ווינרים!

זה כבר לא מקרי. שחקני מ.ס. אשדוד מראים כבר שבוע רביעי ברציפות כי דווקא ברגעי הסיום הם מתעלים על עצמם. הפעם הייתה זו הפועל פ"ת, שספגה שער בדקה ה-90 מרגליו של מיכאל אוחנה, שמצידו כובש משחק שני ברציפות, שער שקבע נצחון חוץ יקר למ.ס. אשדוד 2:1. בשבת מתארחת מכבי ת"א באצטדיון הי"א וביום שלישי יוצאים לשמינית גמר גביע המדינה מול אח"י נצרת בעילוט

מ.ס. אשדוד הפגינה את אחד ממשחקיה הטובים העונה באצטדיון המושבה מול הפועל פתח תקווה. שער מוקדם בדקה ה-15 של יאיא פטי מבישול נהדר של דוידוב, נתן לשחקני אשדוד שקט וביטחון לפתח את המשחק הרגיל שלהם, תוך כדי הנעת כדור סבלנית מצד לצד עד למציאת התזמון הנכון לנוע קדימה. עד לסיום המחצית הראשונה נשמרה המגמה, כשאשדוד מחזיקה יותר בכדור, שולטת בקצב המשחק ומונעת מהקבוצה המארחת כל סיכוי לאיים על השער.

המחצית השניה כבר הייתה סיפור אחר לגמרי, ולא כי פתח תקווה השתלטה  על המשחק, להיפך. מ.ס. אשדוד העבירה הילוך ותפסה את ההגנה המקומית פעם אחר פעם כשהיא מפוזרת ולא מוכנה. כך הגיעו בזה אחר זה מוראד אבו ענזה (פעמיים), ירו בלו ותום מונד להזדמנויות הבקעה של 100% אך בכל אחת מהפעמים היה זה קאלה דרשלר, השוער הוותיק של פתח תקווה, שיצא עם ידו על העליונה ומנע מקבוצתו תבוסה צורבת.

ואז, התחילו הקלישאות לעבוד. ראשונה הייתה זו הקלישאה הידועה "כשלא מבקיעים סופגים", ובדקה ה-71, בהזדמנות היחידה שלה במשחק, הצליחה הפועל פתח תקווה להשוות, כאשר דור חוגי קיבל כדור עומק מצוין מעומרי אלטמן, לא נכשל מול מרציאנו והשווה ל1:1. השער נתן לפתח תקווה אנרגיות מחודשות, ועם דחיפת הקהל הביתי ניסו לנצל את המומנטום כדי להכריע את המשחק, אך שחקני אשדוד לא איבדו את הראש והמשיכו להציג משחק לחימה בלתי מתפשר והנעת כדור אחראית וסבלנית. ואז נכנסו לתוקפן שתי קלישאות בו זמנית, "זה לא נגמר עד שזה לא נדמר", ו"המזל הולך עם הטובים", כשעמוק בתוך הדקה ה-90 מיכאל אוחנה קיבל כדור מדויד סולארי באגף ימין, פרץ לתוך הרחבה תוך שהוא משאיר את השומר שלו מאחור, ומזווית קשה מול קאלה שיגר טיל למשקוף ופנימה, כדי לקבוע 1:2 מוצדק ו-3 נקודות יקרות לאשדוד, שהעלו אותה עד למקום הרביעי.

חילוף מנצח

זה השבוע השני שאוחנה עולה מהספסל במהלך המחצית השניה וכובש שער בדקות הסיום. ייתכן וזו הנוסחה לנצל את היכולות הפיזיות והטכניות שלו, כאשר הגנת היריבה כבר תשושה, אוחנה משתמש בכח הפריצה וכשרון הכדרור שלו, כדי לייצר יתרון ברור ולתרגם אותו לשערים. עוד קצת עבודה על הפעולה האחרונה וקבלת החלטות נכונה, והוא יגיע לאן שכולם מצפים ממנו להגיע.

גם המאמן ניר קלינגר התייחס לקלישאות כשאמר בסיום: "אחרי ההחמצות שלנו עבר לי בראש התסריט שנספוג וזה אכן קרה, ממצב אחד הם כבשו שער. המשחק הזה היה חייב להיגמר הרבה לפני כן, אבל כשמחמיצים כל כך הרבה אז יש חשש שמה שקרה יקרה".

המאמן הוסיף: "לשמחתי המזל הלך עם הטובים הפעם. אני לא יוצא בהצהרות, אבל אנחנו חייבים לנצל יותר את המצבים שלנו. אנחנו מגיעים למצבים מצוינים ולא מצליחים להרוג משחקים. נעבוד על זה בהמשך. אנחנו רוצים להמשיך ולייצר יציבות".

בשבת: לעצו את הקטר הצהוב

בשבת הקרובה (17:30) מגיעה לאצטדיון הי"א האלופה הגאה, מכבי תל אביב, שלא הפסידה ב-9 משחקי הליגה האחרונים (ניצחה 7 מתוכם). בשנים האחרונות מתקשה מאד מכבי ת"א במגרשה של אשדוד, והנצחון האחרון אותו השיגה בי"א היה לפני 4.5 שנים כשבשורותיה עוד שיחקו האריס מדוניאנין ואלירן עטר. המשחק יהווה סוג של מבחן בגרות עבור שחקני אשדוד, שירצו להמשיך את הרצף החיובי, לבסס את המעמד בצמרת הטבלה ולהוכיח כי המקום הרביעי אינו מקרי.

כרטיסים מוקדמים במחיר 80 ₪ למבוגר ו-40 ₪ לנער/חייל ניתן להשיג במכירה מוקדמת באתר האינטרנט של המועדון בכתובת www.fcashdod.co.il

גביע: נוסעים לעילוט

לאחר הניצחון הדרמטי על הפועל חיפה בבעיטות הכרעה מ-11 מטר וההעפלה לשלב שמינית הגמר, קיבלה מ.ס. אשדוד הגרלה קשה, כשתתארח בעילוט למשחק מול אחי נצרת מצמרת הליגה הלאומית, שהדיחה בסיבוב הקודם את מכבי נתניה.

בשורות נצרת משחקים מספק שחקנים בולטים, שלהם עבר לא רע בליגת העל וביניהם החלוץ עידו אקסברד ושני אקסים של אשדוד, הקשר אלן מסודי והבלם שי מימון. לאחי נצרת היו שאיפות גדולות העונה להעפיל לליגת העל, שאיפות שלא עמדו במבחן המציאות ואף גבו מהמאמן שלומי דורה מחיר אישי, לאחר שפוטר והוחלף בניסן יחזקאל.

לאחר שבשנה שעברה הודחה מ.ס. אשדוד בשלב שמינית הגמר ע"י רמת השרון לאחר שהצליחה להדיח את מכבי ת"א סיבוב קודם, השנה מקווים במועדון לא למעוד שוב באותו השלב ולעשות צעד נוסף אל עבר זכייה הסטורית אפשרית בגביע המדינה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך