כבוד לאשדוד! – הכירו את המצטיינים האשדודים מחטיבת כפיר

חטיבת כפיר, חטיבת החי"ר הגדולה ביותר בצה"ל, ציינה את מצטייניה * שניים מהם, הם מאשדוד * סמ"ר ירדן אוחנה, לוחם בגדוד דוכיפת כמפקד צלפים בפלוגתו וסמ"ר דוד אברג'ל המשמש כקמב"ץ בפלס"ם סיירת חרוב
סמ"ר איתי דוד אברג'ל. קמב"ץ (צילומים" דובר צה"ל)

אין על יחידות חיל הרגלים. אין על גולני, גבעתי וצנחנים. אבל ידעתם מיהי חטיבת החי"ר הכי גדולה בצה"ל? אז הנה נכונה לכם הפתעה. מדובר בחטיבת כפיר. החטיבה הגדולה בצה"ל ציינה בשבוע שעבר את טקס מצטייני מפקד חטיבת כפיר, אל״ם יניב בארוט. בין המצטיינים היו סמ"ר ירדן אוחנה וסמ"ר איתי דוד אברג'יל מאשדוד. כבוד.

סמ״ר ירדן אוחנה, לוחם בגדוד דוכיפת כמפקד צלפים בפלוגתו. סמ"ר ירדן התגייס לנובמבר 2021, והתגייס לגיוס הקרבי של חטיבת כפיר. במסגרת תפקידו מרגיש סיפוק ועשייה משמעותית בתחום הצליפה בפלוגתו. סמ"ר אוחנה: "התפקיד שלי מוגדר כמורכב אך אני רואה כל אתגר כמתנה. לטעמי חשוב לראות את היופי בכל משימה שנחשבת לקשה ובמקום לחפש מדוע לא, להבין איך אפשר שכן".

למי שלא מכיר את חטיבת כפיר, הרי שכאמור חטיבת כפיר היא חטיבת החי"ר הגדולה בצה"ל, הנמצאת בחזית המלחמה בטרור הפלסטיני חטיבת ״כפיר״ הינה חטיבת חי״רם (חי״ר מיוחד), הגדולה ביותר מבין חטיבות החי"ר אשר מבצעת פעילות מבצעית בכלל הגזרות. בחטיבת כפיר ישנם ארבעה גדודים וסיירת- גדוד נחשון, גדוד שמשון, סיירת חרוב, גדוד דוכיפת וגדוד נצח יהודה. הכשרת לוחם בחטיבת כפיר מתבצעת בבא״ח (בסיס אימון חטיבתי) כפיר שבבקעת הירדן, ארבעה חודשי אימון בסיסי וארבעה חודשי אימון מתקדם. במהלך השבוע השני להכשרה מתקיים גיבוש לסיירת החטיבתית.

סמ״ר ירדן אוחנה, צלף

לאלו מבין הלוחמים שיעברו את הגיבוש ויגיעו לסיירת חרוב מחכים עוד ארבעה חודשים ייעודיים המתבצעים בבית הספר לסיירת חרוב שממוקם בבסיס במרכז הארץ. מאז הקמתה בשנת 2006, החטיבה ביצעה פעילות מבצעית מרובה בכל הגזרות. חיילי החטיבה חובשים כומתה בצבעי הסוואה (מנומרת) עם סיכת חיל הרגלים ונועלים נעלי חי״ר אדומות.

בשנת 2022 במהלך עצרת החטיבה נחשפו סיכות הלוחם החדשות של החטיבה אשר מסמלת בתוכה את כל גדודי החטיבה וממוקמת מעל הכיס הימני, ממש מעל סיכת לוחם החוד.

נחזור למצטיינים שלנו. המצטיין השני מאשדוד הוא סמ"ר איתי דוד אברג'ל שמתפקד כקמב"ץ בפלס"ם סיירת חרוב. התגייס בנובמבר 2021 שבמסגרתו רצה לבצע שירות משמעותי, ומרגיש כי מצא את אותה הרגשה בתפקידו הצבאי. במסגרת תפקידו סייע למאמץ הכללי של הסיירת תוך כדי תמרון בתוך רצועת עזה ומבצעים בגזרת מנשה.

"אני תמיד מנסה לסייע בכל דבר שיש צורך בו, לא אכפת לי לוותר על מספר שעות שינה בשביל לבצע כל משימה שזקוקים לי". מסכם סמ"ר אברג'יל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך