נפלה במדרכה ותובעת מעל למיליון שקלים מעירית אשדוד

תושבת אשדוד בת 50 שנפגעה קשות בכתפה לאחר שנפלה במדרכה, תובעת מעל למיליון שקלים מעיריית אשדוד
עו"ד דותן לינדנברג צילום שירן ולק

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עורך דין דותן לינדנברג המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף, עולה כי לפני שלוש שנים בשעת בוקר מוקדמת בדרכה לעבודה כמנהלת חשבונות, בעת שצעדה על גבי המדרכה ברחוב אריה בן אליעזר ברובע ד' באשדוד, בסמוך לבניין ברחוב רוגוזין 33, מעדה עקב מרצפות שקועות ונחבלה בחוזקה בכתף ימין.

צוות מד"א שהוזעק למקום, פינה אותה לחדר המיון בבית חולים 'אסותא' שבאשדוד לאחר שמצא אותה כשהיא ישובה על המדרכה ומתלוננת על כאבים בכתף ימין.  בביה"ח אובחן שבר מרוסק ופריקה קדמית של הכתף, הוכנסה לניתוח לקיבוע השברים  וכחודש אחר כך אובחנו גם קרעים בגידי הכתף. לאחר חצי שנה עברה ניתוח נוסף, הפעם להסרת הברגים מהניתוח הקודם.

למרות הניתוחים והטיפולים הרבים שנאלצה לעבור, לא חלה הטבה במצבה ומאז התאונה ובעקבותיה היא ממשיכה לסבול מכאבים עזים וממגבלות תנועה בכתף ימין. היא מתקשה בביצוע פעולות הכרוכות בהפעלת כתף ימין ויד ימין, מה שמגביל את תפקודה. עד היום מנהלת החשבונות  סובלת מכאבים בכתף ימין לכל אורך שעות היממה, בעיקר בשינויי תנוחות בעבודת הכרוכות בשימוש ביד ימין.

בחוות דעת אורתופדית שצורפה לתביעה, מומחה קובע כי היא סובלת מנכות לצמיתות בשל מגבלה בכתף ימין, ירידה בתפקוד ודלדול שרירים ובשל צלקת רגישה וכואבת כתוצאה מהניתוחים בכתפה. ענף נפגעי עבודה בביטוח הלאומי, הכיר בתאונה כתאונת עבודה וועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה שהיא סובלת מנכות  לצמיתות בשיעור 41% בשל מגבלות תנועה ניכרות בכתף ימין וצלקת מכאיבה ומכוערת.

בא כוחה עורך דין דותן לינדנברג טוען בתביעה כי עיריית אשדוד התרשלה   בתפקידה כאחראית על תקינות המדרכות בעיר. זאת כיוון שלא דאגה לתחזוקה ראויה של המדרכה, לא תיקנה את אבני המדרכה השקועות, לא גידרה את המקום וגם לא הציבה שלט המתריע מפני הסכנה עד לתיקון המפגע. בנוסף נטען כי העיריה לא נהגה כעיריה סבירה, לא נקטה באמצעים כדי למנוע את התאונה ונמנעה  מלזהות את גורמי הסיכון.

הכנסותיה של מנהלת החשבונות שניהלה במקביל שני עסקים,  נפגעו משמעותית כתוצאה מהתאונה בשל הקושי להמשיך ולעבוד כבעבר בכל עבודה ובפרט בעבודה הכרוכה  בהפעלת ידה הימנית הדומיננטית.  עד לתאונה האשה תפקדה בצורה טובה  ומאז התאונה,  היא נזקקת ותזדקק גם בעתיד לעזרה לצורך ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות ומטלות משק ביתה. בנוסף היא סובלת ותסבול גם בעתיד מכאבים, ממגבלות תנועה ומירידה בתפקוד,  בשל המגבלה הקבועה שנותרה בידה הימנית השלטת.

כתוצאה מנכותה הרפואית והתפקודית היא נאלצה לשנות את אורח חייה, נמנעת מביצוע פעילות גופנית ומעיסוק בתחביביה ומרבה בנטילת משככי כאבים וכתוצאה מכך,  פחתו הנאות חייה באופן מהותי.

היא תובעת לשלם לה פיצוי של מעל למיליון שקלים עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה, עזרת צד ג', כאב וסבל, הוצאות רפואיות ונסיעות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך