איך ניתן לקנות דירה בזול יותר?

שאלה מצוינת. אם מנתחים את מגמות ארוכות הטווח, מבינים שמחיר הדירות בישראל לא יכול לרדת. הרי אם מסתכלים על המצב הכלכלי, מבינים לכאורה שהוא טוב. נכון שאנחנו האזרחים הקטנים לא תמיד מרגישים את המצב הכלכלי "המעולה", אבל החוק הראשון של עולם הכלכלה טוען שכל עוד אין מיתון כבד במדינה- מחירי הדירות לעולם לא ירדו.

דבר נוסף שלעולם לא יכול לאפשר את ירידת מחירי הדירות זה בעיקר אשראי הבנקאי שנמצא אצל הציבור בצורת משכנתאות. הנה הסבר: בנק משכנתאות תמיד נותן משכנתא שהיא שוות ערך לכ70 אחוז מערך הדירה. כלומר דירה של מיליון שקלים, הבנק ייתן משכנתא של 700 אלף, כדי להבטיח מצב שערך הנכסים הנמצאים אצלו בשיעבוד הוא יותר גבוה מסכום הכסף שניתן ללקוחות הבנק. המצב הזה חייב להישמר, כדי לא להביא את הבנק לפשיטת רגל.

מצב שבו יש ירידה חדה במחירי הדיור, למעשה משווה את מחירי הנכסים בשיעבוד הבנק לכסף שנמצא אצל הלקוחות ותרתי משמע מביאה לפשיטת רגל הבנקים. אז איך שלא תנצחו את מצב הנדל"ן בישראל, ההגיון אומר שהמחירים לא יכולים לרדת.

מה התסריט שיכול להוריד בצורה קיצונית את מחירי הנדל"ן? התסריט הכי פשוט, עודף דירות על רוכשים. ברגע שיהיה יותר מוכרים מאשר קונים, המחירים ירדו עצמם.

עכשיו חוזרים למציאות

היות ובעתיד הקרוב אנחנו לא רואים שהמחירים הולכים לרדת, אנחנו נשארים עם יוזמות מקומיות של הרוכשים עצמם שיכולות להוריד את מחירי הנדל"ן ברמות משמעותיות.

קונים דירה יחד

אחת הדרכים לרכוש דירה בזול יותר ולהוריד את המחיר בצורה משמעותית, היא קנייה קבוצתית שמטרתה ליצור קבוצת לחץ מול הקבלנים. פרויקט "קונים דירה יחד" ביוזמת עבדכם הנאמן שכותב את הכתבה הזו נועד בדיוק למטרה זו.

הרעיון מאחורי המיזם הוא ליצור קבוצות של רוכשים פוטנציאלים לפי עיר, כאשר הקבוצה פונה לקבלנים ומציעה להם עיסקת חילופין: "אנחנו נקנה ממך הרבה דירות, כאשר ממול אנחנו רוצים הנחת קבוצה לחברים". העיסקה מהווה למעשה וין וין נדל"ני, הקבלן מצליח למכור כמות גדולה של דירות בבת אחת, חוסך עלויות שיווק ופרסום, מכירות ומימון מהבנקים. הרוכשים מקבלים הנחה משמעותית במחיר הדירה.

ההתארגנות הצרכנית מצליחה להוריד את מחירי הדיור ב10 אחוזים על המחיר האמיתי של הדירות הנמכרות. ההנחה אף גדלה עוד כאשר לוקחים בחשבון את החיסכון בהוצאות עורך דין, אדריכל ושינויים דיירים אשר ניתנים בהנחה משמעותית עבור חברי הקבוצה. סתם לצורך הבהרה הנחה ממוצעת לחברים בקבוצת "קונים דירה יחד" מגיעה עד 200 אלף שקלים, אשר מהווים כ 15 אחוז ממחיר הדירה.

מרטין בוקסדורף הכותב הוא מנכ"ל "קונים דירה יחד"

מקור המאמר- כאן באתר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך