מי יאמץ את הכלב יוז'יק?

יוז'יק - כלב בן 7, הגיע לכלבייה העירונית באשדוד במצב קשה מאוד * הוא נמצא באזור התעשייה כשהוא במצב של התעללות ואלימות כשפניו זבות דם ומצולקות * הבעלים שלו הזניח אותו עד רמת סיכון חייו, אבל אחרי שבוע בכלבייה העירונית של אשדוד, שם הטיפול הוא לא רק מכל הלב, אלא מציל חיים, יוז'יק התאושש ונמצא במצב טוב * ד"ר דנית כהן רופאה רשותית: "ככל הנראה מישהו גידל אותו קשור במוסך או מפעל והוא מעולם לא פגש רופא וטרינר בחייו. הוא ממש אוהב אנשים. אוהב מגע וליטופים". מה שחסר לו להשלמת התמונה הוא בית חם * למעוניינים לאמצו – הכלבייה העירונית אשדוד

כשרואים את יוז'יק בן ה-7 לא מבינים מה עבר עליו. יוז'יק אוהב מגע ואוהב אנשים. עכשיו אחרי טיפול מסור אהוב ומציל חיים בכלבייה העירונית של אשדוד, שם הטיפול הוא מהמסורים והמקצועיים שיש, אצל ד"ר משה דהן הווטרינר הראשי של אשדוד, אצל הווטרינרית ד"ר דנית כהן רופאה רשותית באשדוד וד"ר ילנה אביזמר, הוא כבר חי אחרת. בעיקר חי. לא פחות מזה. עכשיו חסר לו רק בית חם.

יוז'יק (השם שנתנו לו בכלבייה הוא בהחלט זמני) הוא כלב בוגר בן 7.  יוז'יק שוטט ללא שבב, היה מלא בפצעים, קרציות פרעושים וטפילי עור שכרסמו לו את העור והגוף. אין ספק שהוא חווה אלימות, היות ופניו וגופו היו מלאים בצלקות. הוא מעולם לא חוסן ולא היה לו שבב. הבעלים הקודמים בחרו "להעניק" לו קולר פלסטיק מאולתר שפצע את צווארו שידמם אף הוא. הוא היה קשור ככל הנראה בשרשרת ברזל (שארית ממנה נתלשה והייתה תלויה על צווארו), הוא סבל מריח דלק חריף מאוד שעד היום לא עוזב אותו. ככל הנראה מישהו גידל אותו קשור במוסך או מפעל והוא מעולם לא פגש רופא וטרינר בחייו. מצבו היה קריטי ואם לא היה מטופל בתקופה הקרובה ייתכן שחייו היו בסכנה. רק המחשבה שהיה מלא בריח דלק ובהזנחה נוראית מלמדת אולי, רק אולי, על מה שעבר.

ד"ר דנית כהן, מתארת איך הגיע יוז'יק לכלבייה העירונית באשדוד, מה ששינה את חייו מן הקצה אל הקצה, ומוסיפה על מצבו הנוראי: "יוז'יק הגיע אלינו הישר מאזור התעשייה במצב גופני ירוד. ריח דלק חריף על גופו, פצעים מוגלתיים, רצועה שמורכבת מפלסטיק מאולתר עם שרשרת ברזל. קרציות, פרעושים וטפילים על עורו ובגופו. הוא היה אומלל. כל צעד כאב לו. כל הגוף היה מלא פצעים מדממים. לא היה לו תיאבון. אבל יוז'יק נתן לנו לטפל בו ככל שנדרש. התמסר למגע וליד המלטפת".

ד"ר דנית מוסיפה: "הוא אצלנו רק שבוע וניכר שיש שיפור אדיר במצבו. הוא עבר שתי מקלחות מפנקות (הריח החריף עדיין נשאר על גופו) עבר טיפול יומיומי בפצעים, ואפילו בילה את סוף השבוע בביתה של יהודית המזכירה של הכלבייה העירונית באשדוד, לצד חמישה חתולים שהיא הצילה גם אותם". מה שמלמד שהאהבה לחיות בכלבייה העירונית נוגעת בכל מי שנמצא שם.

ד"ר דנית כהן, מספרת על אופיו של יוז'יק: "הוא ממש אוהב אנשים. אוהב מגע וליטופים. מסתדר עם כלבים ועם חתולים".

"חוק צער בעלי חיים נחקק בשנת 1994, ומטרותיו העיקריות הן איסור התעללות בבעלי חיים", מוסיפה ד"ר כהן ומעבירה אולי מסר לכל מי שמתעלל או מזניח חיות, בעיקר כלבים וחתולים, אבל לא רק: "איסור נטישת בעל חיים, ואיסור העבדת בעל חיים עד כדי אפיסת כוחות. במקרה בו נתקלתם בבעל חיים במצוקה ואתם חושדים כי הוא עובר התעללות או הזנחה, דווחו על המקרה למוקד עירוני 106 או למוקד של משרד החקלאות ואנו נבחן כל מקרה ונפעל בהתאם", היא מבהירה.

מה שגרם במקרה הזה של יוז'יק הוא הזנחה של הבעלים הקודמים – שללא כל צל של ספק גרמה לצער בעלי חיים. כך שאם אתם רואים מצב כזה, תדווחו כאמור לכלבייה העירונית או למוקד העירוני בכדי שיוכלו למנוע את זה.

עכשיו כאמור יוזי'ק מחפש בית חם. אבל לא מדובר רק ביוז'יק אלא בכלבים וחתולים רבים שמחכים לכם בכלבייה העירונית בכדי שתיקחו אותם לבית ותתנו להם אהבה ובעיקר משפחה.

למעוניינים לאמץ את יוז'יק ועוד כלבים:

הכלבייה העירונית אשדוד.

רחוב העופרת 10

טלפון: 08-923-8512

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך