ל"ג בעומר \ דבר תורה

רבי שמעון הוא צדיק שחי בתקופת התנאים, כמה שנים לאחר חורבן בית המקדש השני. מסופר שמלכות הרשעה רומא גזרו גזירה על עם ישראל. החליטו החכמים לשלוח את רבי שמעון בר יוחאי זצוק"ל כי הוא מלומד בניסים. רבי שמעון ותלמידו למדו תורה כשלפתע ראו את השד בן תמליון רוקד. אותו שד ראה את חכמי ישראל לומדים והחל להופיע בפניהם על מנת לשעשע אותם. אמר לו רבי שמעון: "חכמי ישראל בצער ואתה רוקד?" שאל אותו השד מדוע הם בצער, ואז סיפר לו רבי שמעון שיש גזרה על ישראל.
פנה השד אל רבי שמעון וביקש ממנו רשות להיכנס בבתו של הקיסר והוא לא יצא עד שרבי שמעון יגיד לו אחרת. רבי שמעון נתן לו את הרשות באותו הרגע השד נכנס אל בת הקיסר והשתגעה והחלה לזרוק חפצים. הביאו רופאים רבים לרפאה, אך אף אחד לא הצליח לטפל בה. הגיע רבי שמעון לארמון ואמר שהוא יוכל לרפא את בת הקיסר, כשהגיעו אל חדרה של בת המלך לחש רבי שמעון באזנה של בת הקיסר "בן תמליון, צא" ואכן יצא השד, כמובן שבזכות הריפוי הזה התבטלה הגזרה על עם ישראל.

רבי שמעון כעס על הרומאים על שהחריבו את בית המקדש ומה שעשו לרבו ובכלל מה שעשו לאחיו היהודים. רבי שמעון ללא פחד מדבר כנגד הרומאים ובעקבות כך גוזרים להרוג אותו, בהתחלה רבי שמעון מתחבא עם בנו בבית המדרש, החיפושים הפכו מיום ליום קשים יותר המלכות רצתה להוכיח מה יקרה למי שידבר או יחשוב אחרת מהם. רבי שמעון מחליט לברוח ולהתחבא במערה יחד עם בנו. חפרו 2 בורות ופשטו את בגדיהם, ובמשך כל השבוע ישבו בתוך בור במערה, ובשבת היו לובשים את בגדיהם לכבוד שבת קודש, רבי שמעון ובנו זכו והגיעו למדרגות גבוהות ע"י הפרישות שלהם וההיבדלות מחיי העולם, כך במשך 12 שנה. אחרי המערה, רבי שמעון מקבץ חבורה קדושה של צדיקים "חבורת הזוהר" רבי שמעון ובנו רבי אלעזר ועוד שמונה צדיקים קדושים שיונקים ושואבים בצמא את תורת הסוד מרבי שמעון, לכל אחד תפקיד חשוב בהעברת המסר לדורות הבאים, רבי אלעזר בנו מפרש את דבריו של רבי שמעון לחברים שעם כל גדלותם לא הצליחו לרדת לסוף דעתו והיה צריך להנגיש להם, ורבי אבא כתב את דבריו, וכך נוצר הספר הקדוש והגדול "הזהר הקדוש", הרוצה לזכות יכול לקרוא, כמובן לא לנסות להבין אלא די בקריאה בלבד כדי לעורר זכות של הצדיק על עם ישראל מלפני ה' יתברך.

שבת שלום ומבורך ובשורות טובות על חיילנו ועל כלל ישראל אמן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך