הכירו הגמ"ח הווירטואלי הראשון באשדוד

דניאל אשוש (30), מאשדוד, בכלל עובד למחייתו בחנות בגדים. אבל הוא חתום על אחד הגמ"חים הפופולאריים באזור והוא בכלל גמ"ח וירטואלי עם 60 אלף חברים. עוברים בגמ"ח הזה כ-50 אלף פריטים בשנה...חלקם לא תאמינו באיזה גודל, וכל זה... כשהוא לא קיים פיזית. בנוסף הוא מוצא זמן להתנדב כחובש באיחוד הצלה באשדוד שם הוא משמש כסגן סניף היו"ר בעיר. דניאל אשדוד: "מבחינתי יש לשניהם מכנה משותף. שניהם זה חסד של 24 שעות"
(צילומים: באדיבות איחוד הצלה)

איך אפשר לתרום לגמ"ח ממ"ד? איך בכלל מאחסנים ממ"ד בגמ"ח? אז זהו שזה אפשרי. תשאלו את דניאל אשוש מאשדוד. דניאל הוא בעל הגמ"ח הווירטואלי הראשון בעיר. רעיון פשוט וגאוני כי יש גמ"ח אבל אין לו צורך במקום… מבולבלים? מיד תבינו.

דניאל אשוש בן ה-30 מתגורר ברובע ג', נשוי למרגלית ואבא ל-3 ילדים. ביום יום הוא עובד לפרנסתו בחנות הבגדים "אקסוס" באשדוד, שנמצאת בכיכר אלתא. עד כאן בהחלט שגרה וסיפור שכיח… אבל עכשיו תוסיפו לכך שבין לקוח ללקוח או גם אחרי שעות העבודה, הוא כבר 5 שנים סגן ראש סניף איחוד הצלה באשדוד ובמקביל מנהל גמ"ח מוצרים יד שנייה – 'הגמ"ח של דניאל אשוש' כבר 4 שנים. גמ"ח כאמור מאוד מפתיע.

דניאל איפה הגמ"ח?

"הגמ"ח הוא וירטואלי".

וירטואלי? תסביר.

"מגיע אדם כלשהו, מציע לי מוצר שהוא רוצה לתרום, נניח מיטה, ארון כיסאות ועוד. אני מעלה אצלי בגמ"ח בסטטוס בוואצטפ עם כתובת עיר וטלפון של האדם שמנדב את דבריו, והאנשים ברשימת המאגר שלי סוגרים איתו ולוקחים".

כמה יש לך ברשימת המאגר?

יש לי כ-60 אלף בוואטצאפ. בכל יום אני מעלה בין 20 ל-30 פריטים לסטטוס בוואטצאפ. חשוב לי להגיד. הגמ"ח שלי הוא לכל עם ישראל. הגמ"ח של דניאל אשוש לא מבדיל בין אדם דתי, מסורתי או חילוני ".

איזה פריט נדיר או מוזר הציעו לך?

"היה לי פעם אחת שמסרתי ממ"ד שלם".

ממ"ד שלם?

"היה איזה אדם אחד שקנה וילה באשקלון. הוא קנה את הבית עם ממ"ד נוסף. הוא התחיל שיפוצים בוילה שלו ושלח לי תמונה של הממ"ד אותו הוא רוצה לתרום, וישיבת הסדר לקחה את זה לישיבה שלה באזור הדרום. בזמן האזעקות זה שימש לתלמידים כישיבת הסדר".

מדהים. אם מישהו קורא ורוצה להצטרף?

"אז שיצור קשר במספר 0508165833. אבל בהודעה בלבד".

עד כאן הגמ"ח, למרות שנחזור אליו בסיום. אבל כאמור דניאל מוצא זמן לעוד התנדבות מאוד מאוד חשובה – הצלת חיים.

דניאל כמו שאני מבין, בלי קשר לגמ"ח, אתה עוד מוצא זמן להתנדב באיחוד הצלה

"אני משתדל לצאת למקרים ולתת מענה לאיחוד הצלה. שם אני משמש כחובש וגם כסגן ראש הסניף. אני כחובש לכל דבר יוצא בהתנדבות מלאה ומשתדל לצאת להציל חיים. זו המטרה העיקרית. החייאה מוצלחת היא סיפוק בל יתואר. להציל חיים זה סיפוק שאי אפשר להסביר אותו".

סגן יו"ר? יפה. במה מתבטאת הסגנות?

"באופן רשמי זה לבוא לעזור לצוות הניהול ובראשם, דניאל בוקובזה, ראש סניף אשדוד של איחוד הצלה. עוד בצוות הניהול, טל מור, נתנאל מויאל, מאיר זיידוף ובני מנלה. זה הצוות שאחראי על כל המתנדבים וגם אני חלק ממנו".

דניאל מספר על מקרה שלא ישכח באיחוד שמבהיר עד כמה ההתנדבות שלו חשובה לא פחות מאשר הגמ"ח הווירטואלי.

דניאל: "באחד המקרים הייתי בעבודה שלי בחנות הבגדים שבכיכר אלתא. מעליי יש מבנה של דיור מוגן. יום אחד בעוד אני יושב בחנות ומקבל התראה של איחוד הצלה. אומרים לי כי במקום שאני נמצא יש מישהו שסובל מרמת סוכר נמוכה מאוד והוא בסכנת חיים. מיד תפסתי את התיק שלי עם הדפיברילטור ויצאתי לקריאה. הגעתי למעלה בשניות ושם אני רואה אישה שוכבת על הרצפה מחוסרת הכרה. נתתי לה טיפול ראשוני מציל חיים וכעבור רבע שעה שהייתי שם לבד היא חזרה להכרה. אם לא הייתי מגיע הראשון במשך הזמן הזה, היינו שומעים משהו אחר לגמרי חס וחלילה".

אמרנו שנחזור לגמ"ח הווירטואלי. אז בבקשה. שאלה שהיינו חייבים לשאול את דניאל אשוש.

רק בנינו שאף אחד לא שומע. מה אתה אוהב לעשות יותר, להתנדב באיחוד הצלה או בגמ"ח?

"מבחינתי יש לשניהם מכנה משותף. שניהם זה חסד של 24 שעות. בגמ"ח שלי בשעה 3 לפנות בוקר אני יכול לקבל תמונה מחיילים שנמצאים באוהל ליד שדרות שמראים לי מקרר או ספה שקיבלו מהגמ"ח ובאותו הזמן בשעה 3 לפנות בוקר אני יכול לקבל קריאה על מישהו בבניין שלי או סמוך אליי  עם כאבים בחזה שההגעה שלי הצילה אותו. שניהם עבורי באותה המשבצת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך