מנות שאסור לוותר עליהן בארוחת ליל הסדר

ההכנות לליל הסדר בעיצומן וזה הזמן לדבר על הדבר החשוב מכל, על מה אתם עומדים להגיש על שולחן הסדר. בניגוד לימים אחרים בשנה, בהם אנחנו יכולים לזרום למקומות רחוקים ולהכין אוכל אסייתי, אמריקאי וכן הלאה. הרי שבליל הסדר, באופן טבעי, אין מי שלא רוצה להתמיד דווקא במאכלים המסרתיים המוכרים לנו מהבית .במאמר הבא אנחנו נעבור אתכם על כמה מתכונים בסיסיים, אלו שפשוט אי אפשר בלעדיהם. אז קבלו עכשיו את המתכונים המנצחים שלנו לשולחן חג חגיגי ואביבי. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך עכשיו
Photo by Phil Goodwin on Unsplash

מתכון לדג חריף ברוטב אדום 

אז במקומות מסויימים יקראו לזה חריימה ואנחנו קוראים לזה דג חריף ברוטב אדום. כיוון שיש הרבה מאוד דרכים להכין את הדג הנפלא הזה. כעת, נעבור על המתכון אותו אנחנו אוהבים יותר מכל. כמובן, אפשר תמיד לגוון ולמצוא דרכים יצירתיות להכין את המנה. בואו נתחיל. 

מצרכים: 

ארבעה פלפלים צבעוניים חתוכים לרצועות 

ארבע שיני שום פרוסות 

צרור כוסברה וצרור פטרוזיליה עם עלים מופרדים מהגבעולים. 

מלח, פלפל, שמן זית, מעט מכל אחד מהמרכיבים הללו. 

מיץ מחצי לימון טרי. 

דג עסיסי, איזה נתח שאתם אוהבים. 

חבילה של רסק עגבניות 200 גרם ועוד אריזה של  עגבניות מרוסקות, של 800 גרם. 

למי שאוהבים, שמרו בצד שלושה כוכבי אניס או עלי דפנה.

כף סוכר לבן, 

שתי כפות גדושות פפריקה מתוקה וכף כורכום. 

אופן הכנה: 

בקערה אנחנו מניחים את הדג עם מיץ הלימון, מלח וקצת פלפל. אנחנו רוצים לתת לו לנוח כמה דקות, משהו בין 10 דקות לרבע שעה. 

בנתיים אנחנו מכינים את הסיר בו יתבשלו הדגים. אנחנו חותכים את הפלפלים, שופכים שמן זית ומחממים את המחבת. עכשיו, אנחנו מניחים את שיני השום, שמים את התבלינים מלבד הסוכר, נותנים להם כמה רגעים להיפתח. עכשיו ננמיך את האש ונוסיף את רצועות הפלפלים. נמתין מעט עד שהרצועות יתרככו מעט. נשפוך לסיר את רסק העגבניות, העגבניות המרוסקות וכוס מים. נוסיף את כף הסוכר הלבן ונתקן את הטיבול של הרוטב עד שנגיע לטעם המוצא חן בענינו. למי שאוהבים, זה הזמן להוסיף כוכב אניס. אחרי שהרוטב התבשל כמה דקות, נוסיף את הדג וניתן לו לשבת חצי שעה בתוך הסיר. עשר דקות לפני תום הבישול, נפזר כוסברה ופטרוזיליה. ניתן גם להם קצת בישול לפני ההגשה. בתיאבון. 

מתכון לקניידלך כי אי אפשר בלי 

אז באמת אין ליל סדר בלי מתכון לקניידלך. אותם כדורים קטנים ונימוחים אשר מגיעים בדרך כלל עם מרק עוף מושלם ויכולים להגיע גם כמנה נפרדת. אולי תוספת לארוחה. מתכון לקניידלך קל ופשוט מאוד, האמינו לנו, גם אתם תצליחו להכין מנה מצויינת. 

מצרכים: 

כוס וחצי מים 

כף שמן צמחי 

כוס ורבע של קמח מצה

כפית שטוחה של מלח

2 ביצים גדולות. 

אופן הכנה: 

מחממים את המים, מרתיחים אותם. מוסיפים את קמח המצה, את השמן והמלח ומערבבים עד לתערובת אחידה. ממתינים כעשר דקות עם התערובת מונחת בצד. מוסיפים את הביצים ומערבבים שוב לתערובת חלקה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר. התערובת צריכה להתייצב. אנחנו יכולים עכשיו להכין מרק עוף או פשוט לחמם סיר עם מים. נוציא את הקערה עם התערובת ובידיים רטובות ניצור כדורים מהעיסה. בכל פעם מכניסים לסיר מספר כדורים וממתינים חמש דקות בישול בערך. עד שהכדורים צפים. עם כף מחוררת נוציא את הכדורים לקערה נפרדת ויש לנו מתכון לקניידלך בקלי קלות. 

 מתכון למרק עוף מושלם 

אז אם כבר דיברנו על קניידלך אי אפשר בלי מרק עוף. יש לנו מתכון נפלא ופשוט במיוחד. כל מה שאתם צריכים זה רק קצת זמן. המתכון מבוסס על ציר עוף שאחריו נכין את המרק עצמו. זה אולי נשמע מסובך אבל האמת, זה די פשוט. 

מצרכים: 

לציר: שורש פטרוזיליה מקולף. צרור שמיר, צרור פטרוזיליה ואפשר להוסיף טימין טרי מעט. קילו של חלקי עוף, איזה חלק שאתם אוהבים. בצל קלוף, גזר קלוף וזה הכל. 

אופן הכנה של הציר:

מחממים מים, מכניסים את כל החומרים הללו לסיר וממתינים עם סיר מכוסה על אש נמוכה, כמה זמן שאפשר. המינימום זה ארבע שעות, אבל אפשר לבשל את הציר עוד זמן. אתם לא צריכים לעשות כלום, פשוט להניח את הסיר לעבוד לאורך היום. בזמן שאתם עסוקים בהכנות לחג. 

מרכיבים למרק עצמו: 

שני בצלים קצוצים לקוביות. שורש סלרי חתוך לקוביות. שני קישואים חתוכים לפרוסות. שלושה תפוחי אדמה חתוכים. גזר חתוך. מלח, פלפל ותבלינים נוספים שאתם אוהבים. אתם יכולים להשאיר את המרק יחסית פשוט ואתם יכולים להוסיף כמון למשל או כל תבלין אחר. שמתאים לכם. אפשר להוסיף את העוף מהציר ככה כמו שהוא. אפשר להוציא אותו ולפרק אותו, כך שלא ישארו לנו עצמות במרק. 

אופן הכנה: 

מטגנים על אש נמוכה את הבצל הקצוץ עד להזהבה. מוסיפים את הסלרי ואת שאר הירקות. מטגנים מעט ומוסיפים את התבלינים שאתם אוהבים בנוסף על מלח ופלפל. מערבבים ונותנים לסיר 'לעבוד.' כעת, נוסיף בזהירות עם מצקת מים מהציר שהכנו למרק. את חלקי העוף וננמיך את האש. נחכה שעה עם סיר מכוסה. הוסיפו את הקניידלך שהכנתם ויש לכם מנה שאין לה תחליף. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך