חכם סידי \ מזרחי, אשכנזי, יהודי

אי אפשר להתעלם ממה שקורה פה לאחרונה. אם חשבנו שה-7.10 יהפוך אותנו לעם אחד, שוב אנחנו מפולגים. מה צריך חס ושלום לקרות שוב בכדי שנבין שהאויב נמצא בחוץ

את הטור הזה כתבתי לאחר שלקחתי כדור להרגעה. לא פשוט היה לכתוב אותו. ברור לי באיזה צד של מפה אני יושב (ואין לי כוונה לגלות לכם שאני ימני…), אבל הטור הזה נועד להעיר ולהאיר לכולנו. שנבין מהר מאוד שאם לא נהיה תלויים זה בזה, נהיה חס וחלילה תלויים זה לצד זה. הפילוג יביא על כולנו אסון.

מנחם בגין, אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו כאן, יש כאלה שטוענים הטוב שבהם (כמו שאני טוען לדוגמא) אמר משפט שהפך לאוצר לאומי – "מזרחי, אשכנזי, יהודי". זה אומר הכל. מותר לנו לא להסכים, מותר לנו לחשוב אחרת, אבל אסור לחשוב שמותר לנו לעשות הכל בכדי שכולם יחשבו כמונו. הימים הם ימים נוראים. עברנו אירוע טראומתי למדינה ב-7.10, האיראנים מאיימים, חיזבאללה יורה והעולם כולנו נגדנו אז לפחות פה, בעולמנו הקטן אפשר שלא נהיה אחד נגד השני?

יש מי שרוצים לראות את נתניהו הולך כי הוא האחראי, יש מי שרוצים בחירות. אני בעד. בעד בחירות ובעד שכל, אבל כל, מי שהיה אחראי או אשם למה שקרה פה ב-7.10, שילך. אבל רגע. מיטב בנותינו ובנינו עדיין נלחמים ומשלמים בחייהם. מה יקרה אם נחכה והבחירות ייערכו אח"כ. מזכיר לכולם שבחירות אחרי מלחמת יום הכיפורים נערכו רק בסיומה של המלחמה, ואז גולדה, שהייתה אשמה ואחראית, נבחרה שוב (ואח"כ התפטרה). אז רגע סבלנות. קחו אוויר. והכי הכי חשוב… אסור להתבלבל, האויב לא נמצא פה, הוא על הגדרות ולפעמים אפילו לצערנו חוצה אותנו. עבורו אנחנו עם אחד. עדיין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך