"הצבתי לעצמי למטרה להפוך לעורך הדין הפלילי הכי טוב במדינה"

עו"ד גל סילברמן מאשדוד, מסתמן ככוכב עולה בשמי עריכת הדין הפלילי בארץ

עו"ד גל סילברמן מאשדוד, רק בן 34 וכבר הספיק לעבוד 7 שנים תחת אחד מעורכי הדין הבכירים ביותר במדינה – יצחק איצקובי'ץ. במהלך שנותיו אצל איצקוביץ' ניהל איתו סילברמן תיקים בווליום גבוה של העבריינים הגדולים ביותר במדינה. למרות גילו הצעיר, סילברמן נחשב לעו"ד מבריק בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת ת"א והצטיינות בלימודים ששלחה אותו עד לאוניברסיטת אוקספורד הגדולה. אחרי 12 שנים בת"א בהם נתן את כל חייו לעבודה בשעה שכל בני גילו יצאו לבלות, הוא לקח פסק זמן, נסע לארה"ב ושם גמלה בליבו ההחלטה לצאת לדרך עצמאית ומאתגרת עם משרד חדש בבעלותו במגדל המוזיאון בתל אביב, אז אם אתם עדיין לא מכירים שננו את השם עו"ד גל סילברמן כי בקרוב מאוד כל הארץ תשמע עליו. בין תיק לתיק פגשנו אותו לראיון מרתק בו תהינו בעיקר איך זה לייצג עולם שרוב האנשים מנסים להתרחק ממנו, איזה תיק הוא לא ייקח לעולם וגם… האם הוא ינסה להוציא זכאי עבריין שהוא יודע שהוא אשם!

 

אחרי שנים בת"א חזרת הביתה לאשדוד ואתה נשאר בה למרות שהמשרד החדש שלך בת"א, למה?

"התגוררתי בת"א 12 שנים, מיד אחרי הטיול הגדול אחרי הצבא, עזבתי את הכל והחלטתי להעתיק את המגורים לתל אביב. ת"א בהחלט עיר מדהימה, שהשפיעה עליי המון ועיצבה אותי באיזשהו אופן, אבל כמו כל דבר בסוף מגיעים לתחושת מיצוי, והבנתי שזה לא הדבר האמיתי. כנראה שהייתי צריך 12 שנים כדי להבין שאשדוד זה הבית שלי, ויש לי כאן את כל מה שאני צריך".

מה המקרה שהכי זכור לך בכל שנותיך כעו"ד אצל אגדה כמו איצקוביץ?

"קודם כל אני רוצה לנצל את ההזדמנות ובאמת להגיד תודה לעו"ד איצקוביץ', שלקח אותי תחת חסותו, נתן לי את ההזדמנות כשאף אחד אחר לא נתן לי אותה ו"הימר" על עו"ד צעיר בתחילת דרכו, ואני יכול להגיד ממקור ראשון שמדובר בעו"ד הפלילי הכי טוב במדינה ללא ספק. בנוגע לשאלתך, המשרד עוסק במה שמכונה "מגה" תיקים, בעבירות החמורות ביותר, ובמקרים המזעזעים ביותר. אין מקרה שזכור יותר מהשני, אני זוכר כל תיק וכל מקרה שעבדתי עליו לפרטי פרטים, וברוך השם התוצאות היו בהתאם".

אתה לא צעיר מדי בשביל להיות עורך דין עצמאי?

"אני אמנם בן 34, וזה בהחלט צעיר למקצוע כמו עורך דין, אבל אני כבר 7 שנים עורך דין וזה לא מעט ביחס לגילי. אני יכול להגיד שהמון פעמים הופעתי מול עורכי דין שהיו מבוגרים ממני ב-20 שנים, ולא נתתי לפער הגילאים לעשות את ההבדל. לפעמים עורך דין צעיר, נמרץ ורעב עדיף על עורך דין מבוגר. בלי שום קשר, אני חושב שיש דור צעיר של עורכי דין מוכשרים וכישרוניים שלא פחות טוב מהדור הקודם".

 

אתה מתעסק עם אנשים ועולם שאנשים רבים מעדיפים לא להיתקל בו, יש בך חשש לפעמים?

"חשש זו לא המילה הנכונה, יש לי חשש מהתוצאה הסופית כי אתה אף פעם לא יכול לדעת איך שופט יפסוק בסוף ההליך, אבל לא מהלקוחות שלי. בסופו של יום הלקוח רוצה לראות שעורך הדין שלו נלחם עבורו, שיש לו על מי לסמוך, וכאשר אתה מספק ללקוח את הדברים שהוא צריך אין שום סיבה לחשש. להפך, יצא לי להיתקל לא פעם בדמויות מאוד בולטות בעולם הפשע, ונוכחתי לדעת שהם רחוקים שנות אור מהמוניטין שמיוחס להם בתקשורת".

היה מקרה לא נעים עם לקוח או שאויימת על ידו?

"לא, ואין שום סיבה שזה יקרה, הלקוחות לא טיפשים, הם יודעים לזהות מתי מזלזלים בהם, או מתי הם לא מקבלים תמורה לכסף שלהם. הלקוח יודע להעריך עבודה טובה, וכשהוא מרגיש שנלחמים בשבילו, וכשהוא רואה שעורך הדין שלו שולט בראיות בתיק אין שום סיבה שהוא לא יהיה מרוצה".

כשאתה טוען לחפותו של לקוח האם אתה באמת מאמין בזה? או שיש מקרים שאתה יודע שהוא אשם אבל אתה עושה את העבודה שלך?

"זו שאלה שנשאלתי אינספור פעמים. צריך להבין שהעבודה של הסנגור היא עבודה מורכבת, ואני אומר את זה בצורה הכי בוטה שיש – לא מעניין אותי אם הלקוח שלי עשה או לא עשה את הפשע שטוענים. אני סנגור – אני מתעסק בראיות שקיימות בתיק, אם לא ניתן להוכיח את המעשה המתואר בכתב האישום, אני אטען בלהט וארעיד אולמות משפט כדי שהלקוח שלי יזוכה. יש קלישאה שאומרת "זה לא מה שאתה יודע – זה מה שאתה יכול להוכיח", וביום שלא אוכל לעשות את זה אני אפקיד את הרישיון שלי בלשכת עורכי הדין".

איזה תיק לעולם לא תיקח ולמה?

"לא אייצג בתיקים של התעללות בבעלי חיים. אני מאוד אוהב חיות ולא יכול לסבול את המחשבה שמישהו התעלל בבעל חיים. במאמר מוסגר יצוין כי אני יכול להבין את אלה שירימו גבה על זה שאני לא יכול לייצג התעללות בבעלי חיים אבל כן אנשים שפוגעים באנשים".

אחרי שנים תחת עו"ד איצקוביץ' אתה יוצא לדרך עצמאית. מלחיץ קצת הייתי אומר.

"לחץ זה חלק אינטגרלי מהמקצוע ומהחיים שלי כבר כמעט עשור, אז אני לא מפחד מלחץ. אני יכול להגיד שיציאה לדרך עצמאית דווקא מאוד מרגשת, אני מרגיש שאני מגשים את עצמי ומשיג את המטרות שהצבתי לעצמי לפני כמעט עשור, השקעתי המון במהלך כל הדרך, עשיתי המון ויתורים והקרבתי המון, בסופו של יום אני מאמין בעצמי ובדרך שלי, ובע"ה יהיה בסדר".

אתה מרגיש שהעבודה הקשה וההשקעה שלך בה פגעו בך בחיים האישיים?

"חד משמעית, ללא כל ספק. אני לא חושב שאפשר להעביר במילים את התחושות ואת הקורבנות שהקרבתי לאורך כל הדרך, ורק האנשים הקרובים ביותר יכולים להעיד על זה. כשהתחלתי את לימודי המשפטים לפני עשר שנים, הצבתי לעצמי למטרה להפוך לעורך הדין הפלילי הכי טוב במדינה, ועבדתי יום-יום כדי לנסות ולהשיג את המטרה הזו, להרחיב אופקים ולצבור עוד יתרון על היריבים שלי למקצוע. עבדתי בחגים ובשבתות, בלילות, ולא לקחתי ימי חופש. בזמן שהחברים יצאו לבלות, צברו חוויות, הקימו בתים ומשפחות – אני ישנתי על הרצפה במשרד, ממש ככה. אז כשאתה בוחר בדרך חיים כזו, אין ספק שהמשפחה, חברים, בילויים וזוגיות נפגעים וזזים קצת הצידה. אז אם החיים האישיים שלי נפגעו? אולי, אם אני מצטער על זה? כנראה שלא".

 

אז מה אתה יכול לספר לנו על המשרד החדש?

״המשרד ממוקם בלב תל אביב, במגדל המוזיאון מעל מסעדת ״טוטו״, וצמוד להיכל המשפט. המשרד הוא אינטימי ומצומצם, אני טיפוס יותר סוליסט ולא מסתדר בעבודת צוות. המשרד מונה רק אותי ואת המזכירות, ככה שרק אני עובר על כל התיקים, ומטפל באופן אישי בלקוחות שלי״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך