עד מדינה מאשדוד הפליל את שלום דומרני ו-28 עבריינים בכירים

רעידת אדמה בעולם הפשע באשדוד והדרום: 29 עבריינים בכירים, ביניהם ראש ארגון הפשע שלום דומרני, נעצרו ביום שלישי לפנות בוקר, חלקם חשודים ברצח, ניסיון לרצח ועבירות חמורות נוספות. על פי המסתמן, עבריין מאשדוד הוא זה שסיפק את הסחורה, לאחר שחצה את הקווים וכנראה פתר למשטרה תיקי רצח פתוחים, חלקם התרחשו באשדוד
חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

במשטרת המחוז הדרומי ובימ"ר לכיש נראו לא מעט קצינים, שוטרים ובלשים מחוייכים, לאחר שכנראה הצליחו לפצח כמה מקרי רצח וניסיונות לרצח שהיו פתוחים מזה תקופה ארוכה. ביום שלישי לפנות בוקר נעצרו בתזמון מושלם 29 עבריינים בכירים, אחד מהם הוא ראש ארגון הפשע הגדול בדרום שלום דומרני. לפי המשטרה, המעצרים הגיעו "רגע לפני הרצח הבא", ובכיר במשטרה אמר לעיתון "המגזין" כי "מדובר במקרה רצח שכבר תוכנן ועמד לצאת לפועל בימים הקרובים. אנחנו ידענו מי היה אמור להיות הקורבן והחלטנו לא לקחת סיכונים מיותרים ולבצע את המעצרים באופן מיידי". בשלב הזה יש צו איסור פרסום על החשדות המיוחסים לעצורים, אך ניתן לציין כי לפחות מקרה אחד של רצח היה באזור אשדוד, מקרה מוכר מאוד שהתרחש לפני מספר חודשים.

במעצרים השתתפו כ-150 שוטרים מיחידות משטרת המחוז הדרומי ובלשי ימ"ר לכיש. המעצרים הגיעו בתום חקירה סמויה שהתנהלה מזה מספר חודשים בפיקודו של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. במשטרה מכנים את גל המעצרים כ"פרשה 8035", ובימ"ר לכיש מכנים אותה "פרשה 512 של הדרום". במשטרה התכוונו להמשיך לנהל את החקירה באופן סמוי עוד זמן מה, אלא שבשעות האחרונות שלפני המעצר התקבל כאמור במשטרה מידע שזירז את החקירה. "אנחנו מדברים על חשש לפגיעה בחיי אדם, עניין של שעות שאנשים היו עשויים להיפגע", אמר גורם בכיר במחוז הדרומי.

דומרני נעצר ברחוב באשקלון. לפי המשטרה, הוא נאבק בשוטרים והם נאלצו להשתמש בכוח כדי להתגבר עליו. אנשי ארגון הפשע הנוספים נעצרו במקביל במספר ערים שונות. כבר שנים שדומרני נחשב ליעד מרכזי של המשטרה. בבסיס החקירה הסמויה היה המאבק האלים שמנהל הארגון עם מתחריו על שליטה אזורית, שליטה שבאה לידי ביטוי בעבירות אלימות קשות, סחיטה באיומים, ניסיונות רצח ועוד. ממה שהוטח עד כה בחלק מהחשודים עולה כי בידי המשטרה יש ראיות לשלושה ניסיונות רצח באשדוד נגד חיילי הארגון, ועוד רצח אחד.
על פי ההערכות ראשוניות, מסתמן כי עד מדינה מאשדוד הוא זה שסיפק את "ראיות הזהב" למשטרה, מה שהוביל לגל המעצרים הגדול שעשוי להחזיר את השקט לרחובות אשדוד ושאר ערי הדרום.

פרקליטו של דומרני, עורך הדין רועי אטיאס, טען כי מרשו חף מפשע. "מבצע הראווה של משטרת ישראל קיבל את הכותרת הלא נכונה. עובדה שמריבתם המכריע של העצורים אינם מוכרים כלל לדומרני, גם לא בשמם. לא כל חולה רעה בדרום הארץ היא באחריותו, למרות שזה הדימוי שהמשטרה מנסה להדביק לו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך