"משכנתא זה משא ומתן ולא חתונה עם הבנק. אני כאן בשביל הלקוח שישלם כמה שפחות"

דוד שיטרית מוכר בעיר בקרב עולם הנדל"ן והמימון העסקי. בראיון לעיתון 'המגזין' שיטרית מסביר לנו עד כמה עולם המשכנתאות קל לבדיקה, על הניסיון המקצועי ורב השנים בתחום הבנקאות, לקיחת משכנתא בתקופת מלחמה ומדוע בעלי עסקים לא צריכים לחשוש מ 'הלוואות לעסקים מהמדינה'

משכנתא היא הלוואה שמגיעה בנסיבות משמחות, שהרי היא מאפשרת לכם לקנות בית! אך עם זאת, מדובר בהלוואה גדולה, שתלווה אתכם לאורך תקופה ארוכה בחייכם. היא מורכבת ממכלול של משתנים שיש לקחת בחשבון ודורשת לקבל החלטות המבוססות על עתיד לא נודע. כאשר רק לאחרונה המפקח על הבנקים הגביל את משך תקופת ההלוואה למשכנתא עד 30 שנה.

הריביות הנמוכות במשק בשנים האחרונות, שמשכו רבים לשוק הנדל"ן והגדילו את היקפי המשכנתאות, חייבו את הרגולטורים להתערב ולגבש כללים שיגנו הן על לוקחי המשכנתאות והן על הבנקים מלקיחת סיכונים גבוהים מדי. התוצאה היא שורה של כללים, שמגבילים את אפשרויות הבחירה ומפשטים את התהליך.

אנחנו כאן בכדי להכיר לכם כאן את היועץ משכנתא ואת החברה שהקים ד. א פתרונות פיננסיים ומוכר במשך עשרות שנים בעיר אשדוד כאדם שתמצאו בו מקום לחילוץ הלחץ הפיננסי במקום אחד.

טלפון: 050-2626268 / כתובת: רחוב האורגים 35, אשדוד

דוד שיטרית נשוי + 4 גדל באשדוד ועבד באשדוד בתחום הכלכלי לאורך השנים. דוד החל את דרכו כפקיד בבנק לאומי, לאחר מכן סגן מנהל סניף ומנהל בכיר ב- 3 סניפים מרכזיים של בנק לאומי בעיר אשדוד באזורים א',ד' ובסיטי במשך כ-40 שנה. כיום דוד בעלים של חברת ד.א פתרונות פיננסיים בע"מ שמתעסקת בשני מסלולים האחד, ליווי עסקים והשני, כל נושא ייעוץ משכנתאות.

 

עד כמה משמעותי ייעוץ משכנתא ועד כמה הוא חשוב לקונה הנכס?

"אדם הולך לבנק בשביל לקחת משכנתא למשך 30 שנה בלי לבדוק יותר מדי מול שאר הבנקים מה שלפעמים הלקוח לא שם לב שהוא יכול להפסיד מאות אלפי שקלים שבזכות ייעוץ משכנתא נכונה היה יכול לחסוך הרבה כסף. בסוף אדם שלוקח משכנתא הוא כאילו מתחתן עם הבנק. חשוב לבדוק כל צעד כזה לפני סגירת הלוואה. אני בעולם הפיננסי למעלה מ 30 שנה ומכיר טוב את השטח למען הלקוח שלי".

 

אפרופו משכנתאות, אנחנו בתקופת מלחמה והמחירים בשמיים. עד כמה אנשים היום עדיין ממהרים לרוץ לקנות נכס?

"נכון זה המצב, אנשים חוששים ללכת ולגעת בהלוואות בזמן שהריביות גבוהות, מאוד אבל עולם כמנהגו נוהג, אין ברירה. אנשים ממשיכים לקנות ולקחת הלוואות. אשדוד, מקום ראשון ברכישות דירות בתקופת המלחמה! שזה מדהים עד כמה החיים ממשיכים".

 

איך אתה מסביר את זה שאנשים בעיר ואפילו מחוץ, שרוצים לקחת משכנתא באים דווקא אליך?

"זוג שהולך לרכוש דירה מעדיף יועץ אמין כמוני שגדלתי ואני מוכר מאוד באשדוד. בדרך כלל בנאדם שלוקח משכנתא רץ לבנק ששם נמצא חשבון הבנק שלו. אבל אני הולך לבדוק מול 5 בנקים. רק לחשוב שמצאתי להם פחות בעשירית האחוז, זה חוסך לזוג מאות ועשרות אלפי שקלים. וכל זה אני דואג תוך כדי לסדר את איחוד ההלוואות שיש לזוג ככה שנדאג להם לראש שקט לא רק בלחץ היום יומי סביב המשכנתא, אלא גם לשאר הלחץ הכלכלי שעל הראש".

 

נדבר קצת על האנשים המבוגרים יותר שיש ברשותם נכס, אתה מתעסק גם במשכנתא הפוכה?
"ההורים יכולים לקחת משכנתא ארוכה שהילדים שלהם עוד ייהנו מזה. מה שגורם להורים סדר בכספים שלהם ביום שהם יוצאים לפנסיה והשכר שלהם מוגבל". ארחיב מעט על הלוואה הפוכה – משכנתא לגיל השלישי 60 פלוס, להלוואה הפוכה מספר אלמנטים: אתם בעלי דירה, החזירו את ההלוואה בכל עת ללא עמלת פירעון, ההחלטה היא רק שלכם ללא מחויבות אישית של הילדים, ניתן לקבל משכנתא לכל מטרה לעזור לילדים, לרכוש דירה ( הון עצמי), לכיסוי חובות, רכישת דירה בדיור מוגן, משלמים רק ריבית בלבד או מסלול ללא תשלום חודשי בכלל".

 

באשדוד יש לא מעט יועצי משכנתאות, השם שלך הולך לפניך למרות הדור החדש שהגיע. איך אתה מסביר את ההצלחה שלך?

"יש לי מגוון לקוחות. יש שהכירו אותי מהבנקים ואומרים לי 'דוד תייעץ לי מה לעשות' ואני שמח שהמקצועיות שלי גורמת לאנשים להעביר את זה מפה לאוזן עוד מהימים שלי בשלל תפקידים בבנקים. הכי חשוב לי להעביר מסר ללקוח שאל תיקח משכנתא רק בגלל שזה מה ששמעת! אני אחפש בשבילו ואדאג שההוצאה החודשית שלו תסתדר לפי התמהיל האישי שאנחנו בונים ביחד וזה הכי חשוב במה שאני עובד עם הלקוחות שלי גם את הריבית וגם את שאר הדברים. אני זמין למענם מתחילת המשכנתא עד לסוף התהליך וזמין עבורם לכל שאלה".

 

 

עד כמה מחיר למשתכן עוזר היום על לחץ המשכנתא?

"השוני היחיד שיש בין קניית דירה רגילה לבין נכס במחיר למשתכן, שבמחיר למשתכן יש עד 90 אחוז משכנתא מה שבדירה רגילה יש לקונה עד 75 אחוז משכנתא. עכשיו כל השאר, שזה הריבית, הכל זה משא ומתן והניתוח שלי מול הבנקים כמה אפשר להביא משכנתא כמה שיותר זול לאותו קונה שזה חשוב לכולם. אין לאנשים רצון לשלם סתם כסף, ובזה אני כאן בשביל לעזור להם ולמצוא עבורם את הכי טוב".

 

 

מה זה הלוואות לעסקים?

"זה דבר חשוב. הלוואות לעסקים מדינת ישראל החליטה לעזור לכל לקוח ממאה אלף שקל עד 8 מיליון שקל שזה 8 אחוז מהמחזור, זה חצי מיליון שקל!. חצי שנה של אוויר לבעל העסק שהמדינה אומרת לו שאפר לדחות את התשלום בלי להחזיר מיד. המדינה נותנת את האישור לבנק, ואז מעמידים לו את ההלוואה וכו' בכדי שהעסק ימשיך לפעול בלי לחץ. עכשיו כחלק מהעבודה שלי, אני נמצא לצד העסק ובודק לו את ההלוואות לצד החסכונות שהוא שם בצד 'וכאילו' הוא מרוויח, רק שתאמת הבנקים נהנים מזה ואני בא ועושה סדר לבעל העסק איך לעקוב אחר המחזורים שלו בשביל לייצב את העסק שלו בכדי לעבור את הכל על הצד הטוב ביותר".

 

 

מה התוצאה של הלוואות לעסקים מהמדינה?

"אין ספק שזה מצוין ומבורך מצד המדינה, כי בסוף זה האוויר של בעל העסק וגם שהמדינה חתומה אליך כערבים מול הבנקים. ובסוף שאני מלווה את העסק ויושב מול הנציגים של המלווים מהמדינה הכל עובד יפה וככה אנחנו נותנים לעסק להצליח".

 

תסכם לנו אותך בכמה מילים

"אני עובד שנים מול גופים כמו עירייה, נמל אשדוד, חברת חשמל שאני מצליח להביא לעובדים שמתגבשים לקניית נכסים ואני דואג לטפל בהורדת פריים וריביות ןבכך מביא מחירים טובים ונוחים. ובכלל אני כאן למען כולם בכל שעה אפשרית 24/6 זמין לכל שאלה/ פגישה וכו' שיהיה טוב ללקוח ולהקל לו על הלחץ הקיים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך