"סינואר משחק בנו, הוא משחק ברגשות של עם ישראל ולא דופק חשבון לאף אחד"

חצי שנה שמשפחתה של עמית בוסיקלה מחכה שהיא תחזור הביתה

חצי שנה בדיוק חלפה מאותו בוקר קשה של ה-7.10 בו אירע הטבח הנורא ונחטפו עשרות ישראלים אל מנהרות עזה הקרות. בין החטופים הרבים הייתה עמית בוסקילה מאשדוד, שאת שיחת הטלפון המצמררת שלה עם דודה שמעון אטיאס ששומע אותה זועקת לעזרה, שמע כל עם ישראל לאחר שהיא פורסמה בתקשורת וברשתות השונות. זה גם היה אות החיים האחרון מעמית שמאז נחשבת לחטופה ומשפחתה לא עוצמת מאז עין מרוב דאגה. חצי שנה לאסון הנורא, עיתון 'המגזין' חזר עם דודה שמעון אל אותם רגעים קשים בראיון כואב אך גם מלא עוצמה, בעיקר לאור האמונה החזקה והבלתי מתפשרת בבורא עולם שיחזיר את עמית והחטופים הביתה במהרה בריאים ושלמים בעז"ה. לצד האמונה, לשמעון יש גם טענות קשות לזמן שלקח לצה"ל להיכנס לעזה והוא בטוח שהממשלה צריכה לעשות הכל כולל הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה בריאים ושלמים.

איך אתה מסכם את החצי שנה הזאת שעברתם עד כה?

"חצי שנה הכי קשה שעברנו בחיינו, ייסורים שלא מרפים ולא נגמרים והכאב הגעגוע והדאגה הם גדולים מאוד".

מה ידוע לכם עד כה על מצבה של עמית?

"אני יכול להגיד שעמית חטופה ולא מעבר לזה. כל משפט אחר שאומר עלול להתפרש בצורה כזו או אחרת ואני לא מעוניין בכך".

השם שלה לא עלה בעסקאות החטופים זה לא תסכל אתכם?

"מי שבחר את השמות אלה החמאס ימח שמם והם בחרו לפי שיקולים שלהם".

מי לדעתך תוקע את עסקת החטופים?

"מי שמשחק בנו זה אך ורק אדם אחד וקוראים לו יחיא סינוואר, הוא מכתיב את כל המלחמה הזאת, הוא מכתיב מה לעשות ואיך לעשות בלי לדפוק חשבון לאף אחד בעולם כולל לקטאר שמממנים אותו. הוא עושה מה שהוא חושב לנכון והוא משחק ברגשות של עם ישראל. כל התרגיל הזה של המו"מ שמתנהל כבר 4 חודשים זה טוב בשבילו, לא באמת מעניינים אותו האסירים של החמאס או חיי האדם בעזה. דבר אחד מעניין אותו וזה לעשות רע לעם ישראל והוא מצליח, הוא משחק בנו, מתעתע בנו ואנחנו נופלים לידיים שלו וזה עצוב מאוד".

אנחנו רואים חילוקי דעות בין משפחות החטופים בנוגע לצורה בה המדינה צריכה לפעול. מה עמדתך בנושא?

"משפחות החטופים לא כולם מרגישים אותו דבר או חושבים אותו דבר אבל המטרה היא משותפת כולם רוצים את כל החטופים בבית. זה כמו בפוליטיקה לכל אחד יש את הדעה שלו ואת החשיבה שלו איך צריך לפעול".

והעמדה שלך מה היא?

"אני אגיד לך את האמת. בימים הראשונים למלחמה קמתי וצעקתי והתלהמתי בכל ערוצי התקשורת על כך אנחנו מאבדים זמן יקר וזה יעלה לנו במחיר כואב. והיום אני רואה לצערי שצדקתי, כי לקח לצבא חודש ימים להתארגן לכניסה קרקעית, זה דבר שלא נתפס על הדעת".

אפשר להבין את צה"ל שרצה להיכנס מוכן.

"נכון שרצו להיות מוכנים, אבל אני שואל אותך, לפני 50 שנים במלחמת יום הכיפורים שבאו והוציאו מילואימניקים מבתי הכנסת, לא חיכו חודש להתארגן באותו יום נלחמו עם האויב. בזמן הזה שלקח לנו להתארגן, החמאס הספיק להתארגן והוא העביר חטופים ממקום למקום במנהרות, זו לא המצאה אלה דברים ששמענו מחטופים ששוחררו, העבירו אותם תוך חודש 2-3 מקומות".

מה הדעה שלך על הצעת חמאס לשחרור החטופים בתנאי שישראל תפסיק לגמרי את המלחמה ולא תיכנס יותר לעזה?

"בשביל לתת צריך לקבל, אני מרגיש שמדינת ישראל רק נותנת, רוב הכוחות כבר יצאו מעזה וכבר לדעתי איבדנו את המומנט אנחנו בהפסד מה-7.10 ועד היום ולמה אני אומר את זה? כי לא הבאנו באמת שום הישגים משמעותיים, לא החזרנו את החטופים, לא הכרענו את החמאס, לא חיסלנו את סינאוור או דף ובזבזנו חצי שנה בלי שום אפקט ויותר מכך גם איבדנו 270 חיילים, הכל התנהל גרוע, הכל כושל והכל לא נכון".

מה דעתך אבל על ההצעה הספציפית הזו של חמאס?

"צריך לעשות הכל, הכל הכל בכל מחיר כדי להחזיר אותם הביתה, אין מחיר לחיים שלהם ולסבל שלהם שם".

אתה יודע ש"הכל" זה עניין סלקטיבי.

"אני לא סומך על דפוס הפעולה שאומר בעזרת לחץ צבאי נביא את החטופים, כי נתנו הזדמנות חצי שנה ולא יצא מזה כמעט כלום. נוכחנו לדעת שגם בעזרת לחץ צבאי לא שחררנו אותם ולא הושג שום יעד".

יש דווקא כמה יעדים שכן הושגו.

"זה שהורידו כמה בכירי חמאס זה הישג? מה עשו? הורידו בניינים אחי, כשתיגמר המלחמה יבוא העולם ותוך שנה ישקם את עזה. תוך שנה יהיו בעזה מגדלים יותר יפים מהבתי ביוב שהם היו גרים בהם. הלחץ הצבאי שמדברים עליו היה צריך להיות מהשנייה הראשונה, לא להכניס להם לא מים ולא מזון כלום! אבל כיום אין אפקט ללחץ צבאי והעובדות הן אותן עובדות חצי שנה והצליחו לחלץ במבצע צבאי שלושה חטופים רק ואני מודה על זה לבורא עולם לא לצבא אפילו, ולצערנו השאר שחילצו הם רק גופות. לצערי אני לא יודע אם חמאס בעצמו יודע איפה כל החטופים, היו עדויות מחטופים ששבו שהם הוחזקו בדירות מסתור של משפחות של חמאס".

איך מתמודדים עם כאב וחוסר וודאות כזה גדול במשך חצי שנה?

"הפחד החרדה והחוסר וודאות הם עצומים, אבל יש דבר אחד שמחזיק אותנו וזו האמונה, אנחנו אנשים שמאמינים בקב"ה ומאמינים בישועות ומאמינים בניסים אנחנו מחכים שהוא יגאל אותנו ויוציא אותה ואת כל החטופים מאפילה לאורה בעז"ה. אנחנו אנשים שהאמונה מחזקת אותנו, אנחנו נשענים על הקב"ה ואנחנו מאמינים וסומכים רק עליו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך