'צעצוע של חיוך' דאגו לילדים שאימם סבלה מאלימות

אל העמותה הגיעה בקשה של אמא לתאומים וילדה בת שלושה שבועות * האם שרק יצאה מהזוגיות האלימה שלה, צריכה להתמודד בכל דבר לבד בעיקר בפן הכלכלי ולא רק * המתנות שהגיעו מ'צעצוע של חיוך' העלו חיוך אצלה ואצל ילדיה, משהו שמזמן לא קרה

יש רגעים שנמדדים בחיוך. באופטימיות אל העתיד. זה הסיפור של ג', אם יחידנית לשלושה קטינים, אחת מהן בת שלושה שבועות בלבד. ג' היא אישה שסבלה עד לא מזמן מאלימות בזוגיות שלה ורק לאחרונה הצליחה לצאת ממעגל האלימות הזה, וכל שרצתה זה להעלות קצת חיוך על פניהם של ילדיה הקטינים, מה שיגרום גם לה למעט אושר. לסיפור הזה נכנסה עמותת "צעצוע של חיוך', אשר הוקמה בדיוק למקרים כאלה.

בעמותה מספרים על מה שהיה: "שבוע שעבר קיבלנו פנייה מעמותה מקבילה לגבי אמא לתאומים בני 3 וילדה בת שלושה שבועות. הסיפור היה על אישה אשר יצאה מזוגיות אלימה. כתוצאה מכך היא מתמודדת לבדה עם המצב – אתם בטח יכולים לתאר לעצמכם כמה זה קשה. גם להתמודד עם הטראומה וגם להתמודד עם הילדים, ההוצאות – הכל לבד".

ב'צעצוע של חיוך' ממשיכים לספר: "לאחר שאימתנו את המקרה – החלטנו שאין מצב שאנחנו ולא מתערבים. קנינו להם לגו חיות ועוד הפתעות. מגיע להם קצת נחת וכיף והכי חשוב חיוך על הפנים  תודה ליעל (מתנדבת) שפנתה אלינו לגבי המקרה והעבירה בעצמה את הדברים".

"עמותת צעצוע של חיוך" פועלת בכדיי להעלות חיוכים על פניהם של אלו שהכי צריכים את זה. זו זכות גדולה להיות שם ולתת – לראות חיוכים מאוזן לאוזן ופשוט לדעת שעשינו טוב", אמרו שם לסיום. זה דיוק מה שקרה לאם ולתאומים שלא הפסיקו לחייך אחרי הביקור של אנשי 'צעצוע של חיוך'.

בעמותה עשו להם הרגל לפרסם את המתנדבים שלהם שמאחורי החיוך. מוריה מלכה היא אחת מהן. בראיון שערכו איתה בדף הפייסבוק של העמותה היא סיפרה על עצמה.

המתנדבת מוריה מלכה

מוריה, איך הגעת לצעצוע של חיוך?

"הגעתי דרך קבוצה של מתנדבים, שם הכרתי את אביעד (אביעד לוי מייסד המיזם) והוא הציע לי להצטרף לצוות המדהים של "צעצוע של חיוך".

מה החזון שלך להמשך ההתנדבות בצעצוע של חיוך?

"שאוכל להמשיך להעניק לכמה שיותר ילדים מתנות, לארגן להם אירועים, ובעיקר להמשיך להגשים להם חלומות שבעיני הרבה אנשים הם קטנים – אבל עבורם הם עולם ומלואו"

מוריה מסכמת: "לדעתי להיות פעילה חברתית זה חלק נחוץ לכל אחת ואחד מאתנו. בדרך זו החיים מקבלים משמעות וזו דרך להירתם למען האחר – זה הסיפוק הכי גדול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך