קרב הכנופיות שמבעיר את אשדוד והוביל לירי באולם אירועים

לאחר שנתיים שקטות יחסית, העיר אשדוד שוב מוצאת את עצמה במרכזה של מלחמת כנופיות חדשה, שהובילה על פי המודיעין המשטרתי לירי באולם האירועים, שם נפצע קשה שוטר לאחר שנורה על ידי עבריין. כעת עומדת המשטרה בפני אתגר חדש ומלחמה שמתחילה להסתמן כאירוע שמשפיע על חיי היום יום של התושבים
הירי באולם האירועים כפי שצולם במצלמות האבטחה

על פי המודיעין המשטרתי הכל החל כאשר ר' שהיה בעבר מבכירי הכנופיה הגאורגית, הסתכסך עם מי שנחשב לחברו הקרוב ביותר דודי בוטראשוילי מראשי הכנופיה הגאורגית ועזב את הכנופיה אליה השתייך מאז ומעולם. מאותו רגע הוא סומן כמטרה והיה יעד לדקירות וירי. ר' מצידו שנחשב לאיש ביצוע בעולם התחתון, הקים קואליציה נגדית עם דין בן פורת מהיישוב ניצן שהיה הזרוע המבצעת של ראש ארגון הפשיעה של בני שלמה המנוח, ועם שלומי אקריש שהשתחרר לא מזמן ממאסר ארוך של 8 שנים על הרצח של שלומי לוי (מישטאווה) ומאז לא מפסיק להסתבך.

רימוני הלם, מרדפים ברחבי העיר ויריות לבתים הפכו לדבר שבשגרה בין שתי הכנופיות, וכעת אומרים במשטרה שהגיעה הנקמה של ר' באסף ברדה שהיה עצור באחד מתיקי התקיפה של ר' ועל פי החשד, אחד מקואליציית אקריש ודין בן פורת הגיע רעול פנים על קטנוע לאולם האירועים, כאשר ברדה עומד מחוץ לרכב עם גבו אל הכביש ומדבר עם חברו שבתוך הרכב העבריין ג'קי עדן.

שניות לאחר מכן הגיע רעול פנים שרץ לכיוונו של ברדה כיוון לרגליים וירה, במה שמסתמן על פי הסרטון כניסיון פציעה ולא ניסיון חיסול. ברדה ההמום החל לרוץ לעבר אולם האירועים כשהוא ירוי בגפיו בעוד היורה נמלט. על פי המשטרה הוציא ברדה אקדח ונתן אותו לג'קי עדן שעל פי החשד ירה בשוטר ופצע אותו קשה.

בתוך כך, השוטרים תפסו את הנשק ששימש את החשוד שביצע את הירי לעבר השוטר. כמו כן, המשטרה פתחה בסריקות נרחבות ובמצוד אחר החשוד שנמלט מהזירה על גבי הטרקטורון.

סגן מפקד המחוז הדרומי, תנ"צ חיים שמואלי, קיים הערכת מצב בזירה יחד עם מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, במהלכה הנחה על המשך ביצוע פעולות חקירה לאיתור החשוד שנמלט ואיחל החלמה מהירה לשוטר.

עוד נודע כי שוטרי הימ"ר עצרו שלושה חשודים נוספים בביתו של אחד מהם ביישוב ניצן שבמועצה האזורית חוף אשקלון. השלושה, שמוכרים היטב למשטרה ומזוהים עם אנשיהם של רזיאל רווח, דין בן פורת ודניאל מלסה, הובאו לחקירה ובהמשך – בהתאם לממצאי החקירה – התקיימו בעניינם דיונים בבית המשפט.

חלקו של כל אחד מחמשת החשודים טרם ידוע, אך לפי הידוע, לפחות ברמה המודיעינית, חמשת החשודים שנעצרו החל משעות הלילה משתייכים לשתי קבוצות שונות.

אחד משלושת החשודים שנעצרו ביישוב ניצן חשוד בהחזקה, שימוש בנשק ופציעת השוטר. בחיפוש שנערך אותרו אמצעי לחימה, תחמושת, סמים ואמצעים להרכבת מטעני חבלה בהם לבנות חבלה תקניות, "נפצים" וכ-14 מערכות הפעלה אלחוטיות.

אמצעי לחימה, לבנות חבלה ואמצעים להרכבת מטענים שנמצאו בדירת מסתור (צילום: דוברות המשטרה)

כלל החשודים (חמישה במספר), מיוצגים על ידי עורכי הדין עינב יתח ונס בן נתן. שני החשודים שנעצרו בזירת האירוע הם: אסף יוסף ברדה (20) מיבנה. חשוד בנשיאת והחזקת נשק. ג'קי עדן (24) מאשדוד. חשוד בניסיון רצח, ירי ונשיאת נשק, בכך שירה לעבר שוטר וגרם לפציעתו.

היחידה החוקרת ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בעשרה ימים.

מהדיון בעניינו של ברדה עולה כי השניים היו בחתונה וביציאה מהאירוע יש אינדיקציות כי ברדה נורה. כוח משטרה שהיה בקרבת מקום הגיע כעבור זמן קצר לצרכי ביצוע מעצר, ושוטר מהכוח נורה לכאורה על ידי עדן. ברדה חשוד בנשיאת האקדח שבאמצעותו בוצע הירי.

סנגורו של ברדה, עו"ד בן נתן, טען כי מרשו הוא הקורבן באירוע ולהיעדר חשד סביר. השופט רפאל ימיני ציין כי נורו לעברו יריות ועל פניו נראה כי ברדה הינו נפגע עבירה ולא שייך למה שקרה לאחר מכן. עם זאת, הוצגו אינדיקציות הקושרות אותו להתנהלות העבריינית שהייתה לפני ואחרי האירוע. מעצרו הוארך עד 18 באפריל.

בדיון בעניינו של עדן, שנותח בבית החולים, נטען כי הוא חשוד שירה לעבר שוטר שקרא לו לעצור וגרם לפציעתו הקשה. מעצרו של החשוד, שלא היה נוכח בדיון נוכח היותו תחת השפעת חומרים מרדימים, הוארך עד 17 באפריל.

שלושת החשודים הנוספים נעצרו בחשוד לניסיון רצח, פציעה חבלנית, ירי מנשק חם וקשירת קשר לפשע: שלמה גבאי (36) מטבריה, ליאור מסיקה (23) מאשקלון, בני מוצ'ה (19) מאשדוד.

המשטרה ביקשה מבית משפט השלום באשקלון להאריך את מעצרם בעשרה ימים. במהלך הדיון בעניינו של מוצ'ה נטען כי המעצר בוצע תוך שימוש בכוח. סנגורו מטעם הסנגוריה הציבורית הכחיש את המיוחס לו.

לפי השופט ימיני, מוצ'ה חשוד שירה באדם שנכח באירוע ופצע אותו. מעצרו הוארך עד 21 באפריל.

בדיון בעניינו של מסיקה נטען כי גם הוא חשוד בביצוע הירי. הסנגורית שלו הכחישה את המיוחס לו והעלתה טענה למעצר כוחני שבוצע על ידי השוטרים. מעצרו הוארך עד 21 באפריל.

בדיון בעניינו של גבאי נטען גם כן כי נעשה שימוש בכוח נוכח התנגדות למעצר. הסנגורית שלו, עו"ד יתח, הכחישה כל קשר של החשוד, הן לאירוע והן לאמל"ח שנתפס. מעצרו הוארך עד 21 באפריל.

יש לציין כי נוכח טענות הסנגורים בנוגע למעצר כוחני וגרימת חבלות לחשודים, החומרים הרלוונטיים הועברו למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך