החברה מאשדוד שהורסת את המבנים שנחרבו בקיבוץ בארי ב-7.10 בכדי להביא לתקומתם

במסגרת הפעימה הראשונה הרסה בשבוע שעבר קבוצת טלאור כראדי מאשדוד, את מבני חדר האוכל הישן, המתפרה המיתולוגית אותה ניהלה חברת הקיבוץ תמי סוכמן, שנרצחה ב-7 באוקטובר, הגלריה והחנות של קיבוץ בארי. העבודות צפויות להימשך כשבועיים ובהמשך יהרסו מבנים בקיבוץ רעים * בן סוכמן, בנה של תמי סוכמן ז"ל: "לצד הצער, הכאב והכעס הגדול, יש נחמה בעובדה שזו עוד שלב בדרך לחזור לחיות כאן בבתים שלנו"
צילומים: טלאור כרדי

אחת התמונות החרוטות בזיכרון של כל עם ישראל, הם המבנים שנחרבו ונשרפו בקיבוצי ומושבי עוטף עזה במהלך המתקפה ב-7.10 של מחבלי הנוחבה על ישובי העוטף. אחד הקיבוצים הבולטים בהם היה קיבוץ בארי. בימים האלה הורסים את מבני הקיבוץ שנפגעו בכדי לבנותם מחדש ולהביא לתקומתם ותקומת הקיבוץ, ותקומתנו כעם. חברה מאשדוד היא זו שאחראית לפעולה הכל כך חשובה הזו.

פרויקט הריסות המבנים שנפגעו או נשרפו ביישובי העוטף יצא בשבוע שעבר לדרך. קבוצת טלאור כראדי, מאשדוד המתמחה גם בהריסת מבנים וזכתה במכרז של חברת עמיגור מטעם משרד הביטחון להריסת מבנים ביישובי העוטף, החלה בביצוע הפעימה הראשונה של הריסת 11 מבנים בקיבוץ בארי, שעל הריסתם הוסכם ביחד עם הנהלת הקיבוץ. המבנים שנהרסו כרגע הם המתפרה המיתולוגית של הקיבוץ, אותה ניהלה במשך 30 שנה חברת הקיבוץ תמי סוכמן שנרצחה באכזריות ב-7 באוקטובר, חדר האוכל הישן, הגלריה וחנות הקיבוץ.

תומר גולן, מרכז משק בארי, שנכח בעת ההריסות אמר: "לצד המתפרה שפעלה כאן ונוהלה על ידי חברת הקיבוץ תמי סוכמן שנרצחה באכזריות, פעלו באזור הזה גם גלריה ומעין קניון ששימש כחנות לחברי הקיבוץ. עתה חייבים להרוס הכל ולחשוב איך משקמים ובונים במקום הזה מבנים חדשים" .

בן סוכמן, בנה של תמי סוכמן ז"ל והמנהל את דפוס בארי, אשר גם הוא נכח בעת ההריסות: "קשה מאוד לראות הריסות כאלה, אבל לצד הצער, הכאב והכעס הגדול, יש נחמה בעובדה שהמטרה הסופית היא שנוכל לחזור לחיות כאן בבתים שלנו".

מנכ"ל קבוצת טלאור כראדי, ליאור כראדי: "מדובר בפרויקט מורכב שנבצע במספר יישובים בעוטף, והאתגר הגדול הוא שההריסות יבוצעו בתיאום עם התושבים וברגישות יתר שנדרשת בסיטואציה כזו. חשוב לנו לאפשר לתושבים להיפרד מבתיהם ומנגד לדאוג לנהל את הפרויקט ברמה ההנדסית המקצועית ביותר, וכך נדאג לעשות גם בהמשך. ההריסות יועברו על ידי הקבוצה למפעלי המחזור ומשם לשימוש חוזר בענף הבנייה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך