״שמור לי על אמא״

"כי לפעמים אני מאבד את הדרך, ולפעמים לא מוצא חזרה, ואמא שבשבילה אתה מלך בלי לדבר, יודעת מה קרה, נותנת היא יד מכוונת היא כמו מים בלב המדבר, תמיד אתה אצלה על הכוונת כמו חייל העומד על המשמר"

כך מתחיל השיר אותו כתב יותם ששוני על האישה החשובה בחייו, אמא שלו טובה ז"ל עוד כשחלתה, ואף שר וניגן לה אותו כשהייתה על ערש דווי. "אמא שלי אוהב אותך כל מה שיש לי אקדיש אותו לך כי כל מה שיש לי היום בזכותך אתן כל העולם שלי אתן בשבילך" כותב יותם בבית השני של השיר.

יותם הוא יליד אשדוד בנם של רון שיבדל לחיים ארוכים וטובה ז"ל. יותם הוא איש הייטק, לוחם מילואים ביחידה מיוחדת שאיבד את אימו טובה לפני כ-3 שנים ממחלה נדירה.

יותם שעוסק בתחום התוכנה, ממשיך את דרכה של אימו ומפתח את התוכנה אותה היא הקימה.

"את השיר ״שמור לי על אמא״ כתבתי והלחנתי בזמן התמודדותה עם המחלה הנוראית "יעקב קרויצפלד" עוד לפני שבכלל ידענו שאכן בזה מדובר.

השיר הוא שיר תפילה לבורא עולם שישמור על אמא ויוציא אותה מזה, שיר תקווה. לצערי הגדול השיר הזה לאחר מותה הפך לשיר זיכרון ונחמה שעכשיו הוא שומר עליה יותר קרוב אליו".

ספר לנו בכמה מילים על אמא טובה ז"ל

"אמא שלי טובה הייתה קרן אור טהורה שהמשפחה הייתה הדבר הכי יקר לה, ובראש ובראשונה אנחנו, הילדים שלה, כמו כל אמא. במהלך הפקת השיר ניסינו להכניס את העניין הזה פנימה, ולהעביר את המאזין רכבת הרים של רגשות שנעים בין עצב לבין שמחה, שמתפרצת בפזמון השני, ביחד עם קולות תפילה שמזכירים את יום שישי המשפחתי. אם יש בי תפילה קטנה, זה שהשיר הזה יגע בכל אחד שאיבד מישהו, אם זה מהמלחמה הנוראית שעוברת עלינו או אם זה במהלך החיים עצמם".

 

אתה גם מנגן בגיטרה, ממתי התחיל הרקע המוסיקלי שלך?

אני כותב, מלחין ומנגן ב-4 שנים האחרונות, ובזמן המילואים והלחימה לאחר השביעי באוקטובר, דברים נכנסו לפרופורציה, לפחות אצלי.

הבנתי שזה הזמן להגשים את החלומות שלי ואת עצמי, ומי שמכיר אותי יודע, שלהוציא שיר זה אחד הדברים שהכי רציתי בחיים. יש המון שירים שנכתבו גם על המלחמה עצמה, וגם שירי אהבה, אך ההחלטה איזה שיר יצא ראשון הייתה קלה מבחינתי – אין כמו אמא בעולם והיא תמיד תהיה מקום ראשון".

 

החלטת לקחת את העסק של אמא ולהמשיך את דרכה ולמנף אותו

כן, הרבה ממה שאני עושה היום, זה ניסיון להנציח אותה. אם זה בירושת העסק שלה, שהוא חברה לבניית אפליקציות לאוטמציה של תהליכים בהנהלת חשבונות, והחברה נקראת "Tova Solutions" על שמה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך