פניי מועדות. אוגוסט אהיה עם הילדים ומהשפחה, אלך גם לים באשדוד, ונראה לאן פינו מועדות אחרי. מה המטרות החדשות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך