כתב אישום הוגש נגד תושב הדרום שהוציא במרמה 5.5 מיליון שקל מרופאה

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד תושב הדרום שהוציא במרמה כ-5.5 מיליון שקלים מרופאה אצלה היה מטופל

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שלום שיפר מפרקליטות מחוז דרום עולה, כי לפני כשנתיים הגיע הנאשם, ברונו ווקי (52) משתולים, לטיפול אצל המתלוננת שעבדה כרופאה. במהלך הטיפול, ולאחר ששאל אותה, סיפרה המתלוננת לווקי כי מאז פטירת בעלה קיים סכסוך ירושה בצרפת, דבר המסב לה סבל רב. ווקי הציג למתלוננת מצג שווא לפיו ביכולתו לברר היכן "תקועים הדברים" בצרפת.

כעבור מספר ימים, חזר ווקי למתלוננת וטען כי משהו אינו כשורה בצרפת. בהתאם לבקשתו ולשם חקירת הנושא נתנה לו המתלוננת 8,000 שקלים. על אף שבפועל ווקי לא ביצע כל פעולה, מספר ימים לאחר הוא הציג למתלוננת מסמך מזויף של בעלה המנוח, לפיו וילה באשדוד צפויה לעבור לבעלות ילדיו מנישואיו הראשונים וכי רק הוא יוכל לסייע לה למנוע זאת. בהמשך, המשיך ווקי להציג למתלוננת מצגי שווא שונים לפיהם יש להמשיך ולהעביר כספים לטיפול בסכסוך הירושה בצרפת. לאור האמור, ולאחר מסכת שכנועים מצד ווקי, מכרה המתלוננת בית פרטי ודירה באשדוד במחיר נמוך משמעותית משווי השוק של הנכסים. הכספים שקיבלה המתלוננת ממכירת הדירות הועברו לידי ווקי. בנוסף, באחד המקרים העבירה המתלוננת לווקי 40,000 ₪ לאחר שהבטיח כי ישקיע עבורה במטבעות דיגיטליים – כספים שבפועל ווקי שלשל לכיסו. במקרה אחר, הציג ווקי מצג שווא לפיו הוא ישקיע עבורה במניות טסלה. עקב מצג השווא העבירה המתלוננת 200,000 שקלים לחברת טסלה – כספים אלה שימשו בפועל לרכישת רכב טסלה עבור מכרה של ווקי.

במטרה להלבין את הכספים ולהסתיר את הקשר שלו אליהם, הועברו חלק מהכספים לווקי במזומן, חלק באמצעות חברת שירותי מטבע וחלק באמצעות העברות בנקאיות או שיקים לצדדים שלישיים, כאשר ווקי קיבל תמורתם רכוש יוקרתי. בנוסף, נטל ווקי את כרטיס האשראי של המתלוננת, ללא הסכמתה,  והוא ובת זוגו רכשו באמצעותו מוצרים ושירותים בסכום של כ 22,000 ₪.

ווקי פעל באכזריות בלתי נתפסת להשמדה כלכלית של המתלוננת, תוך שהוא מרוקן אותה מכל כספה ורכושה. אלמלא גילו בניה את המרמה, היה ווקי מותיר את המתלוננת חסרת כל. ווקי לא רק גזל ממנה סכומי עתק, אלא גם גרם לה לנזקים חמורים במכירת הדירות שלה במחירי מימוש מהיר ובלתי הוגנים, תוך שהוא מותיר אותה להתמודד עם הליכים משפטיים מול רוכשי הדירות. בסך הכל קיבל ווקי במרמה ובנסיבות מחמירות סכום כולל של כ-5.5 מיליון שקלים במאות הזדמנויות שונות.

במקביל להגשת כתב האישום, הוגשה בקשה לחילוט רכוש שנרכש בכספי ההונאה, שאותרו בחיפושים שנערכו בביתו של ווקי ובהם רכבים, שעונים ותכשיטים היקרים. כמו כן, הגיש עו"ד שיפר בקשת מעצר עד תום ההליכים במסגרתה צוין "במבט כולל אל עבר מעשי המשיב, נראה כי לא בחל בשום אמצעי לשם בצע כסף. ריבוי העבירות המיוחסות בכתב האישום, היקף המרמה והרכוש אשר נתקבל יחד, בהצטרף לנסיבות ביצוע המעשים, לתחכום הרב בהלבנת ההון שביצע, לתעוזה ולתחכום הטמון בהם, מחזקים את החששות האמורים, ולא ניתן לשלול את האפשרות כי ינסה להימלט מאימת הדין בכל דרך…"

לווקי יחסו עבירות הלבנת הון; מאות עבירות של פעולה ברכוש אסור; מאות עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות; שימוש במסמך מזויף בכוונה לרמות בנסיבות מחמירות ושימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך