החיים חזקים מהכל – "אני יודעת שיוחאי ז"ל שמח ומאושר עבורי"

אווה בן לולו (33), הייתה חברתו של מאמן הכושר יוחאי אלקיים ז"ל, שנפטר כשטבע לפני יותר מחמש וחצי שנים בעת שנכנס להציל צעירה שנסחפה בחוף המצודה באשדוד * בשבת האחרונה היא קיבלה הצעת נישואין מחברה הנוכחי, יהונתן וקנין, שאיתו היא בזוגיות כשנתיים * אווה: "יוחאי תמיד יהיה חלק מהלב שלי. זה לא במקומו. הוא יהיה לצדי
אווה ויהונתן וקנין ביום הצעת הנישואין בשבת

"אמרתי לו כן". משפט שאנחנו נוהגים לשמוע לא פעם, כשמישהי מקבלת הצעת נישואין מבן זוגה. אבל הפעם המילה "כן" מקבלת משמעות אחרת לגמרי, בעיקר בגלל מי שהסכימה.

בשבת האחרונה קיבלה אווה בן לולו מאשדוד, הצעת נישואין מבן זוגה בשנתיים האחרונות, יהונתן וקנין. הצעה שכאמור מקבלת משמעות אחרת כשזוכרים שבן לולו הייתה בת הזוג של יוחאי אלקיים ז"ל, מאמן כושר מאשדוד, שנפטר לפני יותר מחמש וחצי שנים, ב-19.8.2018, בעת שנכנס להציל צעירה שנסחפה בחוף המצודה באשדוד. לפני שנספר על הקשר בין בן לולו לאלקיים ז"ל, הרי בלתי אפשרי לא לתהות אם בעת ההצעה עלה יוחאי במחשבותיה של בן לולו.

אווה: "יוחאי תמיד יהיה לצדי. תמיד יהיה  חלק מחיי לעד. עכשיו זה משהו אחר. יוחאי כבר לא פה כמעט שש שנים. אני לא חושבת על ההחמצה שהייתה לי, כי זה לא נכון עבורי. עם כל הכאב המשכתי הלאה. אני יודעת שיוחאי יותר משמח ומאושר בשבילי. הוא תמיד יהיה חלק מהלב שלי".

 

יוחאי אלקיים ז"ל שילם כאמור בחייו בעת שניסה להציל טובעת בחוף המצודה. הכותרות סיפור אז על טרגדיה קשה שהתרחשה בחוף הים באשדוד לאחר שמאמן הכושר המוכר יוחאי אלקיים בן ה- 28 תושב רובע ה' באשדוד טבע למוות בגבורה לאחר שניסה להציל צעירה שנסחפה אל הים. יוחאי אלקיים ז"ל היה מוכר מאוד בעיר בעיקר סביב מקצועו כמאמן כושר ומאבטח בנמל אשדוד, גם משפחתו שמתגוררת ברובע ה' מוכרת מאוד. קרוביו מספרים כי הוא היה אמור להציע נישואין לבת זוגו (אווה בן לולו) במהלך השבוע הקרוב, אך הגבורה שלו והניסיון להציל חיים של אחרים, שיבשו את תכניותיו, והוא נפטר כגיבור.

יוחאי אלקיים ז"ל

מבדיקת המשטרה לנסיבות המקרה בו טבע למוות צעיר (28) תושב אשדוד עלה אז כי בשעת אחה"צ שהה יוחאי יחד עם אדם נוסף במקום ושיחקו יחדיו מטקות. בשלב מסוים הבחינו כי צעירה שנכנסה למים, על אף שהחוף אינו מוכרז וללא שירותי הצלה, החלה מסמנת לעברם כי היא במצוקה. השניים ללא שהות נכנסו לים על מנת להצילה. הצעירה ואחד הגברים שנקראו לעזרתה הצליחו לחלץ עצמם אל החוף ואילו יוחאי נסחף. אופנוע ים של מצילי החוף הסמוך שהוזעק למקום על ידי יחידת השיטור הימי שהיו בדרכם למקום, ויחד עם גולש שנכח בקרבת האירוע, החלו בפעולות לחילוצו והוא הועבר אל החוף שם החלו בפעולות מצילות חיים וצוות מד"א המשיך בביצוע פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה אל בית החולים, שם נקבע מותו.

אווה בן לולו כיום כבר בת 33. באוגוסט היא עזבה את אשדוד ועברה יחד עם יהונתן וקנין, 35, לגור ברמת גן. "משהו באמצע עבור שנינו", היא מסבירה. יהונתן הוא חיפאי במקור והשניים הכירו  בפסייבוק, וקנין שלח לבן לולו הודעה בנוגע לפרסום בעבודה שלה ונוצר הקשר שנמשך כשנתיים. עכשיו הגיעה הצעת הנישואין.

הבעל לעתיד מכיר את הסיפור של יוחאי אלקיים ז"ל ואווה. מבין אותו. מכיל אותו בעיקר. אפשר להבין את הקשר שהיה בין השניים מהדברים שכתבה אווה בן לולו כשמלאו שלוש שנים לפטירתו של יוחאי ז"ל:

"היי אתה. אתה חוגג 3 שנים היום למעלה. היהדות אפילו דאגה לזה שיהיו לך 2 תאריכים לחגוג – עברי ולועזי. היום זה התאריך העברי שלך. היית מאמין? מקווה לפחות שהחבר'ה למעלה חוגגים לך כמו שצריך… שלוש שנים שאתה לא פה איתי. איך עברו להם בכלל 3 שנים?! בהרגשה שלי, הכל בכלל עדיין טרי. כאילו לפני שנייה היית פה איתי… אני במקום די מאושר היום. יש לי נפילות כמובן וימים של הרגשה נוראית, אבל אני ממש גאה בעצמי ובדרך שעברתי לבד. יודעת שגם אתה גאה בי שם למעלה. אני יודעת ומרגישה אותך שומר עלינו. ועל הדרך גם מסתלבט עלינו ומריץ דאחקות ככה לסבבה שלך. אוהבת לעד ומתגעגעת המון".

אווה ליד קברו של יוחאי

מאז עברו עוד שלוש שנים. אנחנו מראיינים כעת את אווה בן לולו לאחר הצעת הנישואין. גם עתה הזמן מבחינתה מקבל משמעות אחרת כשמדברים על יוחאי ז"ל: "שש שנים. מרגיש לי כאילו זה קרה אתמול. לא להאמין שעברו כבר שש שנים", היא משתפת.

מגיע לך מזל טוב על ההצעה

"תודה רבה".

יש מועד לחתונה?

"טרם. אולי בנובמבר".

אי אפשר, כשמדברים על חתונתך, לא לדבר גם על יוחאי

"אני חושבת ויודעת שיוחאי איתי. ברביעי יוחאי היה צריך לחגוג יומולדת 34. לדעתי סמיכות התאריך עם הצעת הנישואין אינה מקרית. יוחאי איתי, מדריך אותי ושולח לי סמנים. הכל זו הדרכה שלו".

מה כוונה הדרכה שלו?

"הוא שומר עליי. מבהיר לי בסימנים ממנו שמה שאני עושה זה נכון. יוחאי תמיד יהיה חלק מהלב שלי. זה לא במקומו. הוא יהיה לצדי".

אווה ויהונתן וקנין ביום הצעת הנישואין בשבת

וזו בדיוק השאלה, לגבי בן הזוג הנוכחי. איך הוא רואה את הדברים?

"אם יוחאי לא היה נפטר, סביר להניח שלא היינו נפגשים. אבל באותה נשימה יהונתן מאוד מקבל ומאוד מכיל. הוא יודע שהמשפחה של יוחאי היא משפחתי לתמיד. אני בקשר עם האחיות שלו. אנחנו נפגשים אחת לתקופה. לפעמים נפגשים בחגים, בשבתות".

הם יוזמנו לחתונה?

"בוודאי. כולם".

אווה, שיהיו לך חיים טובים

"אמן ואמן לכולם. שיהיה לנו חג שמח ובשורות טובות בעיקר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך