פרשת בחוקותי / פרשת השבוע

תמונה: FREEPIK

כשמה כן היא מדברת על ענייני החוקים שה' נתן לנו בתורה הקדושה וכל החוקים הללו נועדו בשבילנו לבנות עולם מתוקן ושלם בערכים ומידות. גם מצוות שאין אנו מבינים ויורדים לעומק העניין גם בהם יש צורך ונחת רוח לפני ה' יתברך. הפרשה מתחילה בברכות ובטוב שיהיה לנו אם נקיים את המצוות ואהבת האדם "ונתתי שלום בארץ", "ואכלתם לחמכם לשובע" טוב גדול ועצום מאין כמוהו אם נשמור את המצוות של ה', כי על ידי כך ה' יתברך שוכן בתוכנו בצורה שלמה וראויה וכך השפע לא נפגע בירידה שלו מהעליונים לעולם התחתון שהיא הארץ שלנו. ולכן אם אנחנו רחוקים מה' יתברך ומדרכו הטובה אוטומטית אנחנו רחוקים מהטוב ולכן הרע והשלילי חס ושלום רוצה להתקרב יותר. כאדם הנמצא במקום גדוש באור ברגע שאתה זז מן האור באופן טבעי אתה בתוך חושך. וה' יתברך הוא האור בחיינו.

עוד כתוב בפרשה: "ופניתי אליכם"

השאלה המפורסמת מדוע לפעמים רואים "שצדיק ורע לו ורשע וטוב לו" שאלה מאוד גדולה, לעיתים אנו רואים שאנשים שעושים רע בעולם דווקא הם מצליחים, ואילו אדם שעושה טוב לא בהכרח שטוב לו ואנו לא תמיד מצליחים להבין למה.

"החפץ חיים" מביא משל יפה בעניין הזה, עשיר אחד העסיק פועלים רבים בבית החרושת שבבעלותו, בהגיע בתו לפירקה ויום נישואיה עמד העשיר בבעיה גדולה, מצד אחד הוא רוצה לערוך סעודה מפוארת לעשירי ונכבדי העם כיאה למעמדו, ומצד שני הוא צריך להזמין את כל הפועלים הפשוטים שעובדים אצלו בבית חרושת, חשב והגה רעיון, אזמין את כל הפועלים לסעודה עם שולחנות מלאות כל טוב יום לפני החתונה, וכך אתפטר מהם, ויום אחרי כן אערוך את הסעודה המפוארת לאנשי רמי מעלה. הפועלים שמחו מאוד הגיעו לסעודה, אכלו ושתו לשובעה. עבר שם אדם עשיר אחד מחבריו של העשיר, ותהה האם הפועלים האלו חשובים לו יותר מאשר אנחנו שהזמין אותם קודם לסעודה? אילו היה יודע שזו תחבולה של העשיר כדי להיפטר מהפועלים הפשוטים, כדי לערוך להם את הסעודה הגדולה, לא היה בכלל נעלב מהעשיר.

הנמשל: אמנם לעיתים דרך רשעים צלחה, נהנים הם לפעמים משפע רב בעולם הזה, אם זה עושר או כבוד או שניהם, אך פירושו של דבר שאין הם נחשבים יותר בעיני הקב"ה, אדרבה הקב"ה רוצה לתת להם שכרם בעולם הזה על דברים שעשו מעט טוב כדי להפטר מהצורך לתת להם שכר בעולם הבא.

וזה שכתוב "ופניתי אליכם"- שאפנה מתשלום שכר של רשעים, ואז אפנה לתן לכם שכרכם הטוב.

כמה עובדות על שמואל מהנביא שיום שלישי זהו יום הילולתו

שמואל הנביא נקרא גם פותיאל, רש"י מסביר "שפיתה לא-ל בתפילתו" היה יודע להתפלל על עם ישראל שגם שלא היו ראויים למתנות חינם, בזכות תפילותיו של שמואל הנביא עם ישראל זכו וקיבלו. מגדולי הנביאים שקמו לעם ישראל עד כדי כך שנאמר עליו שהוא שווה בגדולתו למשה רבינו ולאהרון הכהן ע"ה. שמואל הנביא היה נביא וגם מנהיג של עם ישראל, והיה מכתת רגלים בכל עם ישראל כדי לשמוע את העם ולהבין את הצרכים שלהם. לקראת סוף ימיו עם ישראל ביקשו מלך ככל העמים וכך מתגלגלת המלוכה לעם ישראל. שמואל מושח בשמן את שאול שהיה צדיק גדול למלך על ישראל, ולאחר מכן שמואל משח גם את המלך דוד ע"ה (בחג השבועות הילולתו) למלך על עם ישראל.

יהי רצון שזכות שמואל הנביא תעמוד לעם ישראל וחיילנו היקרים ולהשבת כל החטופים לביתם בריאים ושלמים בגופם ונפשם אמן! שבת שלום ומבורך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך