מה הקשר בין מאור מויאל האשדודי לפאר טסי ו"דרך השלום"?

ביום שלישי חגג היוצר האשדודי מאור מויאל פעמיים: את יום הולדתו ואת השקת הסינגל הרביעי שלו "בחלומי", במקביל להקלטת אלבום הבכורה שאמור לצאת בקיץ, נפגש מויאל עם סולן "אתניקס" זאב נחמה ועם הזמר מוקי, ומקווה לשתף עמם פעולה. כותב הלהיטים אבי אוחיון, האיש שהטיס את פאר טסי ללב המיינסטרים עם "דרך השלום", מסר לו שיר שכתב והלחין, הפריצה ברמה הארצית נראית קרובה מתמיד
צילום: סיון עמר

ביום שלישי חגג היוצר והזמר האשדודי מאור מויאל את יום הולדתו ה-27 בהוצאה של סינגל חדש, הנקרא "בחלומי". זהו הסינגל הרביעי שמוציא מויאל, והוא מספר כי מדובר בשיר מאוד מיוחד עבורו, מאחר שגם אלבום הבכורה שיוציא, יישא שם זה. "זה שיר שחיכיתי לו הרבה זמן", אומר מויאל, "חיכיתי הרבה זמן למילים הנכונות, כתבתי ומחקתי וזרקתי, חיפשתי את השיר שיהיה בו הכי הרבה רגש ותשוקה. זה נשמע שיר לאישה, אבל זה שיר למוזיקה. גם העשייה ארכה הרבה זמן עד שהגעתי לתוצאה שאני רוצה. התחלתי לעבוד עליו עוד כשהקלטתי את הסינגל הראשון. אני גם הלחנתי את השיר ועיבד אותו אסף סבג".

בבקרים מאור עובד בעיריית אשדוד, אך שאיפתו היא להתפתח ולקנות שם ומקום בענף המוזיקה בישראל, "לפרוץ את תקרת הזכוכית של אשדוד". עד היום הוציא מאור שלושה סינגלים: "כוח לנסות", "גיבור של כולם" לזכרו של בן וענונו ז"ל שנפל במבצע צוק איתן ו"אהבה אחרת", סינגל שזכה להצלחה. "בארבעה חודשים הוא הושמע 300 פעמים ברדיו כולל פעמיים בגלגל"צ, ברדיו דרום השמיעו אותו באופן יומיומי, וביוטיוב הוא צבר 227 אלף צפיות. התקשרו אלי מתחנות הרדיו, והיה לי סבב ראיונות אצל יורם סויסה ומינו בר מרדיו דרום, אצל ירון חי מנשה מרשת ג', אלעד עמדי מרדיו ירושלים, והתארחתי אצל ירון אילן בתכנית 'שישי שמח' בערוץ 24", הוא אומר, "ואני מקווה ש'בחלומי' יצליח לפחות באותו אופן".

בחודשים האחרונים עובד מאור על פרויקטים מוזיקליים שונים, ומקיים פגישות עם דמויות מובילות בתחום. מאור עובד עם יחצ"ן בשם עודד מויאל (אין קשר משפחתי), שעבד עם הזמרים מאור אדרי, משה פרץ, דודו אהרון ועוד, כאשר היו בתחילת דרכם. הוא הפגיש את מאור עם המפיק המוזיקלי נדב ביטון. "בחודשיים האחרונים אני מגיע שלוש פעמים בשבוע לתל אביב", מספר מאור, "מקיים פגישות עם זאב נחמה ומוקי, שכנראה יניבו שיתופי פעולה. אני מנסה לשנות כיוון, וללכת בגדול על המוזיקה.

עבורי זה העיקר, לא הטפל. אני נפגש גם עם הסוכן רוברטו בן שושן, שמסתמן שאעשה אצלו קמפיין לחליפות חתן. אני לא חתום אצלו עדיין, אבל אנחנו בשיחות ומשא ומתן על כל מיני נושאים". בשנה האחרונה הוזמן מאור להופיע באירועים רבים בעיר אשדוד. ההופעה האחרונה הייתה בסוכות, בפסטיבל היין השישי, הופעה שסגרה את הפסטיבל והתקיימה מיד לאחר סי היימן. גם במסיבת קיץ שנערכה ברחבת העירייה כחלק מפרויקט "עיר הנוער", והייתה מיועדת לכל תנועות הנוער בעיר, עלה מאור להופעה מלאה שאורכת למעלה משעה.

מה אתה שר בהופעות?
"בהופעות אני שר חומר מקורי מהאלבום וקאברים. אני יוצא להקה צבאית, ומתאים את עצמי לקהל. בפסטיבל היין שרתי חומרים של אריק איינשטיין, שלום חנוך, מוש בן ארי, ובעיר הנוער שרתי מזרחית, שירים של אייל גולן, דודו אהרון ומשה פרץ. בנוסף, אני אחד הסולנים ב'פרויקט החברתי של איתי בורבא'. בקיץ הופעתי בזאפה הרצליה עם הפרויקט, ושם הציעו למכירה את הסינגל שלי בפרויקט, שיר שאיתי בורבא כתב והלחין בשם "שני אנשים ברחוב", שיצא יומיים לפני ההופעה".

אתה מרגיש שתושבי העיר מכירים אותך יותר מבעבר?
"אין שום ספק. השינוי שקרה במהלך השנה האחרונה, מראש השנה שעברה ועד השנה הנוכחית, הוא מטורף. אי אפשר להשוות איך התייחסו לפני כן ואיך היום. ביום הזיכרון לחללי צה"ל הופעתי תמיד במתנ"ס, הפעם הזמינו אותי ועוד אומנים מאשדוד להופיע במשכן לאמנויות הבמה. מי שמשקיע בנו הם מנהלת אגף אירועים איריס נפתלי ויד ימינה יוסי עטר, שאני לא עושה כלום בלי להתייעץ איתו. יוסי צמוד אלי ביום יום, מלווה אותי אישית. איריס הייתה הראשונה שפנתה אלי שאופיע, ואני כמעט בכיתי מהתרגשות כשהיא התקשרה לראשונה לפני שנה. חוץ מזה שהיא כמו אימא שנייה שלי, היא מפרגנת וחשוב לה לשלב אומנים אשדודים בכל אירוע. איריס, כמובן, מנחה את יוסי, והוא כמוזיקאי, מוסיף מעצמו".

ההופעה הבאה של מאור תהיה השקת הסינגל "בחלומי". כשאנו משוחחים, הוא מספר שעדיין לא החליט סופית היכן תיערך ההשקה, אבל כנראה שזה יקרה במוצ"ש ב"ספריה" ברחובות. ומתי יצא אלבום הבכורה? מאור מקווה שבקיץ הקרוב. "אבל זה דינאמי ותלוי בתקציב", הוא אומר. "ואני רוצה להשיק אותו במופע ענק".

נוסע ב"דרך השלום" בשישי בצהריים
ההרגשה שמאור נמצא רגע לפני הפריצה הגדולה, מתחזקת כאשר הוא מספר שכותב הלהיטים אבי אוחיון, נתן לו שיר שכתב והלחין, וזה יהיה כנראה הסינגל הבא שיוציא. "השיר היה מיועד במקור לאיתי לוי, וזה ענק שאבי נותן לי שיר. כל מה שהוא עושה מצליח: 'דרך השלום', 'טרמינל 3', 'מודה אני', 'שישי בצהריים'… קיבלתי כבר מאבי את השיר, את הסקיצה, והוא אמר לי 'לך תקליט אותו'. הכול נמצא בשלבים של התהוות, יש הרבה דברים שנמצאים על הפרק, ואני מקווה שהסינגל החדש שהוצאתי יביא לי את הברכה ויפתח לי את הדרך להתחיל לעבוד עם הגדולים בתחום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך