13 שנה לגמ"ח 'חסדי מאור מאיר' – "זה פרויקט החיים שלי"

שמעון בן שמעון, מנהל את גמ"ח 'חסדי מאור מאיר' באשדוד לזכרו של בנו מאור מאיר בן שמעון ז"ל, שנפטר בגיל 16 בתאונת דרכים * בן שמעון ומשפחתו גילו בשבעה כמה מעשי צדקה עשה מאור מאיר הצעיר והחליטו להמשיך את דרכו * מאז הגמ"ח שלהם ידוע בעזרתו בכל תחומי החיים, ולכל מי שנזקק לעזרה באשדוד והסביבה * בערב קריאת המגילה השנה ימלאו 13 שנים לפטירתו של מאור מאיר ולפעילות הגמ"ח * שמעון בן שמעון לא מפסיק להתגעגע: "כל יום אנחנו מתגעגעים. אני לא רואה אותו, אבל אני מרגיש שמאור מאיר איתי כל הזמן"

השוטרת בניידת כרזה לשמעון בן שמעון שנסע ברכב הגמ"ח שבהנהלתו. "גמ"ח חסדי מאור מאיר, תעצור בצד" היא קראה בתקיפות. בן שמעון עצר. הניידת נעצרה מאחוריו והשוטרת יצאה אל בן שמעון. בן שמעון ביקש לדעת למה היא עצרה אותו והתשובה שלה הדהימה אותו: "אני מחפשת אותך הרבה זמן. אני רוצה לתרום למען הגמ"ח שלך". אמרה ועשתה. הוציאה מתיקה 500 שקלים ותרמה.

הסיפור הזה מראה עד כמה הגמ"ח ושמעון בן שמעון הפכו לחלק מהעיר אשדוד, ולא רק בה. לא נראה שיש מישהו באשדוד והסביבה שלא מכיר את שמעון בן שמעון או את גמ"ח חסדי מאור מאיר. גמ"ח שמציין 13 שנה לפעילותו בימים אלו.

גמ"ח חסדי מאור מאיר, הוקם לזכרו של מאור מאיר ז"ל, בן ה-16, שנהרג בתאונת דרכים. לאחר מותו התגלה עד כמה הוא תרם מזמנו, כספו ואפילו מזונו, למען הזולת. משפחתו בראשות אביו, שמעון בן שמעון, הקימה את הגמ"ח ומאז כבר 13 שנה עוזרת לכל האוכלוסיות, בכל דבר, מסייעת ומצילה רבים ממצבים קשים. הגמ"ח לזכרו של מאור, שהיה צריך להיות היום בן 29 שנים, הפך לשם דבר בעיר ובסביבתה, ולא רק. אין מי שזקוק ואינו מקבל עזרה, בכל תחומי החיים מהגמ"ח.

אבל הגמ"ח המדהים הזה והמיזם של בן שמעון ומשפחתו, החל בטרגדיה נוראית. זה היה ערב קריאת המגילה תשע"ב. אז עשה הבחור מאור מאיר בן שמעון ז"ל את דרכו כשליח פיצה לאחת מהכתובות בעיר, במהלך הנסיעה מאור התנגש באוטובוס שעבר במקום, כתוצאה מהתאונה מאור מאיר ז"ל קיפח את חייו. ההורים פלורה ושמעון וכן האחיות ליאת ונופר הוכו בתדהמה ובצער רב. הנכד, הבן, האח היקר והאהוב, שחייו עוד לפניו, נקטעו באיבם. משפחת בן שמעון המדהימה קמה והחלה לאסוף את השברים, למרות הקשיים הרבים והעצב הרב, כדי להמשיך בחיים אך כמובן עם המחשבה איך וכיצד להנציח את מאור מאיר ז"ל.

לאחר שהסתיימו ימי השבעה, משפחת בן שמעון החלה להנציח את בנם האהוב והיקר. רעיונות רבים עלו במחשבה, ואף זכו להגיע ולבוא לכדי מעשה, כשהרשימה ארוכה והיריעה קצרה מלהכיל, וביניהם: קיום שיעורי תורה מדי שבוע במהלך כל השנה לזיכוי הרבים בבית ההורים ובבית המדרש לצעירים ע"ש "ילדי שגיא ויעקב", הכנסת ספר תורה ברוב עם והדרת מלך, הקמת ספריית קודש וקיוסק מצוות בבית הספר היסודי הממ"ד "חזון יעקב" בו למד והתחנך בצעירותו, וכן הקמת מרכולי מצוות במספר בתי ספר ברחבי העיר, הן במגזר החרדי והן במגזר הממלכתי דתי, המעודדים את התלמידים לנהוג בדרך ארץ ובקיום מצוות. הקמת גמ"ח לשבתות ומועדים למשפחות נזקקות, גמ"ח ציוד בית-ספר בתחילת שנת הלימודים הכולל תיק, מכשירי כתיבה, מדי שבוע ושבוע בימי חמישי ברובעים שברחבי העיר מתקיימת קריאת תהילים המונית עם עשרות ילדים ומבוגרים, חלוקת סלי מזון, חלוקת סלים לפסח, מסיבות בחינם לילידם בחנוכה ובחגים אחרים, "חורף חם" וחלוקת בגדים למען הקשישים, למען החיילים, למען ילדי הגנים, היסודי, למען כולם!. כך החל הגמ"ח לקרום עור וגידים והפך למה שהוא היום.

גמ"ח 'חסדי מאור מאיר' אכן מאיר בלי מירכאות בעזרה שלו. אבל לא רבים יודעים כיצד קיבל מאור את השם מאיר. שמעון בן שמעון מספר:

"אתה יודע איך נתנו לו את השם"?

איך?

"באתי לאבא שלי כשהוא נולד. אמרתי לאבא שלי שאני רוצה לקרוא לילד משה, על שמו של אבי ושם חמי, שגם הוא משה. אבא שלי אמר לי תוך 2 שניות – "אתה לא רואה? הוא כמו רבי מאיר בעל הנס. תקרא לו רק על שם רבי מאיר בעל הנס. אז הוספנו מאור מאיר".

ותראה איך הוא מאיר

"מאיר לכל העיר ומחוץ לעיר. אור שבא מבפנים".

שמעון כבר עברו 13 שנה זה המון זמן

"זה נראה כמו 130 שנה ונראה כמו לפני 13 שניות. זה נראה הרבה זמן כי אנחנו מתגעגעים ומצד שני זה כאילו זה קרה לפני יום".

כמה זמן יהיה לך עוד כוח להמשיך?

"כל עוד הקדוש ברוך הוא נותן לי כוח, אנחנו נמשיך תמיד. לא נעצור. אספר לך משהו. בשבעה שלו אמרתי לאשתי פלורה, את תראי כל העיר אשדוד עוד תכיר את השם שלו. ובאמת אני פוגש אנשים שאני לא מכיר בכלל והם מספרים לי שהם כאילו מכירים את מאור והרגישו שהוא היה אצלם. יש לנו עלון שאנחנו מוציאם לזכרו כל שבוע לבתי כנסת, שם הם פוגשים את שמו של מאור. הם אומרים שהם מרגישים כאילו מאור גדל אצלם".

 

13 שנה, איך עומדים בכל ההוצאות הללו של הגמ"ח?

"ברוך השם. אנחנו מתקיימים מתרומות, חלק מהמשפחה ומחברים. בתחילה לקחנו גם מהכסף שמאור חסך עם השנים. מי שרוצה לעזור לגמ"ח שיתנדב או יתרום. הרבה מאוד משפחות שלא הכירו אותו, שורדות בזכותו. אנחנו עוזרים בכל, אם זה סלי מזון שכל שבוע אנחנו מכינים, אם עזרה בחגים, בגדים חמים, עזרה בתשלומי חשמל ומים, קניות, תפילין בר מצוות. הכל".

כששמעון בן שמעון מדבר על בנו היקר מאור מאיר ז"ל, עיניו מוארות. הוא מאוד מתגעגע לילד

"כל יום אנחנו מתגעגעים. אני לא רואה אותו ואני מרגיש שהוא איתי כל הזמן".

הבנתי שיש גם דור המשך לגמ"ח.

"הנכדים כן. גם הם עוזרים. גם הם מתנדבים. כולם".

שמעון, זה ממש פרויקט חיים של איש אחד

"זה פרויקט חיים שלי. 24 שעות 7 ימים אני בפרויקט הזה של גמ"ח חסדי מאור מאיר. זו שליחות לזכרו של מאור מאיר. זו צוואה שלו".

אתה חושב שמאור מאיר רואה הכל?

"אני בטוח".

למעוניינים לתרום לגמ"ח:

בנק דיסקונט

סניף 114 רובע ד'

מספר חשבון: 52276

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך