במשטרה בטוחים: האחים חובה חזרו לפעילות

חצי שנה לאחר ניסיון החיסול של אלירן חובה (חובלאשוילי) עצרה המשטרה אותו ואת אחיו יניב בחשד שהם עומדים מאחורי זריקת רימון הרסס ברובע ה בשבוע שעבר * איש אמונם העבריין יאיר אוחנה נעצר אף הוא
האחים חובה

כבר מעל לחצי שנה שהאחים העבריינים אלירן ויניב חובה שומרים על פרופיל נמוך ציבורית. מאז ניסיון החיסול של אלירן לפני כחצי שנה ברובע הסיטי ממנו ניצל בנס לאחר שהיה מורדם ומונשם, הם היו עסוקים בשיקום של אלירן שהפתיע את הרופאים בשיקום המהיר שלו. במשטרה טוענים שניסיון החיסול שלו התבצע ע"י אויביו של איסמעיל ג'רושי שהאחים חובה נחשבים לחבריו הקרובים ולזרוע שלו באשדוד. השבוע הם חזרו לכותרת כשנעצרו באישון לילה ביום חמישי לפני שבוע בחשד שהם עומדים מאחורי זריקת רימון רסס על רכב חונה ברחוב שבזי בעיר. לאחר חקירה ראשונית, השניים נכלאו וביום שישי הובאו לבית משפט השלום באשקלון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בשבוע. היחידה החוקרת יחסה להם עבירות של קשירת קשר לפשע וניסיון לחבול בחומר נפיץ.

מהדיון עלה כי הרימון הושלך לעבר רכב חונה שבו לא היו אנשים. במהלך הדיון סירב נציג המשטרה לחשוף פרטים מהחקירה, חלקו של כל אחד מהחשודים או הראיות בתיק.

סנגוריהם של החשודים, עו"ד נס בן נתן, הכחיש במהלך הדיון את המיוחס למרשיו. לדבריו, החשד מתבסס על מידע מודיעיני בלבד. עוה"ד בן נתן התייחס בדבריו גם למצבו הרפואי של החשוד אלירן, נוכח פציעתו הקשה מירי בחודש אוגוסט אשתקד. השופטת טלמור האריכה את מעצרם עד יום ראשון והם שוחררו ביום ראשון עם צו הרחקה מאשדוד.

עו"ד גל סילברמן

יומיים לאחר שחרור האחים עצרה המשטרה את העבריין יאיר אוחנה שנחשב לאחד מאנשי הביצוע של האחים חובה בחשד שהוא היה זה שזרק את הרימון בפועל. אוחנה ריצה בעברו מספר מאסרים בין השאר 14 שנה על הריגה ועוד 4 שנים על ניסיון החיסול של משה אזולאי לפני כ-5 שנים בחנות דגים בעיר. החשוד אוחנה הובא לבית משפט השלום באשקלון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבוע.

במהלך הדיון סירב נציג המשטרה לחשוף פרטים מהחקירה או את חלקו של החשוד. כמו כן נודע שטרם הוטחו בו ראיות, אך הוא נשאל בחקירתו לגבי היכרות עם דמויות שונות. החשוד, שמיוצג על ידי עו"ד גל סילברמן, שמר בחקירתו על שתיקה. הסנגור טען כי עוצמת החשד אינה גבוהה ועתר לשחררו. השופט ימיני קבע כי קיים חשד סביר והאריך את מעצרו של החשוד עד 17 במרץ. עו"ד סילברמן סרב להגיב לכתבה, ומסר כי טענות ההגנה תועלנה במלואן באולם המעצרים.

בכלל בתקופה האחרונה העבריינים וארגוני הפשיעה חזרו להילוך גבוה בעיר. רימונים, מטענים וסכסוכים בין קבוצות שונות של פשיעה בעיר החלו לתפוס תאוצה בעיקר לאחר שיחרורו של שלומי אקריש מהכלא לפני כחודש וחצי, סביבו טוענת המשטרה אירעו הרבה ארועים פליליים לאחרונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך