צו השעה: אחדות

בימים טרופים אלו בהם נקעה נפשו של הציבור ממלחמות בכלל ומלחמות פנימיות בפרט, נדמה שזה הזמן לשים את כל משקעי העבר מאחור ולהתאחד פוליטית סביב האיש שיודע הכי טוב איך לבנות קואליציה מכל המגזרים והמגדרים, ד"ר יחיאל לסרי

ימי המלחמה הקשים והאסונות הכבדים שפקדו את עם ישראל בתקופה כל כך קצרה, גרמו לרובו של העם  להתאחד ולהבין מה חשוב באמת, המלחמות הפנימיות שקרעו את העם עדיין לא נעלמו לגמרי, אבל כבר כמעט ולא קיימות. הפוליטיקאים הבינו שהציבור מאס בפילוג ובשסע ועם ישראל בהמוניו התייצב זה לצד זה בכל בקשה לעזרה. גם העיר שסערה בתחילת מערכת הבחירות הנוכחית אי שם במאי, התמתנה משמעותית מכורח הנסיבות וכבר כמעט ולא רואים אנשים שמשחיתים שלטים של מועמד זה או אחר או אלימות מילולית חריפה בין פעילים שעד לפני ה7.10 יכלו לבלוע אחד את השני. הרגיעה הזו לא מגיעה משום מקום, הציבור מאס בפילוג ושיסוע ורוצה אחדות בעיקר בעם.

מי שהצליח להוביל עד כה, גם בימים הסוערים ביותר, קו של ממלכתיות ואחדות הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. גם בתקופות הקשות ביותר בהן הוא הותקף ע"י יריביו בגסות ושלטי הבחירות שלו הושחתו יום יום, לא זנח לסרי את הקו הממלכתי והמאחד ולא השתלח באף מועמד כמעט באופן אישי. מה שמציב אותו כמועמד היחידי שראוי להתאחד סביבו מכל הסיבות אותן נמנה כעת.

 

הקואליציה המורכבת.

בימים בהם הארץ סערה וגעשה ממלחמות בין חרדים לחילונים ובין שמאלנים לימניים היוותה העיר אשדוד דוגמא ומופת בכל הקשור למלחמות פנימיות בין מגזרים כאלה ואחרים. בקואליציה אחת הצליח ד"ר לסרי להושיב מן העבר האחד את כצנלסון ונכט כשלצידם, מן העבר השני וינגרטן ואמסלם. חרדים וחילונים, מרוקאים ורוסים שיתפו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל כשכל אחד דואג לציבור שלו בלי לפגוע בציבור של השני כשעל כולם ניצח ד"ר לסרי שהוכיח שאפשר לנהל עיר ללא מלחמות דת ולהושיב ביחד את כולם עם 0 תקלות במשך קדנציה שלמה. למרות שבשנה האחרונה ניסו מספר גורמים אינטרסנטים להבעיר מלחמת דת בעיר, הדבר לא צלח להם מכיוון שהציבור שבע ממלחמות ורצה אך ורק אחדות שאותה הצליח לקיים ולשמר בצורה יוצאת מן הכלל ד"ר לסרי, אחדות שהיא כורח הכרחי בעיר רב-תרבותית כמו אשדוד.

 

ניהול המלחמה.

העיר אשדוד הייתה אחת הערים שהגיבו בצורה הטובה והמהירה ביותר למלחמה והפכה לעיר שהיוותה דוגמא ומופת בהתנהלות העיר בזמן מלחמה ובתפקודה. מבן גביר וגנץ ועד לראש הממשלה בנימין נתניהו כולם ביקרו בחמ"ל העירוני ממנו כמעט ולא זז ראש העיר, ונשארו אחוזי התפעלות ממוכנות העיר ומתפקוד העיר בזמן המלחמה. בכל יום בתחילת המלחמה ערך ראש העיר הערכת מצב בחמ"ל העירוני אליה הגיעו כל יריביו הפוליטים תוך כדי שראש העיר משתף אותם בהערכות ובהחלטות בשעה שרובם מתמודדים מולו, מה שהוכיח שלסרי ניקה את עצמו מפוליטיקות קטנות ולא התעסק בפוליטיקה בכלל בזמן המלחמה. גם העיר תפקדה מצוין ולמרות שאשדוד הייתה בין הערים המופגזות ביותר בארץ, כל האגפים פעלו בצורה מהירה ויעילה, אם זה במקום נפילות הטילים ואם זה בפינוי הזבל של התושבים בעת המלחמה.

 

הקריאה לאחדות בפתיחת הקמפיין.

גם בעת הסוערת ביותר לא איבד לסרי את קור הרוח שלו וקרא לאחדות בין כולם בשעה שבאזורים אחרים בעיר פעילים של מועמדים אחרים משחיתים שלטים שלו יום יום. גם ליריבה המרה ביותר שלו האופוזיציונרית הנצחית הלן גלבר קרא לסרי לחבור אליו ולא שמר לה טינה. "שנים שמפחידים אתכם מהשתלטות החרדים על אשדוד" אמר לסרי  "אבל כצנלסון ונכט היו הראשונים שצירפתי לקואליציה ולעשיה העירונית.  ולמרות שהם מתמודדים היום מולי, אני יודע וגם הם יודעים, שיום אחרי הבחירות הם יחזרו להצטרף אליי ולעבוד לצידי. כמוהם, אני מזמין את כל הנבחרים שמוכנים להפשיל שרוולים ולעבוד… אבל לעבוד!  ורק למען התושבים.

אני קורא להלן גלבר שרוצה להיבחר להיות ראש עיר. בואי תצטרפי לעשייה, תכהני קודם 5 שנים כסגנית ראש עיר, תרכשי ניסיון כפי שאני רכשתי לצד צבי צילקר לפני שנבחרתי להיות ראש עיר. גם אלי לחמני הוא איש חכם וטוב אבל אין חכם כבעל ניסיון – בוא נעבוד לטובת אשדוד ופחות לטובת תארים.

ביקורת זה דבר חשוב מאוד, אבל העשייה חשובה יותר מכל.

אני קורא לכולם להיות חלק מהעשייה כי העבודה מרובה ותמיד יש עוד מה לעשות.

עם העבודה גם בא הניסיון.

לצד הפיתוח האין סופי, של העיר, אנחנו צריכים לדאוג ולהילחם על כל ילד במערכת החינוך, לדאוג לרווחה, לנזקקים, לקשישים, לבני הנוער, לניקיון של העיר, לביטחון, לתכנן ולחדש את העיר…  ולנהל אלפי עובדים שאמורים לתת לכם את השירות הטוב ביותר בכל התחומים ולטפח את שורת המתנדבים הנפלאים שאין כמוהם, לא בכמות ולא באיכות באף עיר אחרת בישראל.

אני אוהב את העשייה. אני אוהב לשרת את העיר אשדוד. זו שליחות ומשימת חיים עבורי. אני נשבעתי אמונים לעיר אשדוד, ולא אתן לאף גורם עוין להשתלט עליה כל עוד אני אתכם פה.

אני קורא לתושבי העיר שאוהבים אותה, אבל מופצצים השכם וערב במסרים שליליים – בואו להילחם איתי על העיר אשדוד. הצטרפו אלי – ויחד, נלחם על הבית.

יחד נשמור על אשדוד שלנו".

 

בנאום זה הוכיח לסרי עוד טרום המלחמה שהוא לא שומר טינות ומעוניין באחדות גם מול אלה שהיו יריביו המרים והקשים ביותר וכך יביט הציבור ויישם את האחדות גם בתוכו. עתה בימים של מלחמה קשה שפקדה את ארצנו, הציבור האשדודי זקוק למנהיג מאחד שיאחד בין כל הפלגים וירפא את כל הפצעים בתוכנו ונדמה שאין ראוי יותר בתקופה הזאת מד"ר יחיאל לסרי שגם הוכיח שהוא היחיד שהצליח לאחד בין כל הקהלים, המגזרים והפלגים בעיר רב תרבותית כמו אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך