"אולם האירועים גרם נזק לשמיעה שלי בגלל מוזיקה חזקה מדי"

צעיר בן 27, הוזמן לחתונת חברו הטוב בספטמבר האחרון. החתונה נערכה באולם אירועים במרכז. הצעיר שהופיע במקום במיטב מחלצותיו, לא תיאר לעצמו שהאירוע עצמו יותיר אותו נכה.

אך לטענתו, בסביבות השעה 22:00, כאשר האווירה על רחבת הריקודים החלה להתלהט, הגביר הדי ג'יי את עוצמת המוזיקה לרמה בלתי נסבלת, עד שחלק מהאורחים ניגשו למארגנים, וביקשו מהם להנמיך את עוצמת הקול.

עם סיום האירוע, חש הצעיר כי שמיעתו אינה כתמול שלשום. הוא חש אטימות באוזנו הימנית, וכן רעשים שונים שמעולם לא שמע קודם לכן. האטימות והרעשים לא חלפו ביום המחרת, והצעיר המודאג התקשר לרופא אף אוזן גרון, אשר הפנה אותו בדחיפות למחלקת המיון בבית החולים הקרוב למקום מגוריו.

6 ימים מחלוף האירוע, עבר הצעיר בדיקת שמיעה, שם נקבע כי הוא סובל מנזק שמיעתי חמור ביותר באוזנו הימנית, הכולל גם טנטון. בצר לו, פנה הצעיר לעורכת הדין ליטל ביבר-חייקין, ממשרד עורכי הדין ביבר-חייקין-לקואה-הררי, העוסקת בנזקי גוף.

בימים אלה שלחה עו"ד ביבר-חייקין מכתב דרישה לקבלת חומרים מאולם האירועים, שבו גם מפורטות נסיבות האירוע. במכתבה, נדרש מאולם האירועים להעביר לידיה בהקדם את עוצמות הרעש (דציבלים) שנמדדו במקום בעת החתונה ובתוך כך, את מיקומו המדויק של התקן מד הרעש, שבהתקנתו מחויבים כל אולמות האירועים בישראל. בנוסף, דורשת עורכת הדין לקבל לידיה את פרטי חברת הביטוח המבטחת את המקום.

על פי התקנות, התקן מד הרעש יותקן ויופעל באופן שיגרום, בין היתר, לניתוק זרם החשמל למערכת הגברת הקול באולם השמחות או בגן האירועים, כאשר מפלס הרעש עולה, בכל מקום של ישיבת קהל, לאחר פרק זמן של 30 שניות התרעה, על 85 דציבלים. כן נקבע, כי באולם השמחות או בגן האירועים יוצב, במקום קריא ונראה לעין, שלט שייאמר בו כי במקום הותקנה ומופעלת מערכת להגבלת עוצמת הרעש.

לדברי עורכת הדין, לאחר שתקבל לידיה את מלוא הנתונים על מפגע הרעש, ניתן יהיה להבין את מידת אחריותו של אולם האירועים לנכות שנגרמה למרשה. במקרה ויתברר כי לא הותקן התקן מד רעש באולם בהתאם לתקנות ו/או כי היו עוצמות קול העולות על המותר, תוגש תביעת נזיקין נגד אולם האירועים ו/או מי מטעמו, בדרישה לפיצויים המשקפים את הנזק העצום הנגרם לנפגע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך