"סל אחד היה ההבדל בין הלאומית לארצית"

רונן הראל, יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד, שהחמיצה את הכרטיס השלישי ללאומית, מספר על הסיבות לאי העפלה, מסכם את העונה ובעיקר שם דגש על העתיד ומבטיח: "גם לעונה הבאה אנחנו מכוונים לעלייה ובונים קבוצה עם המסקנות בעקבות העונה האחרונה"
היו"ר רונן הראל (צילום: מתן בן עוז).

זה היה קרוב. מאוד קרוב. אבל כמה קרוב ככה רחוק. קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד מהליגה הארצית, הייתה קרובה להשיג את הכרטיס השלישי ללאומית, אבל הפסידה אותו להפועל כפר-סבא, כשסל אחד במשחק הראשון יכול היה לעשות את ההבדל לטובת אשדוד (מיד תבינו בכתבה). רונן הראל יו"ר הקבוצה מסכם את העונה ובעיקר מסתכל קדימה בצפייה.

רונן זה בסוף לא צלח. שמתם למטרה ההעפלה ללאומית, וזה היה רק כמעט

"בספורט כמו בספורט אין ביטוח להצלחה. אכן המטרה שלנו השנה הייתה לעלות ליגה ובנינו קבוצה לעלייה. אבל בשורה התחתונה לא הצלחנו".

למה לא הצלחתם?

"עברנו עונה ארוכה מאוד. הגענו לשלבים האחרונים עם פציעות, עומר אל על שיחק עם שתי אצבעות שבורות ותומר פיסצקי קרע את הרצועות וגמר את העונה. כך שהגענו לגמר סל עם פצועים ןסגל קצר. יחד עם זאת סל אחד במשחק הראשון על הכרטיס השלישי (בין שתי מפסידות הגמר סל – מ.ס) בכפר סבא של עומר אל על בעונשין, 5 שניות לסיום (נגמר 78:77 לכפר סבא), היה ההבדל בין עליה להישארות בליגה. אנחנו כמערכת נתנו למאמנים ולשחקנים מעטפת של ליגת על בכל המובנים. בעונה הראשונה שלנו עשינו רבע גמר סל בשנייה חצי גמר בשלישית גמר, מקווה שבעונה הבאה נעשה את הצעד הבא"

אילו תובנות יש לך מהעונה הזו?

"אנחנו מבינים מצוין שאשדוד חייבת קבוצה בלאומית, ועד שההיכל החדש בקרית הספורט יהיה מוכן הקבוצה צריכה להיות בליגת העל.  אנחנו בוחנים ביחד עם רשות הספורט את האפשרות לעבור כבר בעונה הנוכחית ולשחק בהיכל הספורט של מקיף ז', בהיכל הקריה. קבוצת הנוער שלנו שמשחקת בליגת העל, מחויבת לשחק על פי תקנון איגוד הכדורסל באולם שהסלים הם לא תלויים אלא מהרצפה, כך שהרעיון שהבוגרים והנוער ישחקו ויתאמנו באותו אולם הוא חשוב לנו. אנחנו מחויבים לקשר בין מחלקת הנוער לבוגרים. אני מבטיח לקהל שתהיה לנו קבוצה מנצחת בעונה הבאה, קבוצה שיהיה כייף לראות אותה"

אולי החלפת המאמן רגע לפני הפלייאוף, כשחנן הרשקוביץ' החליף את אורי קוקיה השפיעה?

"אני לא חושב שעם מאמן אחר התוצאה הייתה אחרת. אנחנו רואים את הצדדים החיוביים. הצלחנו לחבר את הקהל לקבוצה, הגיעו הרבה ילדים ומשפחות למשחקים, רוב העונה האולם היה מלא, הפסדנו פעם אחת בכל העונה בבית וביתנו היה מבצרנו". כבר עתה התחלנו לעבוד על העונה הבאה. אין לנו פריבילגיה להתאבל, מראיינים כמה מאמנים, נמנה מאמן ונבנה קבוצה מנצחת".

אז גם בשנה הבאה אותה מטרה – עלייה.

"גם לעונה הבאה אנחנו מכוונים לעלייה ובונים קבוצה עם המסקנות בעקבות העונה האחרונה. נבנה קבוצה עם סגל עמוק יותר ונשים דגש יתר על הצד הגופני ועל חלוקת העומס".

,

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך