ויכוח על כדורגל בפארק נגמר עם חתכים ושברים ב"קפלן"

ישראל ויסגרוס (32) לא האמין שויכוח סביב תוצאות כדורגל עם חבר טוב (ושתוי), יסתיים בחבלות קשות ביותר ובאשפוז ממושך בבית החולים "קפלן"

זה יכל להיגמר הרבה יותר גרוע, עם פגיעות יותר קשות ואולי אפילו יותר מכך, אבל גם כך ישראל ויסגרוס לא יישכח לעולם את מה שעבר בחול המועד סוכות בפארק י"ג. מדובר בבחור סופר נורמטיבי, עובד במקום מסודר שאוהב את החיים הטובים, יוצא ומבלה בלי סוף. ישראל יצא ביום חמישי עם חברים לבילוי איכותי, ולקראת שלוש בלילה הם החליטו להגיע לפגוש מכרים אחרים בפארק הידוע לשמצה ברובע י"ג, בו התרחשו בעבר כמה וכמה תקיפות קשות, בעיקר של צעירים בסביבות גילאי ה-18.

לאחר דקות אחדות של שיחה שגרתית החברים החלו לדבר על תוצאות של משחקי כדורגל, ישראל דיבר בהתלהבות על קבוצה מסוימת ואחד מחבריו לא אהב את טון הדיבור והחל להתווכח איתו. הויכוח המילולי עבר מהר מאוד להתקפה חסרת רסן של החבר. הוא היכה באגרופים את ישראל, נעזר במפתח הרכב וגם הטיח קסדה בראשו של ישראל ההמום, ששתת דם ונראה שהוא מאבד את ההכרה.

לטענת בני משפחתו של ויסגרוס, המשטרה פעלה בתחילת הדרך ברשלנות, ולמרות שאחד השוטרים לקח את הקסדה כראייה משמעותית, החשוד נעצר רק יממה מאוחר יותר ורק לאחר שהמשפחה הפעילה לחץ כבד דרך אמצעי התקשורת. במשטרה טוענים מנגד גם דווקא בני המשפחה התנהגו בצורה מחפירה בתחנת המשטרה, קיללו וגדפו את היומנאית שתעדה את מקרה החמור בפתק שכתבה עם מקבץ האיומים והקללות.

אחותו של ישראל כאמור מציגה גרסה אחרת לגמרי, ומספרת את השתלשלות האירועים ממבט עיניהם של המשפחה הזועמת: "בשלוש לפנות בוקר אחי מתקשר אליי ואומר לי: 'דקרו אותי, אני בדרך לבית חולים באמבולנס'. מדובר בליל חמישי טיפוסי, אחרי בילוי, אחי יחד עם חברים ומכרים, יושבים בפארק ממשיכים את הבילוי של הערב, צוחקים, מבלים, קצת שותים. פתאום הכל התהפך בשבריר שנייה, כשאחד מהחברה התהפך והחליט בלי שום התרעה לתקוף את אחי. הוא אחז בידו מפתח בין האצבעות בצורת אגרוף ובלי שעוד הספיק למצמץ ולהגיב, החל לדקור אותו. אחי חטף דקירה ישר לתוך הראש, כולו נוטף דם, לא רואה כלום מבעד למפלי הדם שזרמו ממנו, התוקף אוחז בקסדת אופנוע וחובט בו בראש, אחי נופל על הרצפה וגם זה לא מספיק לו, הוא ממשיך לדקור אותו בכל חלקי גופו ושובר לו את האף. אף אחד לא התערב, בשנייה כולם נעלמו, כולל התוקף.

בשארית כוחותיו אחי מזמין לעצמו משטרה ואמבולנס. אל הזירה מגיע שוטר, לוקח את הקסדה כראייה ושולחים אותו לבית חולים באמבולנס. מחליטים לאשפז אותו. ממצאי בדיקת צילומים ה-CT עולה כי יש לאחי שבר בגולגולת ואולי צריך לעבור ניתוח. אף שוטר לא בא לתחקר אותו ולגבות ממנו עדות, כמו שהנהלים מחייבים, נשארנו לצידו כל הלילה במחלקה.

למחרת בבוקר אני מתקשרת למשטרה ואמרו לי במפורשות להגיע מיד לתחנה להתלונן בשמו ולפתוח תיק. הגעתי לשם עם אמי ואח נוסף. השוטרים בקבלה לא ידעו בכלל במה מדובר, ביקשנו מהם שיבדקו במחשב היכן נמצאת הקסדה ומי השוטר שהיה באירוע, ואז החל הסיוט, נתקלנו באטימות וביחס מזלזל שאין כמותו. אמרו בזלזול ובעצבים: 'למה באתם לפה?'. ענינו והסברנו ששוחחנו עם מוקד 100 בטלפון, וקראו לנו לתחנה לפתוח תיק. הם דיברו בטון מזלזל ומשפיל, ואמרו שזה מה רק מה שחסר להם להתחיל להתעסק במה שקרה אתמול, ושזה התפקיד של מוקד 100, ופשוט הפנו אותנו לחוקר התורן. שעה המתנו לחוקר, שעה עגולה מבלי להוציא הגה מהפה.

אמי הייתה כבר מותשת אחרי לילה קשה בבית חולים, היא ניגשה לשאול למה כל כך הרבה זמן צריך להמתין, והשוטרת החלה לצעוק עליה שזה מה יש. סוף סוף החוקר פתח את הדלת ונגשנו אליו עם המספר ביד, הוא חייך אלינו ואמר: 'עכשיו אתם תחכו הרבה זמן'. אמרנו לו שחיכנו כבר שעה, כמה זמן עוד צריך לחכות והוא השיב כשעל פניו חיוך שאומר הכל: 'אתם תחכו הרבה, הרבה, הרבה, הרבה זמן. עכשיו אני נח ואני עייף'. ביקשנו את שמו והוא סירב להזדהות וגירש אותנו מהחדר, חזרנו לקבלה כועסים והמומים, דרשנו לדבר עם הקצין התורן ופשוט נפנפו אותנו ואיימו עלינו שיעצרו אותנו אם לא נעזוב את התחנה. ואני שואלת איפה אנחנו נמצאים במערב הפרוע? אחי במצב קשה ערב יום שישי, שוכב בבית חולים ואותו תוקף שניסה לרצוח אותו יושב בבית עושה קידוש של שבת".

כעבור יממה לערך הגיעו שני חוקרים לבית החולים "קפלן" וגבו עדות מישראל. במקביל, החשוד נעצר, מעצרו הוארך ובכוונת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום חמור.

ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה: "משטרת אשדוד מתייחסת ברצינות רבה למקרה וכפועל יוצא לחקירתו, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת בהקדם. באשר לטענות שהועלו על מתן השירות בתחנה, מבירור מקיף שנערך עולה כי המתלוננים התבקשו להמתין לחוקר שיסיים לטפל במקרה דחוף ויתפנה לתת שירות. כעבור פחות מארבעים דקות חזרו המתלוננים ליומן התחנה והחלו לקלל את השוטרים ואת המשטרה קללות נחרצות בלא כל סיבה הנראית לעין. ההתנהגות הייתה גסה והיה בה משום חוסר כבוד בסיסי ללובש מדים במדינת ישראל. עם זאת, השוטרים השתדלו להעניק להם שירות מיטבי ככל אזרח, וכך הם ימשיכו לעשות גם בעתיד. אנו מאחלים רפואה שלמה לבן המשפחה, ומבטיחים לעשות כל שביכולתנו על מנת לאתר ולעצור את החשוד במעשה ולהעמידו לדין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך